Forradalom előtt a hazai villanyautózás – véli a Nissan

Már idén a tavalyi ötszörösére nőhet a villanyautók eladása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A belső égésű motorok napjai meg vannak számlálva - vélik sokan. Ez azért túlzás, a villanyautók forradalma azonban elkezdődött.

Ma még a legtöbb autógyártónál csupán csak kísérleti szinten üzemelnek a villanyautók, a napjainkban kaphatók zöme pedig méret, kényelem és komfort tekintetében erős kompromisszumokat igényel (lásd Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEv, Peugeot i-On), vagy nem is igazi villanyautó, hanem hatótávnövelős, konnektoros hibrid (Chevrolet Volt, Opel Ampera, Volvo V60 Plug-in Hybrid). A Nissan azonban idestova 3 éve jelentkezett a teljes értékű, megalkuvást nem igényelő, C-kategóriás, azaz alsó-középkategóriás Leaffel, melyből idén már a frissített, több mint 100 ponton módosított, immár európai gyártású verzió jelent meg. Ezzel a Nissan nem csak a Leaf immár több mint 65 ezer példányos eladásával első a villanyautók világában, hanem az első, és egyelőre egyedüli gyártó, mely már frissített, tökéletesített verzióval jelentkezik.
Miként azt már nem először írjuk le, a hazai piacon rögtön ezzel jelenik meg, ugyanis a Leaf első nemzedéke itthon - hivatalos forrásból - nem volt kapható. Mostanra lett kialakítva a regionális villanyautó-szervizpontnak is számító, budaörsi műhelyállás, a Nissan Gablininél, ahol nem csak a villanyautókat, hanem lítium-ion akkumulátoraikat is javítani tudják majd.
Kígyózó villanyautó-sorokra persze nem kell számítani majd a budaörsi műhely előtt. Ennek egyik oka, hogy a villanyautó-eladások itthon egyelőre gyerekcipőben járnak. Tavaly a DataHouse Kft. adatai szerint mindössze 5 tisztán elektromos személyautót helyeztek (újonnan) forgalomba. Idén azonban csupán a Nissan 40-50 Leaf értékesítésével számol. A műhely persze ez után sem lesz túlterhelt, a Leaf szervizperiódusa ugyanis 30 ezer km/1 év, amikor is pollenszűrőt cserélnek benne, valamint átnézik. Négy év/60 ezer kilométer után fékfolyadékját is kicserélik, ám amúgy az elektromos autó kvázi gondozásmentesnek ígérkezik.
Ára – ahogyan azt már meglehetősen rég tudjuk – 8 774 500 Ft. Itthon egyelőre csakis a Visia alapverzió kerül forgalomba, meglehetősen gazdag alapellátmánnyal, első és hátsó ülésfűtéssel, fűthető bőrkormánnyal, ködfényszóróval, automata klímával, intelligens kulccsal, visszagurulásgátlóval, Bluetooth-kihangosítós hifivel és újdonságként az európai ízlésnek a felmérések szerint a korábbi világosnál jobban megfelelő fekete kárpitozással. Extraként navigációs rendszer és tolatókamera 220, metálfényezés 125 ezer forintért kérhető.
Hirdetés

