Így driftel a BKV busz a kelenföldi garázs udvarán

Ilyen az, amikor 10 tonna indul meg a csúszós úton

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár a BKV sofőrjei rendszeresen vesznek részt vezetéstechnikai kurzusokon, a YouTube videója szerint az egyik sofőr hétfőn a kelenföldi garázs parkolójában is gyakorolt egy kicsit. Nem csak a busszal, állásával is játszott.

Itthon is mind népszerűbb autós játék, sőt, a profik szerint sport a drift, azaz az elpörgő kerekű autó uralása és terelése. Száraz aszfalton gumifüstölő és -gyilkoló mutatvány, sárban, jégen és havon azonban könnyedén és olcsón kivitelezhető, egészen addig, amíg hiba nem csúszik a számításba, mint például a szilveszter előestéjén nedves füvön próbálkozó oroszoknál.
Itthon jelenleg a havas utakon lehet kísérletezni, s bizonyára bármelyik áruház parkolójában lehet is találni kísérletező kedvű próbálkozókat. Ha nem is a legbiztonságosabb helyen, de még mindig jobb helyen játszanak, mint a közúton nyári gumival szerencsét próbálók, s úgy keresztbe forgók. Az alábbi videón bemutatott eset azonban nem mindennapi, egy szintén nem kevéssé vakmerő BKV sofőr a képek alapján a kelenföldi garázs parkolójában játszadozott egy kicsit. Ha nem tudnánk, hogy a BKV rendszeresen viszi vezetéstechnikai kurzusra dolgozóit annak érdekében, hogy legyen fogalmuk arról, milyen is az, amikor akár csak a 10 tonnás szóló busz indul meg a csúszós úton, az egyik YouTube kommentelőhöz hasonlóan azt mondhatnánk, hogy a sofőr csak felkészült a havas úton közlekedésre, ám ezt a magyarázatot valószínűleg a főnökei sem fogják elfogadni.
Hirdetés
A BKV vezetői egyébként már nyomoznak, hogy ki lehetett az amúgy tökéletesen vezető sofőr, bár kárt nem okozott, így is veszélyeztette állását. Bízunk benne, hogy nem fog (nagyon) pórul járni, s az ellene bizonyítéknak számító, népszerű videó nem fogja bajba sodorni. Számára maga a mutatvány lehetett élmény, mindenki más viszont nézze meg, szórakozzon jót, s ne feledje, a csúszós úton közlekedésre is fel kell készülni. Lehetőleg profi módon, nem egy parkolóban, de ha más nincs, akár ott, például azt megnézve, hogy hóban, latyakban vagy akár jeges úton alacsony, 20 km/órás tempóról is mennyivel nagyobb lehet a fékút, mint száraz aszfalton.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:42
    Permalink

    Ha én lennék a főnöke, bizony elbeszélgetnék vele. Mert ez a fiú tud valamit. Érzi a nagytestű járművet, a mozgását, szereti és jól tudja azt, amit csinál. Nem megélhetési buszvezető, hanem igazi sofőr. Rávenném arra, hogy a tudásának egy részét átadja a többinek.
    A hetvenes évek végén vizsgáztam C kategóriából Zillel. Kockakövön, vizes úton. Bal kanyarban (kb. a 3. perc után) a bal hátsó kerék ráment volna a záróvonalra, kikuplungoltam, majd nagy gázzal ráeresztettem, és ezzel a csíkon belül tartottam a kereket. A vizsgabiztos (MHSZ-es tiszt) azt mondta, hogy menjünk vissza a rutinpályára az Árpád híd alá. Azt hittem, hogy megbuktam. Ott a tiszt azt mondta, hogy aki így tud bánni a Zillel, azt ő nem buktathatja meg. Kezet rázott és átengedett.
    Ha minden sofőr így tudna bánni a járművével, kevesebb baleset lenne.
    (54 éves (egykori) buszsofőr vagyok)
    Gratulálok a videó főszereplőjének!

  • 2017.10.30. at 08:42
    Permalink

    Szerintem jól csinálta. Jó helyen, utasok nélkül kell kipróbálni hogy a hol van a határ. Ezzel a pár perces drifteléssel lehet hogy egy busznyi ember életét mentei meg a következő havazásnál. A főnökei meg ugyanezt csinálják a szolgálati autóikkal, csak arról éppen nincsen videó.

  • 2017.10.30. at 08:42
    Permalink

    30 éves a jogsim, de mai napig, első hónál bejárok egy üres parkolóba csúszkálni. Mindenkinek jót tenne, kevésbé érné kellemetlen meglepetés!

  • 2017.10.30. at 08:42
    Permalink

    Semmilyen kivetnivaló nincs abban amit csinált jól tette,h kipróbálta valós körülmények között azt a buszt amivel dolgozik.Teljes biztonsággal tette egy nagy üres telepen kellő távolságban a jármüvektől aki ekkora autót vezet tudja hol a vége. Én is teszteltem a 10 tonnás teherautót a munkahelyi placcon és ha szólt volna érte valaki kezébe adtam volna a kulcsot ,barátom ülj rá te és gyakorolj a forgalomban. Rengeteget számit,h az ember amivel jár azzal az autóval gyakorolja be a gép határait mert a vezetéstechnikai tréning szinte laborkörülmény az eltérő gumik hossz kormánymű áttétel müszaki jellemzők miatt stb… Ha pedig szórakozásból tette istenem akkor is gyakorolt es reflexből tudja ezután mit kell és hogyan érdemes kiviteleznie ha valóban veszhelyzet van nembeszélve arrol,h a pulzusa sem ugrik meg ugy hárit el olyan megcsuszást amiben esetleg más pánikot kap.

  • 2017.10.30. at 08:42
    Permalink

    ebben csak az a szomorú, hogy nem teszik kötelezővé vagy adnak lehetőséget a sofőröknek hogy így és hasonlóan tesztelhessék az autójukat…sajnos kevés sofőr tudja-tudná ezt megcsinálni…!

  • 2017.10.30. at 08:42
    Permalink

    dehogy driftel…mint látható csak a havat takarította el az útról, ugyanis korrektül nem volt eltakarítva..Neki meg szóltak takarítsa el 🙂 más gép meg nem volt , mert mi legyen a BKV-nál ha nem busz 🙂

Vélemény, hozzászólás?