Csak egy takarékos mindenes – Renault Kadjar teszt
Renault Kadjar Energy dCi 110 Zen teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kellett néhány kilométer az új Renault Kadjar alapdízelének megszokásához, de megérte. Alig fogyaszt, kellemesen megy és tágas. Tökéletes?
Három válasz egy kérdésre. Nem kell, hogy mindenkinek ugyanaz tetsszen. A Renault is azt szeretné, hogy a vevőin ne legyen semmiféle kényszer, hadd válogassanak a kedvükre, szabadon. Az a világ, amikor Henry Ford T-modelljei leginkább csakis feketék voltak, már rég elmúlt. Ön szereti a hagyományos dolgokat? Vegyen kombi Mégane-t! Fontos a variálhatóság és nem baj, ha három gyerekülés is befér egymás mellé? Ott a Grand Scénic. A többi vásárlónak, akiknek kompakt családi autó kell, meg most már itt van az ezeknél divatosabb, vadonatúj Kadjar. A kombik és az egyterűek helyett ma már ugyanis egyre többen választanak crossovert. A Renault első kompakt "álterepjárója" családi autóként is kiválóan megállja a helyét, takarékos dízelével a flottaértékesítésekben is az élre törhet.
Elegáns? Igen, ha éppen az kell. Sokan megnézték az utcán a Kadjart és nem csak az újdonság ereje miatt, hanem mert jól is néz ki
Még egy csinos buciautó. A Renault Kadjart nyár elején próbáltuk először Spanyolországban, ha úgy tetszik hazai pályáján, mivel a cég spanyolországi gyárában készül. Azóta itthon láthatták az érdeklődők a WSR-en is és közben már a szalonokban is ott van, ha nem is a fő, de mindenképp kiemelt helyen. A nemzetközi bemutatón az egyetlen elérhető benzines nagyon megtetszett és nyugtáztam, hogy kifejezetten jól áll a kocsinak a mindent kimerítő felszereltség is. Hazai utakon viszont annak a kocsinak épp a fordítottját kértük tesztre az importőrtől - már a hazai bemutatón is épp e példány tűnt a leginkább érdekesnek. Bár árban nagyjából egy szinten vannak, de vezetéssegédek és hangzatos extrák helyett ebben a bézs autóban csak közepes felszerelés volt, viszont dízelmotor. Mitől tetszhet meg a szerényebb és gyengébb, azaz van-e élet az üvegtetőn és a bőrkárpiton innen?
Laurens van den Acker dizájnfőnök kézjegye felismerhetően Renault-vá teszi. Pedig technikailag ez inkább egy Nissan
Nissan Qashqai fölé. Hogy mennyire népszerűek a kompakt crossoverek, azt az is jól mutatja, hogy csak a saját ismerősi körömből többen megkérdezték, hogy vehetnek-e Qashqait? Már, miért ne vehetnének, ha egyszer az tetszik? Korrekt autó, a Renault viszont a konszerntestvérének teljesítményét is meg tudta fejelni. A Kadjar a műszakilag vele rokon Qashqaijal megegyező tengelytávra épül, de annál hosszabb, magasabb és szélesebb is. A fő eltérést a hátsó túlnyúlás adja, így a Kadjar nemcsak 71 literrel nagyobb csomagteret, de két centiméterrel nagyobb hátsó lábteret ad, öt centi plusz fejtér mellett. Saját méréseink szerint sima lemeztetős kivitelnél a Qashqaiban 940 milliméter, míg a Kadjarban 990 milliméter a hátsó (ülőlap feletti) belmagasság, plusz a Kadjarban 22 helyett 24 centit kap az utasok térde.
A LED-technika elterjedésért hálásak lehetünk, mert az autók megint elkezdtek egész egyediek lenni. A LED nagyobb szabadságot ad a formatervezőknek
Minőségben alá. Hogy egészen őszinte legyek, kialakítása miatt nem volt egészen őszinte a mosolyom a Qashqaiban, nem úgy az eggyel nagyobb X-Trailban, ott nincs helyhiány. A Renault áthidalta ezt a problémát, így akinek az előbbi szűk, az utóbbi feleslegesen nagy, bár mindkettő szimpatikus, most itt a megoldás. Csak egy helyen kell egy kicsit hibázzon az egyenlet. Bár a külső dizájn is jó, és a beltér is csinos, minőségre elmarad a Kadjar anyaghasználata a Nissanokétól. Semmi kivetnivalót nem találtunk, pusztán tényként rögzíteni kell, a Nissan jobban rágyúrt a látható és érezhető minőségre.
