A Lexus UX is megkapja a legfrissebb hibridrendszert

Kívül alig látszik a Lexus UX frissítése, a lemezek alatt kell keresni a lényeget

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy egyébként visszafogott modellfrissítés csúcspontjaként megkapja a cégcsoport ötödik generációs hibrid hajtásláncát a Lexus UX; a fejlettebb rendszerhez új típusjelzés is dukál.

Lexus UX 300h néven vadonatúj hibrid hajtáslánccal érkezik a márka kompakt szabadidőjárművének 2025-ös modellévi kiadása. Az újdonságról egyelőre csak a Lexus észak-amerikai képviselete számolt be, ám nem kétséges, hogy – inkább előbb, mint utóbb – Európában is megjelenik a frissített alsó-középkategóriás crossover. Az újonc az első Lexus, amely megkapja a Toyota-csoport ötödik generációs hibrid hajtásláncát. A belsőégésű motor ugyanúgy kétliteres, és itt is mindkét tengelyre juthat egy-egy villanymotor. A negyedik generációs konfigurációban alkalmazott nikkel-metál-hidrid (NiMH) akkumulátor helyett azonban itt egy nagyobb energiasűrűségű lítium-ion akku bújik meg a hátsó ülések alatt. Az első villanymotor az eddigi 80 helyett 83 kW csúcsteljesítményre képes, hátul pedig még látványosabb a fejlődés: itt 5,3 kW-ról 30 kW-ra nőtt a legnagyobb elérhető teljesítmény.
Hirdetés
A hajtáslánc kombinált teljesítménye az eddigi 184-ről 199 lóerőre emelkedett. A 0-60 mérföld/óra gyorsulás ideje mintegy 0,4 másodperccel javult; hasonló fejlődésre számíthatunk az Európában könnyebben értelmezhető 0-100 km/óra sprintben is. Ez a dinamikusabb viselkedés nem csak az erősebb hajtásláncnak és az akkumulátor nagyobb teljesítményének köszönhető, hanem annak is, hogy a 2025-ös modellévtől elektronikus, fizikai összeköttetés nélküli váltóvezérlést kap a modell, ami finomabb és gyorsabb kapcsolásokat ígér. Ezzel együtt a gyártó az üzemanyag-fogyasztás minimális csökkenésével számol az UX 250h-hoz képest. A külső optikai frissítésre ezúttal nem helyezett hangsúlyt a Lexus, annál izgalmasabb a belső tér megújulása. Míg a központi érintőképernyő továbbra is 8 vagy 12,3 colos, újdonságként immár a műszeregység is elérhető 12,3 colos, teljesen digitális kivitelben. A fent említett by-wire váltóvezérlés kézzel fogható eredménye a kompaktabb váltókar, ami szellősebbé teszi a padlókonzolt – kár, hogy az így felszabadult helyet semmilyen praktikus formában nem hasznosítja az UX. Átrendezték az ajtópanelen lévő kapcsolókat, illetve új dekorrészletek kerültek az ajtóra és a középkonzolra is. Új még a Lexus Safety 3.0 biztonsági rendszer. Az ütközésmegelőző rendszer újdonsága, hogy mostantól optimális adottságok mellett fékezéssel és irányváltással kerüli ki az akadályokat az UX, illetve fékez, ha balra kanyarodáskor fennáll a kockázat, hogy szemből érkező járművel ütközünk. Az adaptív sebességtartó automata képessé vált a dugókövetésre, és akár állóra fékez, majd továbbindul. Emellett az autó aktívan a sáv középvonalában tartja magát, míg a kamera és radar alapú proaktív vezetési asszisztens fékezéssel és kormányzással segíti a kanyarodást, illetve a biztonságos követési távolság tartását.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?