A Leafet villanymotorjának jelentős, 254 Newtonméteres, már indulástól rendelkezésre álló 254 Newtonméteres nyomatéka és kuplungmentes kényelme miatt leginkább a dízel és automata váltós autók konkurenseként említi a Nissan. Hozzájuk képest fokozottan csendes, fillérekből üzemeltethető, szervizköltségektől mentes, környezetbarát és szerény hatótávú. Hiába nőtt ugyanis 199 kilométerre az elvi hatótáv, az ugyanúgy mesterségesen steril körülmények közötti tesztciklusnak megfelelő, mint az összes autó katalógusbeli fogyasztási adata.
Korábbi – már a frissített verziót vallató – tesztünk is bizonyította azonban, hogy 160 kilométeres hatótáv valós körülmények között is lehetséges. Aki jellemezően ennél kevesebbet megy egy napon, az bizony hosszú távon, akár az akkumulátorra és az elektromos alkatrészekre érvényes 5 év alatt is olcsóbban autózhat vele, mint egy hagyományos, robbanómotoros autóval (100 kilométer akár 550 forintból is megtehető). Ma persze komoly kompromisszumot vállal az, aki villanyautózásra adja a fejét. Hiába van ugyanis már közel 30 villanyautó-töltőpont az országban, hiába kapható a frissített Leafhez 32 Amperes, 6,6 kW-os fedélzeti töltő, mellyel 48 modulból felépülő, 24,4 kWh-s akkumulátora 4 óra alatt is telíthető, a villanyautókat a gyorstöltő-hálózat és a számukra adott (adó, parkolási, behajtási) kedvezmények terjeszthetik el. Utóbbi eladhatja, előbbi használhatóságát fokozhatja.
Annyira, hogy hamarosan lehet majd belőle valóban teljes értékű autó is. Hiszen júniusban adták át az ország második villanyautó-gyorstöltőjét – épp a Nissan Gablini Budaörsi telephelyén, ahol éjjel-nappal ingyenesen lehet tölteni, s még a nyáron várható a harmadik is Siófokon, mely által akár egy nap alatt, oda-vissza is kényelmesen megjárható lesz a Balaton villanyautóval is. Jövőre pedig a Nissan becslése szerint már 50 gyorstöltő lesz hazánkban (Európában 600 helyett 1290), s a piac is lesz akkora, hogy a Nissan sem csupán 1, hanem már 3 kereskedésben fogja kínálni a Leafet. A villanyautó és a villanyautózás tehát lassacskán életünk szerves része lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Gyári fogyasztás valóban nincs, legfeljebb a gyár által mért fogyasztás ami mint tudjuk, a valósággal sok köszönőviszonyban nemigen van, de ugye a prospektusba valamit kell írni a usernek. Erről eszembe jut egy kis történet anno behozott hozzánk egy ötvenes éveiben járó frissen megözvegyült hölgy egy tdi passatot, mondván szeretné lecserélni egy wagonr minuszra mert egyedül lévén neki az is elég, meg tetszik is és legalább kevesebbet eszik 😀

    Az utolsó bekezdésedet pedig nem értem. Mi az, hogy az autózási kultúra jóval elmaradottabb az európainál? A közlekedési az lehet. Az is max a nyugat és északeurópainál. Jártál te már ott egyáltalán? Az amerikai autómárka az usa-beli termékeivel azért nem tud érvényesülni az eu piacon mert nem is akar, fordítva annál inkább. Mellesleg valóban rengeteg japán autó fut, de ami engem mellbevágott, az a hyundai és a kia térnyerése a piacon. Ami német autót én kint láttam az nagyrészt bmw vagy merci volt a vw konszern arányaiban sokkal kevésbé van jelen. Ez a minőségi különbség amit említesz, meg nem is értem honnan jött.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Az USA autókat illetően eléggé el vagy tévedve. Minőségben, igényességben, kidolgozásban, esztétikailag is mindenkor van olyan mint bármelyik európai. A VW az USA – ban nem népszerű, legfeljebb az európai bevándorlók egy része veszi. A személyautók + SUV -ok legalább 40%-át a japán prémium márkák teszik ki. Azokhoz képest a VW nincs sehol.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Húúúú öreg (vagy fiatal?)! Amiket írsz, az egyre nagyobb gáz. Az, hogy hülyeség, az egy dolog, az adódhat abból is, hogy az embernek van egy elgondolása, és ahhoz ragaszkodik (nekem is van biztos). Ilyesmiről lehet győzködni egymást, lehet, hogy sikerül, lehet, hogy nem (inkább nem), ezért is vannak a fórumok.

    A nagyobb baj, az, hogy most már komplett ostobaságokat írsz, mint aki most esett ide a Marsról.

    [i]Még jó hogy ezredszer is leírtam, hogy soha nem volt nincs és nem is lehet olyan állat, hogy gyári fogyasztás meg hatótávolság.[/i]

    Kedves “Marslakó”! Közlöm veled, hogy bizony minden autó gyári adatai között ott szerepelnek a fogyasztási értékek. Hogy ezt észrevedd, nem kell semmi különös dolgot tenni ki kell nyitni egy prospektust, vagy az interneten meg kell keresni bármelyik márka oldalát, és az adat bizony ott van minden típusnál a műszaki adatok között. A villanyautóknál pedig mindenhol szerepel a hatótávolság.