Felfelé feszegeti a kategóriát, pedig van konkurense, ami hosszabb nála. Az egy milliméter híján 4,5 méteres Kadjarra senki nem mondja majd, hogy kisautó
Négyen, király módjára. Mint a legtöbb autó, így a Renault Kadjar is csak úgy ötszemélyes, hogy hátul két felnőttnek kényelmes hosszabb távon. Cserébe nekik viszont nagyon. Elöl széltében és hosszában is nagy a tér, a sofőr és az utasa mögött is marad bőven férőhely. Az ülések tömése kellően kemény és az oldalpárnák is kellemesek. Felárért ez a sofőrszék gerinctámaszos, de alapáron is magasságban állítható. Az ülőlap hossza elöl 50 centiméter, így rövidebb, mint a konkurens Nissan Qashqaiban, de ez a gyakorlatban alig érezhető. Mások a formák, de egyaránt kényelemes mindkettő. Pluszpont, hogy hátul az Isofix csatlakozók nem csak úgy vannak, hanem kipattintható műanyagkupakok alá kerültek, így tényleg könnyen elérhetőek.
Ergonomikus, fél pillanat alatt megszokható kezelőszervek, elég tér és elfogadható anyagminőség az utastérben. A Qashqai az utóbbiban jobb
Ezek a feláras ülések, szövet-műbőr kárpittal. A vezető deréktámasza miatt és a hozzájuk adott dönthető utasülésért megérik a felárukat
A "légrugót" ne hagyjuk ki belőle. Spanyol országutakon a 19 colos könnyűfémfelnikkel sem volt semmi gond. Remek jól mutat velük az autó, csak az átgumizás ára miatt kell majd a tulajoknak nagy levegőt venni, és pénztárcába nyúlni. Az összkerekes változat terepprogramján mentünk 17 colos kerekű autókkal is a menetpróbán. Míg a cseh és lengyel kollégák önfeledten örömködtek a kősivatagban, mi magyarok azon keseregtünk, hogy ez lesz itthon a még épp elfogadható kerékméret. És tényleg így is lett. A tesztautó a lehető legkisebb könnyűfémkerékkel, a lehetőségekhez képest csöndes és toleráns az úthibákon is. A tízcentis mélységű gödrökön meg semmi nem megy át döccenés nélkül. A kedves Kadjar-vevő (is) jól gondolja meg, megéri-e neki a nagyobb és szebb felni.
Léc, deszka? Jöhetnek. A kisebb kacatoknak meg ott a kétrekeszes tároló, az alsó részbe befér egy 0,75 literes palack is
Hogy megy? A kis 1.5-ös dCi dízelmotor elég tisztességesen mozgatja a közel 14 mázsás Kadjart. Száguldozásra nem ez való, de nem gond az előzés, a higgadt krúzolást meg a tankoláskor hálálja meg. Hogy egy ekkora autó zömében városban, sokszor dugóban használva ne fogyasszon többet 4,5 liter gázolajnál, az már több mint kielégítő. Sőt, mértünk ennél kevesebbet is, de erről már írtunk. A leggyengébb dízel Kadjar elérhető EDC duplakuplungos automataváltóval is, de a hatos kézi is megfelelő hozzá. A relatíve hosszú áttételek miatt autópálya-tempónál 2250-es főtengelyfordulaton dolgozik, városban ha nem érjük el az 50-et, kár a négyest kapcsolni. Mérésünk szerint kis sebességnél kifejezetten csöndes az utastér, utána a beszűrődő szélzaj lesz erős a Kadjarban.
