Az öltönye olasz – Fiat Fullback
Fiat Fullback 2.4 180 LX 4x4 MT6 Silver teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jó boltokat csináltak mostanában az olaszok, a Fullback nem más, mint egy Mitsubishi L200, de még annyira sem alakították át, mint a Mazda MX-5-öt, amikor 124 Spider lett belőle. És ez így jó!
Terepen és közúton is remekül használható a Fiat első valódi pickupja, ahogy az oldalán is hirdeti, a Fullback
Van üzleti érzékük. Nagyon belenyúltak az olaszok a tutiba, mikor közösködtek a Mazdával, hogy elkészüljön az MX-5, majd később az új Fiat 124 Spider. Igaz, arra személyre szabott olasz öltönyt húztak, és nem csak a kinézetét változtatták meg teljesen, hanem a motort is saját fejlesztésű 1.4-es turbósra cserélték. Így egészen más karakterű autót kaptak, a Fullbacknél viszont nem bonyolították túl az üzletet. Maradt minden a Mitsubishi L200-ból, új hűtőmaszkot és emblémákat kapott, valamint a kormány közepét is kicserélték. Ennyi a különbség a japán és az olasz márkajelzéssel gyártott pickup között.
Jókor ugrott a pickup piacra a Fiat, elég komoly a dömping jelenleg, és a Mitsubishi L200 alapú Fullback jó esélyekkel indul
Ebben a kategóriában nehéz látványosat alkotni, a Fullback vonalai viszont szépen hullámoznak, és egyáltalán nem idegen rajta a Fiat embléma
A pickup-dömping kellős közepébe. Ennél jobban nem is csinálhatták volna, hiszen az új L200 formaterve alapból is egész ehető, és nagyjából lényegtelen, milyen embléma kerül rá. Így a Fiatnak lett végre valahára normál, valódi, teherszállításra is alkalmas összkerekes pickupja, ha már a brazil fejlesztésű Toro csak dísz platós – Renegade alapokra épül alapból fronthajtással, ahogyan egykor a Strada is hasonló volt. Nem is tehették volna ezt jobbkor, amikor a Renault és a Mercedes is pickup forgalmazásra adja a fejét, de éppen friss a Ford Ranger, a Toyota Hilux, meg persze a Nissan Navara és a Mitsubishi L200, meg még sorolhatnám. Hirtelen nőtt szélesre a pickup-választék és a Fiat az egyik legjobb alaphoz nyúlt.
A raktér dobozában még világítás is van, kár, hogy kicsit bonyolult kinyitni
Munkára tökéletes. A Mitsubishi már nem mai gyerek a pickup-gyártók közt, az L200-at pedig mi is szerettük. A Fullback így bár úgy tűnik, történelem nélküli, van azért mit említeni, csak egész más földrészen kell keresnünk. Az olaszok létravázas, hátul merevhidas, laprugós pickupját alacsony felszereltséggel kaptuk, mondhatjuk, hogy melós kivitelben. Egyszerű fehér fényezésével és hatfokozatú kézi váltójával inkább nyújt teherautós élményt, mint luxusautóst, ehhez persze a belső strapabíróra, mintsem minőségire tervezett anyagai is hozzájárulnak.
Az alapáras középső kijelző navi híján nem sokra használható, ráadásul nagyon magas a fényereje, vagy kivilágítja a szemünket, vagy kikapcsoljuk, amit csak menüből lehet
Kimondottan kényelmes elöl, bár fellépni kicsit nehéz. Mindenkinek van kapaszkodó és fellépő is. Elöl különösen jó oldaltartásúak és kényelmesek az ülések, hátul pedig nagy a lábtér
Közút? Terep? Mindenhol jól teljesít! Motorja a Mitsubishi-féle 2,4 literes 180 lóerős turbódízel. 430 Nm nyomatéka egészen alacsony fordulatszámról kihasználható, alapjáraton viszont elég csúnyán kattogós hangja van, de csak, ha már bemelegedett. Hidegen 1100 percenkénti fordulatra emeli az alapjáratot, olyankor selymesen duruzsol. Természetesen kapcsolható összkerékhajtással jár a Fullback, alapból hátul hajt, de a középső tekerővel egyszerűen átállítható, ahogy tovább kattintva bekapcsolható a központi differenciálzár és a felező is.
Kényelmesen használható a multikormány, és a szervo is egész könnyeddé teszi a kormányzást. Mögötte a sávelhagyásra figyelmeztető gombja és a kipörgésgátlóé, a Fullback fűtése viszont nem valami acélos
Szerethető, kényelmes batár. Funkcióját tekintve remek gép a Fullback, ráadásul meglehetősen kényelmes. Az ülések szokatlanul jó oldaltartásúak, ráadásul az ülőlap dőlését is állíthatjuk. A váltókar kicsit messze van a megszokottól és hosszú úton jár, persze ez normális egy pickupnál, viszont a vezetési pozíció egészen személyautós. Kezdem érteni, miért mennek ilyen jól a pickupok azoknál is, akik vagy soha nem járnak terepen, vagy soha nem szállítanak semmit, egyszerűen jó vezetni őket. Nehézkesnek tűnik, viszont magas építésétől függetlenül jó úttartása van. Városi forgalomban is határozottan kellemes, hogy ellátunk szinte mindegyik autó felett. Még a parkolással sincs túl sok gond, mivel a több mint 5 méteres Fullback hátuljára tolatókamerát is kaphatunk.
Az oldalsók két-két külön zárral nyithatók, a hátsó ablak pedig csak vízszintesbe nyílik
Van tolatóradar, ami egy több mint 5 méteres autónál jól jön, a futóműve pedig kellően kényelmes, a teherautós jellemzők csak néha zavaróak
Tud keveset fogyasztani. Zömében városi használat mellett 10 literre adódott a fogyasztása 100 kilométerenként, ami nem rossz eredmény. Országúti használat mellett könnyedén hozza a 6 liter környéki átlagot, így a vegyesen megadott 6,6 is hihetőnek tűnik. A tesztautó platóra erősített dobozteteje csak korlátozottan használható, hiába van rajta három nyitható ablak is, az oldalsók egyenként két zárral rendelkeznek, valamint a hátsót is külön kell nyitni, annak ellenére, hogy a plató ajtaját a központi zár is nyitja. Ráadásul a hátsó üveg is csak vízszintesre nyílik, így épp csak bepasszintható a cipelendő teher. Ezek mellett – főleg, hogy már megkezdődött a reggeli mínuszok időszaka – a kabin fűtése is elég gyenge, bele telik jó 15-20 percbe, mire egyáltalán meleg levegőt küld be. Futóműve viszont pickup szinten meglepően komfortos, ritkán jön ki a hátsó merev tengely hátránya, jó vele közlekedni. Ügyesen üzleteltek az olaszok, jól tették, hogy a japánokkal kezdtek.