    Az USA-ban eladott autók lehet, hogy érdekesek, de nekünk itt Európában nem mérvadóak. Az autózási kultúra teljesen más az USA-ban. Talán mondhatjuk, hogy jóval elmaradottabb az európainál. Ma is minden családban van egy pick-up 3-4 ezer köbcentis benzinmotorral. Az autókban használt anyagok minősége gyengébb, kidolgozásuk is szerényebb, mint ami felénk megszokott. Ezért nem tud amerikai autómárka – az USA-beli termékeivel – érvényesülni Európában. És ezért van, hogy a német autót úgy veszik az USA-ban, mint a cukrot. Sőt pl. a VW egyes modelljeit “lebutítja”, mert az USA-ban az is bőven megfelelő. De ez egy hosszabb téma.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Nekem is elektromos a fűnyíróm mégse ülök rá és nem azzal megyek át a dögei ivóba inni egy ólcsót. Ezt az autópályás viccet meg haggyad mán. Hogyne lehetne olyan hogy gyári fogyasztás, gondolkozzál mán Te amőba, nem láttál még prospektust? Szerinted abba milyen fogyasztási adatokat közölnek? Talán, hogy mit ivott az Abba a 70-es évekbe?!

    Ide figyelj Otó! Montam már neked, hogy ne üsd bele az órodat a fogyasztási témában, Inkább, tankold a traktort, és száncsad felfele az ügetős Ibi kertjit, ma is riasztott, hogy merre vagyol mán.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Szia!

    Jól láttam a horoszkópodat bika vagy? A bika egy igen tüzes de ugyanakkor gondolkodó lányt takar szerintem jól összepasszolnánk. A képeidet megnézve van ízlésed ami plusz két pont :).

    Ha van kedved írj pár sort magadról!

    Addig is további szépeket!

    Puszi: Jenő

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Borzasztó lehet neked megküzdeni azzal a sok ezer “őrülttel” aki veled szemben jön az autópályán.
    Még jó hogy ezredszer is leírtam, hogy soha nem volt nincs és nem is lehet olyan állat, hogy gyári fogyasztás meg hatótávolság. Erre mit reagál az IQ fighter? 1001-edszerre is gyári fogyasztásról regél. 🙂
    Az USA-ban nem évente 3 ezret hanem havonta 8-9 ezer konnektorból tölthető autót adnak el, az elavult németek az elavult tragacsaikkal sehol sincsenek ehhez képest, de te azért csak nézegesd továbbra is a német számokat.
    A 325 ezer fovágenednek mi köze a Model S-hez? Hát persze hogy magad sem tudod, de azért bepróbálkoztál vele. 😉

