Azonnal feltűnik, hogy valami nincs rendben, de a forgalomban nincs idő gondolkozni azon, hogy mi is volt a furcsa ezen a látszólag hétköznapi Polón (Fotók: Motor1.com)
A Volkswagen csoport kisautói számára 2021 mindenképp fontos év lesz, nem csak az új Skoda Fabia megjelenése miatt, hanem mert a jelenlegi Polo-generáció a modellciklusa közepéhez ért, így megérett a faceliftre. Inkább a Skodánál szokás csoporton belül az a technika is, amit most a Polón láthatunk, a fényezés színével azonos álcával és a régi modell részleteit mintázó matricákkal próbálják a jelenlegi változatnak álcázni a frissített modellt. Ez a részletek megfigyelhetőségét nem befolyásolja, legfeljebb a kémfotósok feladatát nehezíti meg, hiszen a tesztpéldány sokkal jobban elvegyül, mint a megszokott, fekete-fehér mintákkal körbetapétázott prototípusok.
A lökhárító légbeömlő nyílásain kimondottan rosszul működik az álca, a hatalmas fekete folt kilométerekről odavonzza a tekinteteket (Fotó: Motor1.com)
Kiemelten nagy igazság ez a jelenlegi helyzetben, hiszen az álcázott rész gyakorlatilag a fél autó, annyi a megváltoztatott apró részlet. Matrica takarja például a hűtőrács egy részét, gyanús az első fényszóró, valamint biztosan megújulnak az első lökhárítók is, de mindez elenyésző változásnak tűnik az autó hátuljához képest.
A legkevesebb változás az autó oldalán látható, innen még majdnem el is hinném, hogy ez csak egy hétköznapi bevásárlókörút egy jelenleg forgalmazott szériaautóval (Fotó: Motor1.com)
A tesztpéldány hátsó lámpáinak működését például bizonyára még a gyárban ellenőrizték le, hiszen a fényképeken a jelenleginél jóval nagyobb, frissített lámpatesteket teljes egészében az autó fényezésével azonos színűre maszkolták, majd erre ragasztották a régebbi lámpákat imitáló matricákat. A megoldás így nem csak világítani nem tud rendesen, de az álcázásban sem jeleskedik: jól látszik ugyanis, hogy a változás az összes hátsó elemet érinti majd, ezzel is a nyolcadik generációs Golfhoz közelítve a dizájnt.
A matrica alatt rejtőző hátsó lámpa jóval szélesebb a jelenlegi lámpatestnél, formájával az új Golf és a frissített Tiguan hátsó lámpatesteire emlékeztet (Fotó: Motor1.com)[/kep2
A technológiai fejlemények még nem nyilvánosak, így nem tudni, hogy ezen a téren mit virít majd a frissülő Polo, de az nagyon valószínű, hogy az MQB A0 platformra fejlesztett új extrák nagy részét, például a digitális műszeregységet is megkapja majd. Minden jel arra utal, hogy a Polo frissítését az új Fabia bemutatkozása utánra időzíti a cégcsoport, ami logikus, hiszen ezzel is enyhíthető lesz a cégcsoporton belüli friss konkurencia Polo-eladásokra káros hatása.