A Toyota Classic az Excalibur vonalon mozog. Utóbbi az 1930 körül gyártott Mercedes SSK-t próbálta megidézni a nyolcvanas években, a technika a General Motorstól érkezett
Japánban hagyománya van az archaizáló modelleknek, ilyenkor modern autókat próbálnak évtizedekkel ezelőtti köntösbe bújtatni, az egyik ízléstelen vadhajtás a
Nissan Micrából faragott Jaguar Mark 2. Ezeket az átalakításokat utólag végzik a gyárhoz nem kötődő cégek, ám a Toyota gyárilag is próbálkozott ilyen típussal.
A műszaki rész a Hiluxtól érkezett, a hátsó kerekeket egy kétliteres 97 lovas motor hatja, az autó kétségtelen előnye strapabírósága, a platós örökség miatt közel 4,9 méter a hosszúság
Az egyszerűen Toyota Classic névre keresztelt típushoz csak egy szűk réteg juthatott hozzá, mindössze 100 példány készült a furcsa szerzetből. A jármű a Toyota AA-ra kíván hasonlítani, ami a japán cég szívének igen kedves, ez volt ugyanis az első szériagyártású autójuk. Az AA 1936-ban debütált, majd egészen 1943-ig futott, ezalatt 1404 példány készült a 3,4 literes sorhatos motorral hajtott zárt karosszériás modellből, AB néven további 353 darabot gyártottak, ezeket nyitott felépítménnyel szerelték. Az AA mérföldkő a Toyotának, de érdemes megjegyezni, hogy a szárnyukat bontogató japánok lényegében amerikai műszaki megoldások felhasználásával készítették az első modelljüket. A formát a Chrysler Airflow ihlette, a motor eredetileg a Chevrolet munkája, az alvázat és az elektromos rendszert a Fordtól vették át.
Itt azért rendesen keverednek a stílusok, a színek és az anyagok
A Classic ennyire azért nem klasszikus, a 100 darabos széria 1996-ban készült, a korabeli Hilux alapjain, így az alvázas felépítés összeköti az eredeti AA-val. A '30-as és a '90-es évek keveréke nem alkot harmonikus egységet, a Hilux ajtók és a külső sárvédők erős kontrasztot képeznek, amin a belső sem segít. A műfával díszített műanyag műszerfalat a fa kormány próbálja visszalökni az időben, a piros bőrbe húzott ülések és a lila szőnyegezés már csak hab a tortán. A Classic Hiluxnak drága, veteránnak viszont olcsó, a Toyota gyökereihez leásni próbáló autó átszámítva nagyjából 20 millió forintot ér.
A képen látható példány épp az új gazdáját keresi. Ezzel a Classickal csak ritkán merészkedtek ki az utcára, a 26 éves autó 11 ezer kilométert futott