Fogadjunk, hogy nem találod ki ennek a Toyotának a korát!

A Toyota Classicon furcsán keverednek az évtizedek, a ritka autó az ízléstelenség határát súrolja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A japán cég első szériagyártású autójára kíván hasonlítani a Toyota Classic, a limitált számban készült modell ma már gyűjtök féltett kincse, noha az alap egészen kommersz.

Japánban hagyománya van az archaizáló modelleknek, ilyenkor modern autókat próbálnak évtizedekkel ezelőtti köntösbe bújtatni, az egyik ízléstelen vadhajtás a Nissan Micrából faragott Jaguar Mark 2. Ezeket az átalakításokat utólag végzik a gyárhoz nem kötődő cégek, ám a Toyota gyárilag is próbálkozott ilyen típussal.
Hirdetés
Az egyszerűen Toyota Classic névre keresztelt típushoz csak egy szűk réteg juthatott hozzá, mindössze 100 példány készült a furcsa szerzetből. A jármű a Toyota AA-ra kíván hasonlítani, ami a japán cég szívének igen kedves, ez volt ugyanis az első szériagyártású autójuk. Az AA 1936-ban debütált, majd egészen 1943-ig futott, ezalatt 1404 példány készült a 3,4 literes sorhatos motorral hajtott zárt karosszériás modellből, AB néven további 353 darabot gyártottak, ezeket nyitott felépítménnyel szerelték. Az AA mérföldkő a Toyotának, de érdemes megjegyezni, hogy a szárnyukat bontogató japánok lényegében amerikai műszaki megoldások felhasználásával készítették az első modelljüket. A formát a Chrysler Airflow ihlette, a motor eredetileg a Chevrolet munkája, az alvázat és az elektromos rendszert a Fordtól vették át. A Classic ennyire azért nem klasszikus, a 100 darabos széria 1996-ban készült, a korabeli Hilux alapjain, így az alvázas felépítés összeköti az eredeti AA-val. A '30-as és a '90-es évek keveréke nem alkot harmonikus egységet, a Hilux ajtók és a külső sárvédők erős kontrasztot képeznek, amin a belső sem segít. A műfával díszített műanyag műszerfalat a fa kormány próbálja visszalökni az időben, a piros bőrbe húzott ülések és a lila szőnyegezés már csak hab a tortán. A Classic Hiluxnak drága, veteránnak viszont olcsó, a Toyota gyökereihez leásni próbáló autó átszámítva nagyjából 20 millió forintot ér.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?