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Aki megengedheti magának, hogy 9-10 milliós autót vegyen második autónak annak nagyon jó dolga van, irigylem is rendesen. Ott az ország is gazdag, ezért tudják kiépíteni a megfelelő infrastruktúrát is.
    Nekünk is két autónak van, feleségem 15 km-re jár dolgozni, óvodával, bolttal együtt is belefér napi 50 km-be, tehát elvileg ez megoldható egy villanyautóval is. De azzal a kocsival is előfordul, hogy évente 6-8 alkalommal többszáz km-es utat kell megtenni. Itt már bukik a mutatvány. Ha pl. a szüleimet látogatnánk meg, akkor egyrészt oda sem érnénk egy villanyautóval, másrészt tölteni sem nagyon tudnánk, mert lakótelepen laknak, és érdekes lenne a 2. emeletről kilógatni a hosszabbítót, a kisvárosukban nyilvános töltőhely sincs (még nagyobb városokban sem nagyon).
    Skandináviában a kedvezmények nyilván csak vebezető – hogy az ne mondjam beetető – jellegűek. Hiszen ha jelentősen megnőne a villanyautók száma, akkor nyilván nem mehetnének a buszsávban, mert a buszsáv értelmét vesztené, stb., stb.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Te tipikusan az az autós vagy, aki jó irányba megy az autópályán csak a többi sok 10-100 autós megy helytelenül vele szembe. A hozzászólásaid szóhasználatából, stílusából könnyű következtetni az IQ szintedre, tudom, hogy nem nagyon érdemes veled vitatkozni, de nehéz megállni. Egy fanatikusnak mindig igaza van, pl. egy vérbeli Fradi drukkernek soha nem lehet megmagyarázni, hogy az Újpest a jobb csapat és ez fordítva is így van. A módszereid pedig sok politikusét megszégyenítik. Pl. én soha nem beszéltem Hummer és Prius összehasonlításáról, mégis erről beszélsz hosszan. Igen a New York Times hülyeséget írt, a gyáriaknak sikerült a teszt :)))) de valahogy az összes hazai autós lapnak is szinte kivétel nélkül minden villanyautó esetében az a teszt eredménye, hogy a gyári hatótávolság csak elméleti, és az autó normál használatban ennek csak 60-70 %-át tudja. Éppen úgy, mint a benzineseknél a gyári fogyasztási adatok esetében, ott is gyakori, hogy az 5 liter helyett 6,5 a valós fogyasztás, stb. A hagyományos kocsiknál is csökken a hatótávolság, ha többet fogyasztanak, ez egyértelmű, én nem is mondtam ennek az ellenkezőjét. A különbség annyi, hogy ez egy benzines, vagy dízel esetében nem okoz semmiféle problémát. Magyarországon minden városban, sok faluban is van benzinkut, a megyeszékhelyeken 15-20 db is, a főutak, autópályák mentén 5-10-20 kilométerenként biztos van egy kút, és egy teletankolás megvan 5 perc alatt, de 10 percbe akkor is belefér, ha iszok egy kávét is és a kutassal is beszélgetek közben.
    Azt nem néztem, hogy USA-ban miből mennyit adnak el, nekünk itt Európában inkább Németország lehet a mérvadó. Szerencsére itt az autonavigator.hu-n éppen tegnap volt egy cikk a német autópiac első félévéről, nyilván hiteles adatokkal.
    Az első félévben valamivel több mint 1,5 millió autót adtak el. A villanyautók aránya ebből mindössze 0,2% , ez kb. 3 ezer darabot jelent. És ebben az összes villanyautót gyártó márka benne van. Ezzel szemben csak Volkswagenből kb. 325 ezer db-ot értékesítettek. Tehát csak VW-ből több, mint szászor annyit adtak el, mint az elektromos autókból mindösszesen. Szinte valamennyi kategóriában a VW a piacvezető, a felső szegmensben a Mercedes E. Na ezek a tények!

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Sokan kritizálják a hatótávot.
    Azt kell észrevenni, hogy ez elsősorban városi autó!
    A városban (esetleg agglomerációból) ingázóknak való, nem autópályára.
    Ideális esetben ez egy második autónak lenne tökéletes, de annak meg elég drága még.

    A jelenlegi (egyik) főnököm Skandináviában és ő vett egy Leaf-et.
    Sokszor beszélgettünk az autóról, és volt szerencsém utazni is vele.
    Kérdeztem miért döntött az EV mellet. A válaszai magukért beszélnek:
    Agglomerációban él (20KM-re) és naponta ingázik a fővárosba.
    20 perc alatt beér az irodába, mert használhatja a buszsávot (benzines autóval 45 perc volt).
    Nem kell fizetnie dugódíjat (ebben a fővárosban olyan is van, 680 Ft-nyi naponta)
    Parkolási díj nincs villanyautókra.
    Mindig van parkolóhely, mert a töltőoszlopos parkolóba benzin/dízel autó nem parkolhat.
    Az irodánál tölti egész nap, amíg dolgozik, és az kitart haza meg vissza (tehát ingyen van a bejárása)
    Nem szennyezi a környezetet. Itt erre is adnak.

    Tudom, hogy ezek a feltételek (vagy csak a töltőhálózat elterjedése)
    legalább 10 év lesz Magyarországon.
    Magyar ember 1 új autót sem nagyon bír venni / fenntartani nem hogy 9 MFt-t költsön második autóra.
    Ezt azért írtam le, hogy globálisabb képet kapjanak az olvasók a villanyautók helyzetéről.

    A következtetés tehát: nem az autó képességei miatt vette meg a főnököm, hanem a járulékos
    kedvezmények miatt, ami a listát látva hosszú távon nagyon nem elhanyagolható!

