Amikor a Ferrari és a McLaren a kisautók piacán küzd
Ilyen lenne a Ferrari, a McLaren és a Porsche kisautója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy párhuzamos univerzumban lehet, hogy a neves sport-, és luxusautó-gyártók a kisautók szegmensében is kínálnak termékeket. Az alábbiakban látható, hogyan nézhetnek ki a járműveik.
A papaya szín nem maradhat el a McLaren esetében
Talán a valóság egy szeletkéje ihlette Nikita Aksyonovot a luxustörpék virtuális megalkotására, hiszen emlékezhetünk még az Aston Martin próbálkozására. A brit sportautógyár a Toyota miniautójából, az iQ-ból, készített luxusautót Cygnet néven. Az orosz virtuális dizájner hasonló méretekben gondolkodott, ugyanis a Fiat 500 és a Peugeot 208 sziluettjére húzta rá a legvágyottabb luxus-, és sportautók vonalait.
Aksyonov már nem először örvendeztet meg minket különleges rajzokkal
Egy kis csavarral a Ferrari Portofino arcát nem a konszerntárs Fiat 500-ra álmodta rá a dizájner, hanem a Peugeot kisautóját használta alapnak. Lehet, hogy azért, mert az olasz sportautó lendületes vonalai jobban illenek a kicsit hosszabb karosszériára?
A Portofino jelenleg a Ferrari belépőmodellje
A McLarentől a 720S szintén a Peugeot alapra készült, ám a Ferrarival ellentétben az autó hátulját is kidolgozta a rajzoló. Szükség is volt erre, hiszen az autó eleje nem annyira harmonikus, mint a Ferrarié. Érdekes, hogy a fényszórókat sokkal nagyobbra kellene tervezni a kisautó McLarenhez, mint az eredeti sportautón. Viszont hátul tökéletes az összhang. A lámpák, a diffúzor és a kipufogóvégek is nagyszerűen illenek a kisautós méretekhez.
Hátul harmonikusabb formájú a McLaren kisautó
A hatalmas fényszórók furcsák, de az első lökhárítók alján jól néznek ki a légbeömlők
A legfurcsább talán a Porsche Panamera arca a Fiat 500-on, illetve annak Abarth változatán. Lehet, hogy pont azért, mert a Porsche pajzs az Abarth emblémára hasonlít? Hátul viszont a kisautón is jól áll a karosszéria teljes szélességén végigfutó lámpa.
Távolról akár Abarth emblémának is tűnhet a Porsche jelvény
A Panamera hátulja jól áll a Fiat 500 farán
A Fiat 500-ra rajzolt Bentley Continental GT is eléggé furcsa arányokkal rendelkezik, ám valahogy mégis jobban illik a kisautóhoz a kerek fényszóró. Bár ebben szerepet játszhat az is, hogy a Fiat 500 sziluettjéhez tudat alatt már automatikusan kerek formákat társítunk. Ugyanakkor hátul végképp zavaróak az arányok. A Porsche „csíklámpája” veri a Bentley tojásdad formáit.
Egy pillanatra a régi londoni taxik is beugrottak a pici Bentley-ről
Az arányok kicsit furcsák
Itthon kevésbé ismert a legújabb Lincoln Continental luxuslimuzin, amelynek hátsóján szintén „fénycsík” fut végig, és ez a kis Peugeot formán is nagyon jól áll. Elöl a hatalmas hűtőrács is egészen jól passzol az összképbe, ahogy a fényszórók is. Lehet, hogy elgondolkozhatna a Lincoln egy kisautó gyártásán is?
Nagy reményeket fűz a Lincoln az új Continentalhoz
Az igazi Continental már a 10. generációnál jár