Alapesetben síkpadlós és rolóval határolt, de több irányban is bővíthető a csomagtér, a legjobb, hogy az opcionális mankókerékkel sem lesz kicsi
Mi van a csomagban? A Kadjar 1.5-ös alapdízelét, teljes nevén az Energy dCi 110 Zent 6,74 millió forintért kínálják. A bevezető kedvezményben mindhárom jelenleg elérhető felszereltségi szinthez jár egy százezres extra tétel ingyen. A Zen esetében ez a kétzónás automata légkondicionáló, illetve a hozzá csapott eső- és fényérzékelő, az árelőnyünk így élből 150 ezer forint. A tesztautó ezen felül megkapta a 120 ezer forintos ülés csomagot is, amiben benne van az Easy Break ülésdöntés, a vezetőülés deréktámasza, a vízszintesbe hajtható utasülés és a bőr-szövet kombinációjú üléskárpit is. További 140 ezer forint felárat jelent az első és hátsó parkolóradar, meg az elektromosan behajtható külső tükör. A Zenhez kérhető design csomag 90 ezer forint, benne a hosszanti, fényes tetőrudak és sötétített hátsó oldalablakok szerepelnek. 130 ezer forint ennek a Szahara bézs metálfényezésnek a felára, meg még 25 ezer forint a helytakarékos pótkerék. A tempomat, az elektromos ablakok, az USB-s és Bluetooth kihangosítós audiorendszer és az automata Renault kártya alapfelszerelés ehhez a szinthez, a változtatható képű, 7 colos színes műszerblokk meg az összes Kadjarhoz jár.
Az 1.5 dCi most is szuperált, a 7,2 milliós Kadjar meg relatíve olcsón spórol, mert teljes értékű autót kapunk aszkéta fogyasztással. Alattam sem kért többet 4,5 liter gázolajnál, pedig ólomlábú hírében állok
És végül a verdikt. A Renault Kadjarban nem találunk sem különlegesen direkt kormányt, sem kanyarvadász futóművet, de ez nem is baj. Egyszerű, könnyed vezethetőségével leveszi az embert a lábáról, utasterének mérete és variálhatósága is elég jónak számít. Igazi kritikát csak a gyári alap rádióval szemben tudok megfogalmazni: egyszerűen gyenge a vétel és a hangminőség is. A klíma sem szuperált a legjobban, mert a más autókban megszokottnál hidegebbre kellett állítani az automatikát, hogy a kívánt hőfokot tartsa. Ezeken kívül csak csupa jót lehet a Kadjarról elmondani. Az ára is barátságos, csak a kifutó Hyundai ix35 és a szintén nem új Kia Sportage múlják alul. A Nissan Qashqai olcsóbb nála, de kisebb is a csomagtartója, így ha valaki most megkérdezne, én a Renault-t ajánlanám.
Nem kell verébre ágyúval lőni. A Renault megmutatta, hogyan lehet gazdaságos és trendi családi autót gyártani
Akkor majd vegyél egyszer egy Renaultot és visszatérünk a dologra.
A hiba nélkülit úgy értettem, hogy kopó alkatrészen kívül nem kellett mást cserélni benne.
A főnököm lagunája 1 éves és havonta viszi kicsi apró elektronikus hibákkal szervizbe.
Teherautóban a master veri a konkurenciát, de meg kell nézni a személyautóik mennyit veszítenek az árukból.
Tény, sosem volt renaultom, tehát csak messziről jött emberként mondhatok véleményt.
Ha nektek van pl. egy scenic és meghibásodna a fűtésszabályzója, akkor cseréltessétek az alkatrészt szervizben, mert még szakszerű javítás után is kiéghet a kocsi.
Inkább a hülyeség kategória.
Személyes tapasztalatom nincs a kugáról, de a baráti körben van egy 6 éves 150 ezren túli példány ami idáig hiba nélküli. Ez azért a mai renault személyautókról nem nagyon mondható el, persze ez már nagyon messzire visz…
Itt most (is) autókról van szó, szóval gyorsan húzd ki a Kuga-t 😀
7,2 millióért, már komolyabb autó is elérhető.
Pl. diesel Kuga, Rav4, (fronthajtással), Antarát olcsóbban is akár összkrékkel maxi felszereltséggel, stb.
Szóval finoman fogalmazva sem állja meg a helyét az árára vonatkozó megállapítás…
Tisztelt Szerkesztőség!
Az Önök által feltett kérdés megválaszolásához (” Kellett néhány kilométer az új Renault Kadjar alapdízelének megszokásához, de megérte. Alig fogyaszt, kellemesen megy és tágas. Tökéletes?”) javasolnám egy összehasonlító teszt lebonyolítását! Melynek során akár a konszernen belüli riválisokkal ( Nissan Qashqai, Dacia Duster), de akár más márkák hasonló autóival hasonlíthatnák össze a Kadjart. Egyébként köszönjük a tesztet, korrekt volt!