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    nick, Te tökéletesen testesíted meg a “Hummer zőődebb mint a Prius” típusú elképesztő …-kat (a …-ba mindenki helyettesítsen be valamilyen neki szimpatikus, az agyatlansággal rokonértelmű jelzőt 🙂 Ez pontosan ugyanaz az elmebetegség mint 2007-ben a CNW Marketing mint utólag kiderült a GM által megrendelt, a leghajmeresztőbb mocskos hazugságokat összehordó koholmánya. Gondolom Te akkor is lelkesen tapsikoltál neki és azóta is “érvként” hozod fel, noha tucatnyiszor megcáfolták – bár aki nem teljesen elmebeteg annak első olvasásra is nyilvánvaló volt, hogy egy szemét az egész – ráadásul a Hummer azóta eltűnt a süllyesztőben, a Prius-ból meg éppen a napokban jelentették be, hogy átadták a [b]3 milliomodik[/b] pédányt is. LOL! 🙂
    A New York Times-os hülyeséged PONTOSAN ugyanez az eset. Rendkívül “korrekt” módon elfelejteted leírni, hogy ezért a mocskos hazugságért a Tesla beperelte a kedvenc hüllőmédiádat, sőt azóta korrekt körülmények között – azaz nem fél töltéssel az akkumulátorokban, hanem teljessel megismételték az utat [u]és gond nélkül teljesítették, autópályán légkondícionáló használattal EGYÜTT is[/u]. Konkrétan a koholmány elkövetője utólag kénytelen volt beismerni hogy egy idióta volt. Ezeket nyilván azért nem írod le, mert az egységsugarú ótóbuzik idáig már soha nem jutnak el, nekik mindig elegendő csak a szemét első hullámának memorizálása és utána annak szinte vég nélküli agyatlan visszaböfögése.

    [i]“a hatótávolságot csak és kizárólag laboratóriumi körülmények között tudja az autó, normálisan vezetve, autópályán, klímával elég rendesen csökken a megtehető út. Kb. a gyári adat 60-70%-ára.”[/i]

    Neked mint akinek láthatóan a lehető leghalványabb fogalmad sincs a legalapvetőbb fizikai törvényekről sem, hatalmas meglepetést okoz az, hogy ha több energiát kell kifejteni akkor az csökkenti a hatótávolságot ahhoz képest mintha kevesebbet.
    Ettől függetlenül a Model S 85 kWh-s verziójának EPA teszticklus – ugye a soha nem létező és elvileg is lehetetlen “gyári” adatról csak elmebetegek mesélnek – szerinti hatótávolsága 424 km és ezt minden további nélkül a gyakorlatban is tudja hozni, tekintve hogy az EPA tesztciklus tartalmaz autópálya sebességű szakaszokat is és légkondícionáló használatot is előír, valamint ezt számos Model S tulajdonos is megerősítette.

    [i]“De a hagyományos kocsi maximum többet fogyaszt 1-2 literrel, és nem történik semmi.”[/i]

    Aha nem történik semmi mi, tehát ha többet fogyaszt akkor nem csökken a hatótáv. LOL! 🙂

    [i]“A NY Times pedig nem a Story magazin, hiszen az egész világ követi.”[/i]

    Innentől kezdve viszont minden értelmes ember számára nyilvánvalóvá vált, hogy a NYT megbízhatóságban egyáltalán nem jobb mint pl. a Story magazin.

    [i]“Az ilyen cikkek pedig minimum megosztják a potenciális vásárlóközönséget”[/i]

    Ha nem tűnt volna fel, pontosan ez a célja az ilyen mocskos hazugságoknak. De persze megosztani ilyenekkel csak a tudatlan, ostoba, gondolkodásra képtelen tömegeket lehet.

