A varrógéptől az automobilig: 125 éve gyárt autókat az Opel

125 éves az Opel, mint autómárka, íme a rüsselsheimi sikertörténet kezdete!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy 1899-es szerződéskötéssel vált az Opel autógyártóvá, az évfordulót pedig az elektromobilitás jegyében ünneplik: 2024-től az Opel valamennyi modelljéből készül tisztán elektromos változat.

2024 különleges év az Opel életében, hiszen a márka történetében először valamennyi futó modellsorozatban megjelenik egy-egy akkumulátoros-elektromos hajtású változat. Ebben a sorban az Opel Astra Sports Tourer Electric az egyik legfontosabb, hiszen ez a modell a piac egyik első elektromos kombija is egyben. Fontos évfordulót is ünnepel azonban a márka az idén, hiszen 125 éve vált autógyártóvá.

1899. január 21-én Wilhelm Opel, a vállalatot alapító Adam Opel fia, szerződést kötött Friedrich Lutzmann-nal a Lutzmann féle autógyár megvásárlásáról.

Ezzel megkezdődött az Opel márkájú autók gyártása, és vele egy új korszak, amely komoly hatással volt a vállalat fejődésére, Rüsselsheim városán messze túlmutatóan is. A korábban sikeres varrógép- és kerékpár-gyártóként ismert Opel új, és számára addig ismeretlen üzleti területen próbált szerencsét. Azóta több mint 75 millió Opel márkájú autó készült Európa különböző országaiban. Az Opel sikertörténete 1862-ben kezdődött, amikor Adam Opel Rüsselsheimban elkészítette első varrógépét, lefektetve ezzel a vállalat alapjait. A cég gyorsan Németország egyik legnagyobb varrógépgyártójává nőtt, Európa számos országába exportált. A kerékpárok gyártásának beindítása újabb kiváló üzleti döntésnek bizonyult, az első velocipéd 1886-ban készült Rüsselsheimban; az Opel Németország egyik első bicikligyártója volt.

Az 1920-as évekre – az autógyártás felfutásával párhuzamosan – az Opel a világ vezető kerékpárgyárává fejlődött, az alapító fiainak irányításával.

Ők találtak rá az automobilra, mint lehetőségre. Fritz és Wilhelm Opel körülnézett az 1897-es Németországi Autószalonon Berlinben, ott találkoztak Friedrich Lutzmannal és az ő autóival. A lakatosmester Lutzmann már 1894 óta készített automobilokat, így kellő tapasztalattal bírt ezen a területen, az Opel fivéreknek pedig éppen erre volt szükségük. A testvérek meglátogatták Lutzmann Dessau városában működő üzemét, ahol azonnal világossá vált a számukra az autógyártásban rejlő óriási potenciál. Eredetileg együttműködést terveztek, de végül ajánlatot tettek a teljes üzem megvásárlására. 1899. január 21-én Wilhelm Opel és Friedrich Lutzmann aláírta a 116,887 márkáról szóló szerződést, így a gyár mindenestől Opel tulajdonba került. A teljes üzemet, gépeivel és alkalmazottaival együtt Rüsselsheimba költöztették, Lutzmann pedig az immár Adam Opel Motorfahrzeug-Fabrik néven működő vállalkozás kereskedelmi igazgatójaként dolgozott tovább.

A vétellel az Opel egy csapásra sokévnyi autógyártási tapasztalathoz is hozzájutott, a kerékpárgyártásból átvett szakemberek Lutzmann vezetésével immár Opel emblémával építették az autókat egy kifejezetten erre a célra felépített új üzemcsarnokban.

Az első hirdetések már 1899-ben megjelentek, köztük olyan lényegre törő szövegezésűek is, mint például ez: “Az Opel gépkocsik a legjobbak”. 125 évvel az Opel automobilok gyártásának beindulása után a márka a lokálisan emissziómentes jövőbe tart olyan autókkal, amelyek nem csak a mindennapi használatban teljesítenek kiválóan, de vezetni is élvezet őket. A márka aktuális kínálatának egyik sikertípusa - az új Opel Astra - ma is rüsselsheimi gyártású.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?