Genf 2012: elődjéhez hű a Honda NSX Concept
Genfi Autószalon: Honda NSX Concept
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Három év múlva kerülhet sorozatgyártásba a hibridhajtású, alacsony tömegű, összkerékhajtású következő Honda NSX.
Oldalnézetből gyönyörűen fest az előretolt utascella mögött V6-os középmotort viselő NSX Concept
Az újdonság hátsó csíklámpájával kacsint elődjére. Elöl 19x9, hátul 20x10-es felniket visel
A Genfi Autószalon alkalmával látható először Európában a Honda NSX Concept: a japán gyártó hű maradt eredeti filozófiájához, és a brutális teljesítménynövelés helyett kiváló tömeg-lóerő arányú autót igyekeztek létrehozni.
A könnyű anyagokból épített, közepére épített V6-ost, villanymotort és SH-AWD összkerékhajtást felvonultató szuperkupéban egyedi hibridrendszer dolgozik. Az Electric Motor Drive Unitban elektromos egységei menet közben pozitív és negatív nyomatékot is képesek kifejteni az első kerekeken pillanatok leforgása alatt, azaz az első kerekekre kifejtett kontrollal ellensúlyozza a V6-os által hajtott hátsó kerekek esetleges megcsúszását.
A Honda mérnökei szerint a hibridrendszer sokkal gyorsabb és pontosabb reakciókra képes, mint a hagyományos 4WD-hajtások.
A VTEC V6-osban közvetlen befecskendezést alkalmaztak, és a duplakuplungos váltóban is elhelyeztek egy villanymotort, amely hatékonyan küzd a váltáskor bekövetkező fordulatszámesés ellen.
Csinosan szögelt részletek az autó minden pontján
A 4330 x 1895 x 1160 mm méretű, 2575 mm hosszú tengelytávval készülő hibrid szupersportautót a Honda amerikai K+F részlege fogja felkészíteni a sorozatgyártásra, az előreláthatólag hároméves fejlesztési folyamat végeztével pedig a cég ohiói gyárára bízzák a sportautó-rajongók által régóta várt típus összeszerelését.