    [i]“Aki ilyen árszinten goldokozik, kizárt, hogy egy E Merci, vagy egy Audi A6, és az 5-ös BMW helyett ezt válassza.”[/i]

    Ez felteszi az i-re a pontot, a valóság ezzel ugyanis homlokegyeneset ellentétes. Az USA-ban a Model S eladások a többszörösét mutatják, mint a felsorolt elavult szennyező szarok eladásai egyenként. Természetesen ez semmit nem fog változtatni a hozzáállásodon, már eddig is sokszor láttuk hogy a végsőkig sőt még utána is kitartasz a valósággal köszönőviszonyban sem álló hülyeségeid mellett, és 1 nap, 1 hét, 1 hónap után szó szerint ugyanezt az ökörséget megint be fogod írni. Leülhetsz, elégtelen.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Egyetértek, a Tesla S valóban nagyon jól néz ki kívülről, azt nem tudom milyen az anyagfelhasználása, de azért valószínű, hogy felveszi a versenyt a prémium autókkal, talán még akkor is, ha Amerikában gyártják, ahol köztudottan alacsonyabb a minőség az alacsonyabb igényekhez igazodva.
    A villanyautó fanatikusok ezt a kocsit tekintik a “megváltásnak”, de a szkeptikusok sok esetben csak egy nagy blöffnek tartják. Pl. a New York Times sorozatban cikkezett arról, hogy a hatótávolságot csak és kizárólag laboratóriumi körülmények között tudja az autó, normálisan vezetve, autópályán, klímával elég rendesen csökken a megtehető út. Kb. a gyári adat 60-70%-ára. Ez éppen úgy van, mint a hagyományos autók gyári fogyasztása, vagyis nagyon nehéz hétköznapi körülmények között produkálni. De a hagyományos kocsi maximum többet fogyaszt 1-2 literrel, és nem történik semmi, a villanyautó viszont nem ér el a töltőig. A NY Times pedig nem a Story magazin, hiszen az egész világ követi. Az ilyen cikkek pedig minimum megosztják a pontenciális vásárlóközönséget, de inkább eltanácsolják a vásárlástól. Aki ilyen árszinten goldokozik, kizárt, hogy egy E Merci, vagy egy Audi A6, és az 5-ös BMW helyett ezt válassza. Ez a Tesla egyelőre fényévekkel van az említett típusok mögött.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    a Tesla Model S nekem is bejön, de nézzük a valóságot…Európában mennyi eladott példány lehet?Magyarországon?Használtan mennyi kapható? És Magyarországon?
    Az ára..pfff…
    A forradalomhoz pont az van a legmesszebb..
    Összehasonlítva egy benzinszörnyeteggel ami kapható Amerikában:
    Opel Insignia (Buick Regal) ára újan 29 ezer dollár (7 milla)
    Tesla Model S alapfelszereltséggel: 63 és félezer dollár (16 milla)

    15 évesen az Insignia Magyarországon 1 millió forint alatt várható..(jelenleg 3 évesen már féláron van..), tehát akár egy gyári melósnak is elérhető lesz akár személyi kölcsönre is…
    15 évesen a Tesla vajon mibe kerülhet? Addigra valószínű ha márt nem akkupakkot kell cserélni ami kb most 10-13 ezer dollár, tehát az Insignia új árának majd a harmada-fele..Ezt egy mezei dolgozó nem tudja bevállalni..

    Plusz Europában meg használtan is drágább a Tesla, mint Amerikában újonnan…

    Model S Performance az összes extrával 105 ezer dollár Amerikában, mig a mobile.de-n egyetlen egy eladó bruttó 99.900 Euroba kerül használtan..(átszámítva 130 ezer dollár)

    A forradalomhoz meg tömeg kell, és a tömeg nem a felső tízezer…

    Végül is aki felső kategóriás BMW-t, Audit , Jaguárt és társait meg tudja venni, az a Teslát is meg tudná venni…de nem veszi…

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Nem hittem, és utána is jártam. Továbbra sem hiszem: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Electric[/url]

