Az eddigi legtakarékosabb benzines Ford a háromhengeres Focus

Gyártásban a Focus spórolós háromhengerese

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megkezdődött a háromhengeres Focus gyártása, mely az eddigi legtakarékosabb Ford.

Nem a miniautó Ka, és nem is a kisautó Fiesta a Ford eddigi legtakarékosabb benzines modellje, ezt a címet az Év Autója címre első után harmadik generációjával is esélyes Focus új alapmodellje, a múlt héten gyártásba került háromhengeres verziójával érdemelte ki. Noha az 1,0 literes EcoBoost motor már tavaly év vége óta készül, az első azzal szerelt autó, egy Focus csak idén január végén készült el a németországi Saarlouisban.
A közvetlen befecskendezéses, turbós, 1,0 literes, 100 lóerős háromhengeressel mindössze 4,8 l/100 km az ötajtós kombinált fogyasztási értéke, mely széndioxid-emisszióban 109 g/km-t jelent. Az új alapgép mellett egy fokozott turbónyomású, 125 lóerős verzió is elérhető lesz, mely 5,0 l/100 km, illetve 114 g/km címkéket mutat, nyomatéka a 100 lóerőssel egyezően 170 Nm.
Hirdetés
Az elsőként a Focusban dolgozó 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost motor az év során a kompakt egyterű C-Maxba és a kisebb B-Maxba is bekerül majd. Az egyelőre a Ford kölni motorgyárában készülő, a Ford európai mérnökei által fejlesztett új blokkot még idén gyártani kezdik a romániai Craiovában is, így az európai gyártókapacitás eléri az évi 700 ezer darabot - ennyi modellbe kerülhet az új, takarékos, környezetbarát erőforrás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Soha nem kellene 3 hengeres motorral hajtott autó. ( Ford meg pláne.) Próbáltam néhányat (Fabia, Corsa Yaris), mindnek gusztustalan hangja van, egyszerűen nem tudom elviselni. Képtelenség megoldani, hogy ne legyen varrógép hangja egy ilyen fos konstrukciónak. A Toyota mérnökeit nem tartom hülyének, de a 3 henger ellen nincs orvosság. Lassan kitalálják, hogy elég 3 kerék is az autó alá, mert úgy takarékosabb. Inkább szippantson be 3 decivel többet, azon már nem múlik. Ha spórolni akar az illető, járjon LPG-vel, ahogyan én is egy négyhengeressel. Ennyi.

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Mind műszakilag, mind ár-érték arányban eddig is a Focus volt az egyik legjobb (és Magyarországon az eladási statisztikák szerint is ) kedvelt középkategóriás autó. A 4,8-as fogyasztással mint benzines, pedig versenytársa bármelyik márkának.
    Horatius kommentjének minden mondata arról tanúskodik, hogy vagy nem ezen a földön él, vagy fogalma sincs az autózásról. Ha ennyire nem értenék valamihez, legalább csendben maradnék.

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Miért nem az elektromos változat van már gyártásban könyörgöm!???

    4.8l/100km??? Ez egy nagyon magas fogyasztás és semmi jó vagy rácsodálkozni való nincs benne!

    Ugyanebben az autóban az 1.6-os diesel motor 3.4l/100km-t fogyaszt! Mit újítottak? Miről beszélnek akkor? Az emberek hülyének nézése megy semmi más!

    Ha már elkezdték gyártani ezt a szart, legalább gyári LPG gázüzemű is legyen belőle, hátha akkor valaki megveszi! Bár reméljük már azt sem, mert jön az elektromos hajtás és minden ilyen szutyok benzintemetőt elsöpör a Föld színéről!

Vélemény, hozzászólás?