Befért négymillió forint alá a Toyota frissített hétülésese

Hihetetlenül olcsón árulja ezt a családi autót a Toyota

A Suzuki-Maruti Ertiga átemblémázott változata kapott frissítést a világ másik végén, a Toyota Rumion legnagyobb újdonsága a 6 légzsák, látványosan fapados és kőkorszaki a technika.

Ismét egy indiai csemegét találtunk, ezúttal egy filléres Toyota formájában, ami valójában Suzuki, ráadásul abból is egy kimondottan olcsó és látványosan belépő szintű modell. A Maruti Ertiga néven is forgalmazott hétülésesnek már a formáján is látszik, hogy még néhány generációval ezelőtti trendek alapján rajzolták. Ám a hétüléses családi autók szegmensében már közel sem olyan egyértelmű, hogy ne lenne kereslet akár Európa szegényebb országaiban is egy olcsó típusra, hiszen sokak számára kényszer az ötnél több üléses jármű. Az utastérben ugyanis hiába puritán és egyszerű az összkép, a helykínálatra aligha lehet panasz, főként a szűkös külső méretek és a baráti ár fényében. Az alapáras változat ráadásul jóval olcsóbb hatást kelt a fotókon szereplő, plafonig extrázott példánynál, igaz, a csúcsváltozat is csak 5,1 millió forintnak megfelelő rúpiát kóstál. A Rumion továbbra is ugyanazzal az 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorral és kétféle váltóval kapható, az egyik ötsebességes manuális, a másik pedig hatsebességes automata. Ez a motor 103 lóerős teljesítményre és 137 newtonméteres csúcsnyomatékra képes. Létezik gyárilag CNG üzemű változat is, ez azonban csak 88 lóerőre és 121 newtonméteres csúcsnyomatékra elegendő. A forintra átszámítva 3,91 millióról induló hétüléses azonban biztosan nem hódítja meg Európát, nincs tervben a forgalmazása újabb piacokon. Ennek az elsődleges oka, hogy a tervezéstől kezdve figyelmen kívül hagyták a szigorúbb piacok elvárásait, így sem biztonsági, sem pedig környezetvédelmi téren nem felelne meg ez a modell az Európai mércének.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?