    A hatótáv inkább volt 130 km körüli, a maximális sebessége meg 32 km/h. Azt gondolom nem kell részleteznem, hogy a mai követelmények szinte egyikének sem felelnek meg a tulajdonságai.
    A “Tehát,amíg van kőolaj…” mondatod meg végképp értelmetlen, mi az hogy tehát? Semmi köze sincs a két dolognak egymáshoz.
    Másrészről már 1 éve van olyan elektromos autó, ami kereskedelmi forgalomban kapható, megfelelő hatótávval rendelkezik, nagyon-nagyon megéri üzemeltetni és a saját kategóriájában teljesen versenyképes áron kapható (Tesla Model S). Ha ehhez még hozzátesszük azt is hogy szinte minden területen toronymagasan lelépi az összes mai vele értelmesen összehasonlítható járművet, akkor meg még viccesebbé válik az állításod.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    A gond csak az,hogy 1909-ben már futott az USA-ban villanyautó 200Km-es hatótávval.Detroit Electric 98 RD néven.Aki nem hiszi,járjon utána.Tehát,amíg van kőolaj,addig nem lesz olyan villanyautó,ami megfelelő hatótávval rendelkezik és megéri majd üzemeltetni,továbbá elérhető,ésszerű áron lehessen hozzájutni.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Ezek a járművek eddig is terjedtek és ezután is terjedni fognak, a kapzsiságtól és a végtelen hülyeségtől függetlenül is.
    Ugyanakkor kétségtelen tény, hogy a kapzsiság és a hülyeség elképesztően erős hátráltató tényezők, viszont egészen elhanyagolható apróságok a fizikai törvényekhez képest amik viszont hosszú távon garantáltan mindent visznek.
    Rövid távon persze a hülyeség és a kapzsiság átmenetileg eltérítheti a dolgokat a normális irányból de annak mindig súlyos ára van. Különösen ott szokott nagy pusztítás lenni, ahol a fizikai törvényekről kb. annyit tudnak, hogy azokat is a parlamentben szavazzák meg. 🙂
    Megfigyeltem, hogy autós oldalakon valahogy különösen erős tud lenni a sötétség konvergenciája, arcizom rándulás nélkül, büszkén benyögnek olyanokat, hogy pl. a teljesítmény ugyanaz mint az energia, a Hummer zőődebb mint a Prius LOL! :), a Prius nem hajt elektromosan 60 km/h felett, a Prius-ban automata váltó van LOL! :), a tiszta etanol nem mérgező, nincsenek töltőhelyek annak ellenére hogy tízezer számra épülnek és exponenciálisan nő a számuk a világban, és még hosszasan lehetne sorolni az egyik egetverő hülyeséget a másik orbitális hazugságig. Úgyhogy végső soron ezen tulajdonságok mély társadalmi beágyazottságával kapcsolatban egyet kell hogy értsek veled. 🙂

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Ad 1. A témában nyilvánvalóan meglevő nulla tudásodat biztosan nem fogod tudni kompenzálni az alpári suttyó stílusoddal.
    Ad 2. Egyetlen kérdésre sem voltál képes válaszolni, ehelyett csak újabb baromságokat hánytál ide be.
    Ad 3. Neked ahogyan a leghalványabb lövésed sincs a témáról éppen ugyanúgy azt sem tudod, hogy én milyen járműveket vezetek vagy milyeneket nem.
    Ad 4. Ennyi bukta után nagyon súlyos szereptévesztés kell ahhoz, hogy még lapot akarj osztani.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Ma Magyarországon a magán autóvásárlók a teljes szegmens 20%-át teszik ki. Egyrészt ez nem egy nagy arány, másrészt 9 millióért nem egy ilyen kocsit fognak venni, esetleg egy-egy fanatikus.
    A céges piacon kellene sikereket elérnie. Méghozzá jellemzően olyan tőkeerős cégeknél, ahol nem egy-két autót üzemeltetnek. Vegyünk pl. egy olyan céget, amelyiknek Budapesten van a központja és mind a 18 további megyeszékhelyen van egy telephelye (lehet akár államigazgatás is, ott méginkább jellemző ez a felállás). Ha egy ilyen cég megveszi azt az autót, akkor a 18 vidéki telephelyéből gond nélkül el tudná érni Tatabányát, Székesfehérvárt és Kecskemétet. Kész ennyi. Lehet, hogy elérné Szolnokot, Győrt, Salgótarjánt és Veszprémet is, de ott már nem lenne mindegy, hogy Budapest melyik részéről indul, és a célállomás az adott városban merre is van pontosan. Alapból 130 km-es hatótávval számolok, jó esetben ennyit tudhat autópályával, klimával. Aztán ha el is ért ezekre a helyekre visszajönni már csak Tatabányáról és Fehérvárról tudna. Mindenhol máshol töltőt kellene keresnie, és órákig várakoznia. Olyanról álmodni sem lehetne, hogy Veszprémből menjen tovább Szombathelyre, vagy Kecskemétről Szegedre, ha mondjuk egy fél óra alatt végzett a dolgával. Szóval amíg nem lesz nagyobb a hatótávolság, vagy ami ennél is fontosabb maximálisan 10-15 perces a teljes töltés, addig ez nagy kompromisszum. Talán egyenlőre ezért is nem vágnak bele a racionálisan gondolokdó cégvezetők.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Ezen autok elterjedesenek öszvissz ket akadälya volt, es van jelenleg is.
    Az egyik az emberi kapzsisäg, a mäsik az emberi hülyeseg. Mindkettö a maga tärsadalmi retegeit meglehetösen ätitatva.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    s3000!
    Kicsit vegyél vissza cimbora. Összetévesztesz a mamáddal, akinek pofán kellett volna téged basznia ezért a stílusért. Nyugodj le, szedegessél kavicsokat, aztán újrakezdhetjük, ha még lesz hozzád kedvem.

