Hidrogénre cseréli a gázolajat egy francia taxivállalat

Korom helyett víz: üzemanyagcellás Toyota taxik árasztják el Franciaországot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több száz Toyota Mirai érkezik Franciaországba, hogy ott taxiként használják őket.

Már itthon is látszik a taxiflottákon, hogy a dízelmotorokat elkezdték kiszorítani a hibridek, de már egy-két villanyhajtású sárgaság is látható az útjainkon. Franciaországban viszont hidrogénnel erősítenek, hiszen tovább bővül a világ legnagyobb hidrogén üzemanyagcellás taxiflottája. A hidrogén mobilitás piacán meghatározó szerepet játszó HysetCo vagyonkezelő vállalat érdekeltségébe tartozó Hype eddig is világelsőnek számított az üzemanyagcellás taxik üzemeltetése terén. Most pedig megvásárolták a párizsi taxipiac egyik nagy szereplőjét, a Slota-csoportot, és azt tervezik, hogy annak teljes járműállományát – mintegy 600 dízelüzemű gépkocsit – Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánokra cserélik. A HysetCo, a Toyota, a két új hidrogéntöltő állomást építő Air Liquide, valamint a Société du Taxi Électrique Parisien (STEP) még 2019 elején írták alá azt az együttműködési megállapodást, amelynek értelmében most a Hype által 2015 óta üzemeltetett, immár száz tagúra bővült (és ezzel a világ legnagyobbjának számító) hidrogén üzemanyagcellás taxiflotta létszámát meghatszorozzák. A francia befektetési, energetikai és közlekedési piac legnagyobb szereplőinek bevonásával megvalósuló projekt szorosan kapcsolódik ahhoz a célkitűzéshez, hogy a francia főváros károsanyag-kibocsátástól és zajszennyezéstől mentes közlekedési megoldást kínálhasson a 2024-es párizsi olimpiai játékokra látogató nézők és sportolók számára.
Hirdetés
A HysetCo részéről immár százmillió eurós értéket képviselő beruházás ugyanakkor erőteljes katalizátorként is segítheti a hidrogén alapú mobilitás elterjedését. A megfelelő infrastruktúra kiépülése elősegítheti más emissziómentes, üzemanyagcellás közlekedési módozatok megjelenését. Hasonló kezdeményezésekre ösztönözhet más, jelenleg nem alternatív hajtású járművekkel dolgozó utasszállítási szolgáltatókat, valamint kiterjesztheti az üzleti modellt annak kezdeti földrajzi korlátain, az Île-de-France régión túlra. Ehhez kapcsolódóan a HysetCo 2024-re nem kevesebb mint húsz hidrogéntöltő állomás üzembe állítását tervezi Franciaországban. A 600 autós flotta Toyota Mirai modellekből áll majd. A második generációs, hidrogén üzemanyagcellás szedán egy feltöltéssel akár 650 kilométer megtételére is képes. A tervek szerint tízszer annyit gyárt majd a Toyota az új Miraiból, mint elődjéből. Ez nem utolsósorban annak is köszönhető, hogy a limuzin vételárát a jelentős technológiai fejlesztések ellenére 20 százalékkal sikerült csökkenteni, így minden eddiginél versenyképesebb ajánlatnak számít a környezetbarát mobilitás piacán. Az új generációs Mirai bevezetésével a Toyota évente mintegy 30 ezer hidrogén üzemanyagcellás jármű értékesítését tervezi évente, beleértve a vállalat buszait és teherjárműveit is.
Hirdetés
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?