Ezer új kereskedést nyit jövőre Európában a BYD!

Megduplázza az értékesítési pontok számát a kínai gyártó a kontinensünkön 2026-ban

Hatalmas sikerként értékeli a BYD a 2025-ös évet, éppen ezért jövőre rádupláznak az eddigi terjeszkedésre. Mutatjuk a részleteket!

Alig néhány éve még szinte senki sem ismerte a BYD-t Magyarországon, vagy akár Európában, az elmúlt néhány évben azonban jelentős hírnévre és népszerűségre tettek szert, hiszen a kínai autógyártó globális szereplővé nőtte ki magát, és gyorsabban terjeszkedett új piacokra, mint bármelyik versenytársa. A kínai gyártmányú autókra kivetett európai vámok ellenére a BYD nem szándékozik lassítani: jövőre újabb terjeszkedési hullámot terveznek. A vállalat Európát az egyik legfontosabb új területének tekinti, ezért számításaik szerint az év végére körülbelül 1000 kereskedéssel rendelkeznek majd a kontinensen. Ez a mérföldkő azonban csak a kezdete a 2026-ra tervezett terjeszkedésnek. Frankfurtban ugyanis Maria Grazia Davino, a BYD európai regionális ügyvezető igazgatója felvázolta a vállalat következő lépését. Megerősítette, hogy a BYD jövőre megduplázza jelenlétét a régióban, és a terjeszkedést elengedhetetlennek nevezte az ügyfelek elhódításához ebben a rendkívül versenyképes környezetben. „A sikeres versenytársakkal összhangban közel kell férkőznünk az európai ügyfelekhez” – mondta Davino a Reutersnek. A jelenleg 29 európai piacon aktív BYD egy „hosszú távú lokalizációs stratégiát” követ. A tervhez tartozik az értékesített járművek többségének európai gyártása, csökkentve az importtól való függőséget és megerősítve a helyi gazdaságokkal való kapcsolatokat. Ennek a törekvésnek a kulcsa a Szegeden hamarosan megnyíló gyártóközpont is. A terv ráadásul működni látszik. Idén eddig a BYD európai eladásai több mint megháromszorozódtak, Január elejétől szeptember végéig eladtak a Reuters szerint 80 807, az Automotive News szerint 120 342 járművet a kontinensen. Bár a magyar gyár még meg sem nyitotta kapuit, a BYD már egy törökországi és egy spanyolországi gyár építésének lehetőségét is fontolgatja. „Egy olyan fejlett régióban, mint Európa, a lokalizáció nagyon fontos projekt. Tudást, elkötelezettséget, beruházásokat és erőforrásokat igényel minden szinten” – tette hozzá Davino.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?