    Valamiért biztosan nem fogynak ezek az autók, valamiért te sem ilyenben mereszted azt a szeplős seggedet.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Ez a csak a szokásos mellébeszélés. Nagyon drága a háttér kiépítése? Mennyi az a nagyon drága?
    Nincs töltőhely? Az a néhány tízezer ami az elmúlt néhány évben kiépült a világon és kb. évente duplázódik a számuk azzal mi van? Miért hazudod le, hogy nem léteznek?

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Bitang erős lobbi dolgozik ám a villanyautózás ellen, de ez nem jelenti azt szerintem, hogy csak ezért nem terjed. Mint minden új technológia, ebben is lehetnek most még nem ismert buktatók és az infrastrukturális háttér kiépítése nagyon drága. Miközben a benzinkutak készen vannak, addig ezeknek a gyöszöknek nincs töltőhely. Ez nem úgy van, hogy kihúzok a a benzi9nkút shopjából egy hosszabbítót.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Annyira szubjektív ez a “tele van kompromisszumokkal” kijelentés. A világ szinte összes felfedezése az elején más gondolkodásmódot (vagy “kompromisszumot”) igényelt. A mostani belsőégésűekkel még több a baj, csak azt megszoktuk és ezért nem kell hozzá alkalmazkodni. Sok ember EZT nem veszi észre. De nekünk nagyobb rálátásunk van ugye?

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    A jelenlegi hazai autópiacot nézve nem látom, hogy ebben a szegmensben növekedés lehetne. Magánszemély eleve kizárt, hogy 9 milláért egy kompakt kategóriát vásároljon, ami még csak nem is szép (bár ez szubjektív), és tele van kompromisszumokkal. Azt tudom elképzelni, hogy olyan cégek, mint az ELMŰ vagy az E.ON vesznek maguknak pr célra néhány darabot. Az sem véletlen, hogy éppen Gablini vágott bele az üzletbe, ő a legnagyobb, legtőkeerősebb kereskedő a személyautó szegmensben. Neki van annyi tőkéje, hogy ha belebukik pár milliót, azt még el tudja viselni, vagy esetleg egy ideig üzemelteti veszteségesen is, amennyiben a cége többi része termeli a nyereséget.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    Szerintem meg az lett volna a hiba, ha ilyennel bonyolították volna a rendszert és ezzel együtt még a nyakukba vettek volna egy gyakorlatilag soha meg nem térülő akkumulátor cserélő infrastruktúra kiépítését is.
    Intő jel, hogy a Better Place akik jó 5 éve ezen alapuló üzleti modellen dolgoztak, nemrégiben teljesen tönkrementek. Ugyan a Tesla is bejelentett akkumulátor cserélgetős megoldást, de egyrészt az jelentősen más kategória, másrészt csak kiegészítő megoldásnak szánják, harmadrészt ott egy csere ára 20-25 ezer Ft körül lesz, amiből rögtön következik, hogy csak pénzszóró PalyBoy-oknak vagy végszükség esetére használható, nem napi rutinnak.

  • 2017.10.30. at 01:44
    Permalink

    majd akkor beszélhetünk forradalomról , mikor a töltés pénzbe fog kerülni, mert annyi villanyautó lesz Magyarországon…sztem vicc kategória, mer a nálunk gazdagabb országokban sem használnak 10 ezrével villanyautót….

Vélemény, hozzászólás?