Aprópénzzel szórták teli a jubileumi villanyautót
Elkelt a százezredik Nissan Leaf, egy fogorvos vette meg
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Százezredik eladott villanyautóját a Leaf alacsony üzemeltetési költségeit szimbolizálva egy százezer pénzérmével borított példánnyal ünnepli a Nissan.
Brett Garner angol fogorvos feleségével - a százezredik Nissan Leaf vásárlói
A százezredik Leaf örömére készült egy százezer pénzérmével borított is, amelyet abban a kereskedésben állított ki a Nissan, ahol Garnerék vásárolták autójukat. A felragasztott, több mint félmillió forintnyi aprópénzzel együtt a Leaf értéke közelíti a tízmillió forintot, pedig az autó így használhatatlan
Az érmékkel borított Nissan Leaf egy háromfős csapat egyheti munkájának gyümölcse. Az autó egyik fele pennykkel, másik fele eurócentekkel borított, mindkét oldalra került egy-egy Leaf felirat is, mely három réteg érme felhelyezésével készült. Mivel a különleges borítás tekintélyes, 504 kg-os tömegnövekedéssel jár, ezen példány már sofőr nélkül is túlterheltnek számít. Az érmékkel borított Nissan Leafet a winchesteri Martins Nissan márkakereskedésben állították ki - ott ahol a százezredik Leaf gazdára talált. A vásárló Brett Garner, egy önmagát „technika-őrültként" bemutató fogorvos, aki az Anglia déli partján elterülő Fareham városában praktizál.
A fogorvos spórolásból vette Leafjét
Brettnek egy már Leafet hajtó barátja ajánlotta az autót, aki nemcsak a Leaf fejlett zéró-emissziós technológiáját dicsérte, hanem alacsony üzemeltetési költségeit is. „Azt mondta, egy vagyont spórol meg vele. A feleségemet először nem igazán sikerült meggyőzni, de aztán számolgattunk kicsit - az alacsony karbantartási, biztosítási és üzemanyag-költségeket és a többit -, és némileg megenyhült."
„Amikor aztán megtett vele egy oda-vissza 500 mérföldes utat, teljesen megváltozott a véleménye. Az út a szokásosnál kicsit hosszabb volt, mivel mindkét irányban meg kellett állni egy gyorstöltésre... de most már ragaszkodik hozzá, hogy minden héten néhány napot ő vezethesse az autót." - tette hozzá.
Brett Garner felesége először nem volt oda a villanyautóért, a számítások szerinti olcsóbb üzem valamelyest, az első hosszabb út teljesen meggyőzte,
sőt, az autó imádójává tette
A Leaf tökéletesen megfelel Brett rendszeres napi ingázásához, melynek során oda-vissza 50 mérföldet tesz meg. „Van egy hagyományos autónk is, az azonban csak 25 mérföldet képes megtenni egy gallon üzemanyaggal, így a drága tankolás miatt csak ritkán használjuk" - mondta el Brett.
Míg a nyugati világban mind népszerűbb a Leaf, hazánkban kevesen tudnak megengedni maguknak egy városi használathoz optimális villanyautót, ezen sokat segíthetne a mind több nyilvános töltőpont, az ingyenes parkolás, vagy az akár több nyugat-európai országban létező adójóváírás, netán a villanyautók buszsávba engedése. Norvégiában ezen ösztönzőkkel tavaly 4604 példányos eladással a harmadik legnépszerűbb modell volt a Nissan Leaf. Nálunk tavaly tíz példány került belőle újonnan és kettő használtan forgalomba. A villanyautók körében így is, nálunk is a legnépszerűbb.



Illetve a márkakereskedők hozzáállásáról is. Hiszen mindenütt mostohagyerek az elektromos autó. A Renault tavaly május óta nem tudja bevezetni az elektromos típusait Magyarországon, mert a márkaképviselet nem építi ki hozzá a szervizhátteret…. 🙁
Nekem sobban jobban tetszett az a rész amikor az angliai fogorvos a drága benzinre panaszkodott….. :D:D:D
A 10+2 db eladott autó az életszínvonalon túl azért a magyar szokatlanul merev gondolkozásról is árulkodik.