Ez a Jaguar az évszázad sportkocsija lehet!
Újra itt az E-type: Jaguar C-X16
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalosan csak tanulmány a Jaguar C-X16, de aki kicsit is járatos az autósvilágban, az előtt nem titok, hogy az E-type 21. századi megfelelőjéről van szó.
Egyelőre a C-X16 jelzést viseli a tanulmány, és hivatalosan még nincs döntés a gyártásról, ám annyi pénzt öltek eddig a fejlesztésbe, amit a Jaguar jelen anyagi helyzete pusztán szórakozásból nem enged. Az E-type nevet szinte biztosra vehetően nem fogják újra elsütni, a pletykák szerint az XKE lehet a befutó
Jaguar E-type S1 - fél évszázada ez a forma mindenkit lenyűgözött. A tökéletes alkotást bizonyítja, hogy sokan még ma is feltétel nélkül rajonganak érte
Majdnem minden stimmel, az íves szélvédő, valamint a csíklámpa kerek betétje félreérthetetlenül utal a hajdani E-type kupéra, de a kipufogók nem: anno feleennyi csövön, és középen kivezetve távoztak a kipufogógázok
Figyelemreméltó gesztus, de a szériamodellnél ezt a megoldást jó eséllyel elhagyják majd a hátsó üvegnél. Pedig maradhatna...
Egyszerű, sallangmentes kialakítású a műszerfal, a kormányon 2 óránál a Boost gomb, amely megnyomására 10 másodpercig élvezhető a hibrid hajtáslánc maximális teljesítménye. A váltó a kormány mögötti piros fülekkel is kapcsolható, a V6-os motor szintén gombnyomásra indul
Ékszernek is beillenek a versenyautósan, központi anyával rögzített felnik. Láthatóan nincs alul méretezve a fékrendszer, ami jó hír a 300 km/órás végsebesség tudatában
Hogy a Jaguar szándékai komolyak ezzel a kocsival, mi sem bizonyítja jobban, mint az a 3,0 literes, V6-os, jelen esetben kompresszoros benzinmotor, amely a tanulmányt 380 lóerővel és 450 Nm forgatónyomatékkal mozgatja – a konstrukciós alapokat egyébként a V8-as erőforrás adta. Az automata sebességváltó nyolcfokozatú, és csavar a történetben, hogy a hajtáslánc része egy 70 kW (95 LE) teljesítményű villanymotor, amely plusz 235 Nm nyomatékot tud azonnal mozgósítani. Ha minden energiaforrás bevetésre kerül, akkor a C-X16 álló helyzetből 4,4 másodperc alatt letudja a százas gyorsulást, és végsebességét elektronika korlátozza 300 km/órára. A kormányon található Boost gomb megnyomására 10 másodpercig maximális teljesítmény áll rendelkezésre, és ilyenkor 80-ról 120 km/órára 2,1 másodperc alatt szökken a brit reménység, tehát a konkurenciának kiszemelt Porsche, BMW, és Mercedes-Benz típusok vezetői felköthetik majd a fehérneműt, ha a leendő E-type tulajdonosokkal akarnak csipkelődni.
Ian Callum, a Jaguar vezető formatervezője méltán lehet büszke a C-X16 alumíniumból épített, rafinált részletekkel ellátott, mégis letisztult hatást keltő karosszériájára, amely hibrid hajtásláncot rejt. E technológia jelzi, a brit gyártó hosszú távon gondolkodva, a környezetvédelmi normák figyelembevételével keresi az utat ügyfelei felé
Számokban kifejezve a C-X16 hosszúsága 4 445, tükrökkel kalkulált szélessége 2 048, magassága 1 297, tengelytávolsága pedig 1 622 milliméter. Az önsúly 1 600 kg
Persze, egyáltalán nem biztos, hogy az utcai autóban is benne lesz a villanymotor, aminek mellőzése már csak azért is kár lenne, mert az 1,6 kWh-s lítium-ion akkumulátorokban van annyi szufla, hogy a sportos Jag maximum 80 km/órás tempóig tisztán elektromos üzemmódban, emisszió-mentesen haladjon – az még titkok, mennyi ideig bírja ebben a formában. Itt azért illik megjegyezni, a benzinmotornak önmagában sincs szégyenkeznivalója, mert brutális ereje ellenére már most teljesíti a később életbelépő Euro6 környezetvédelmi normát, és köszönhetően a sportkocsikban még szokatlan start-stop berendezésnek, szén-dioxid kibocsátása mindösszesen 165 g/km.
A Jaguar C-X16 holnap, a Frankfurti Autószalon első sajtónapján mutatkozik be az újságíróknak, és vélhetően pozitív fogadtatásban lesz része. A fényképeken látható tanulmányról elmondható, hogy igazából semmi olyasmi nincs már rajta, ami ne kerülhetne szériagyártásba, természetesen apróbb finomításokra még sor kerülhet. Ha a terv bejön - amire valljuk be, minden esély megvan -, a Jaguar egyrészt önbizalmat szerezhet, másrészt a nyereségből folytatódhat a teljes modellkínálat megújítása, és a márka újra oda kerülhetne, ahol a valaha bérelt helye volt a luxusszegmensben. A legjobbak közé.
Remélem sikerül összehozni ezt a Jaguárt ! Sokat dobna a márka presztízsén ! Hajrá !
EZ IS A GYÖNYÖRŰ AUTÓK KÖZÉ TARTOZIK!!!!!