Elárulták a részleteket a Renault Captur hibridváltozatáról

A generációváltásnak hála, árammal is tankolható lesz a Renault Captur

Nem bíznak semmit a véletlenre a Renault-nál, a Captur második generációja az első kiadás népszerűségét is felülmúlhatja, komolyabb külsővel és hibridhajtással nehezíti a konkurencia dolgát.

A generációváltás híre már nyáron körbejárt a sajtóban, ám akkor még nem sokat árultak el a hibrid kivitelről a franciák. A titkolózásnak most viszont vége, napvilágra kerültek a részletek. A legfrissebb Megane és Clio generációk kinézetével érkező Captur külső forrásból tölthető hibrid rendszert kap, ebben az esetben a belső égésű motor szerepét egy 1,6 literes szívó benzinmotor tölti be, melynek teljesítménye önmagában 90 lóerő. A benzines blokk mellé egy 70 lóerős villanymotor társul, melyet 9,8 kWh kapacitású akkumulátor táplál, az összteljesítmény pedig 160 lóerő, ami nem mondható kevésnek egy kis SUV modelltől. Ráadásul a Captur szegmensében elsőként hoz konnektoros tölthetőséget és a piac legolcsóbb plug-in hybrid modelljének várható!
Hirdetés
A hivatalos adatok szerint a tisztán árammal megtehető távolság 45 kilométer lesz, az elektromos végsebesség pedig 135 km/h, ennél gyorsabb haladás esetén feltétlenül szükséges a benzinmotor segítsége, továbbá a hibrid kivitel indítógenerátort is kap, így egy egység végzi a motor indítását és az akkumulátor töltését, mely közben villanymotorjával elektromos rásegítésre is képes a Captur. A forgalmazás kezdetén kizárólag benzines és gázolajos motorok közül lehet választani, a benzinesek 1 vagy 1,3 literesek lehetnek (100 és 155 lóerő között), a jól bevált 1,5 dCi pedig 95 vagy 115 lovas teljesítménnyel kérhető, összkerékhajtású változat az első generáció nyomdokaiba lépve most sem készül. A hibridre vágyóknak még türelmesnek kell lenniük, ugyanis csak tavasszal kerül a szalonokba a környezetet óvó modell, a Captur hibrid hajtásláncát a Renault Megane és a Nissan Juke is megkapja. Az új Captur aranytojást tojó tyúk lehet, hiszen minden megvan benne, amire harapnak a vevők: városba is praktikus méret, tágas csomagtartó (536 liter), SUV külső és hibrid hajtás. Ha ezek mellé még egy jó ár is társul, akkor kígyózó sorokra lehet számítani a Renault szalonok környékén.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?