Így kell a jóból még jobbat csinálni! – új Corolla menetpróba

Többnyire a lemezek alatt változott a friss Corolla, mindenképp előnyére

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hiába keresel látványos változásokat a Corolla formáján, a ráncfelvarrás ugyanis nagyon óvatos volt. Ám a lemezek alatt már az 5. generációs hibrid hajtáslánc dolgozik, ami takarékosabb és vezetni is kellemesebb.

Ráncfelvarráson járt a Corolla
Igazából a Toyota Corollába eddig sem nagyon lehetett belekötni. Az alsó-középkategória meghatározó alakja. Története messzire nyúlik egészen az 1960-as évekig, azóta ráadásul több, mint 50 millió darabot eladtak már belőle. Sikeréhez hozzá tartozik, hogy mindenki megtalálhatta eddig a palettán a számára megfelelőt, viszont napjainkra kikopott sajnos a kínálatból az igazán sportos vonal, hiszen GR nem érkezik hozzánk, illetve a dízelmotorra vágyóknak is át kell hangolódniuk a hibridre. Ami lássuk be nem is akkora baj, ugyanis az 5. generációs rendszer rendkívül hatékony technika. A sportosságra vágyóknak meg ott a GR Sport felszereltség.
A szedán sem maradt ki a jóból

Mi változott kívül?
Modernebb mintát kapott a hűtőrács mintázata, újak a ködlámpa keretei és új könnyűfém keréktárcsák is választhatók. Emellett a szokásos trükköket alkalmazták a ráncfelvarrásnál, de csak óvatosan. Új a fényszórók grafikája. A LED-es nappali menetfények és az irányjelzők egyetlen, oldalára fektetett J-alakú elemben egyesülnek és ölelik körbe a fényszóróegységet. Új színek is választhatók, ezek a boróka metál és a tealevél mély zöld, illetve szintén újdonság a szürke metál.
Alig észrevehetők a változások
Új karosszéria színek is rendelhetők

Mi változott belül?
A belső kialakítást új grafikákkal, díszítőelemekkel és dombornyomott ülésmintákkal frissítették fel, a szedán esetében pedig világos kárpitozás is kérhető. A tech-vonalon érdemes megemlíteni, hogy a Toyota Smart Connect multimédiás rendszer intelligensebb és gyorsabb lett, ráadásul többféle csatlakoztatási és vezérlési lehetőséget kínál. Az alap rendszer 8 colos érintőképernyőt használ, kényelmes fizikai tekerőgombokkal a gyakori funkciókhoz, mint a légkondicionáló és a hangerőállítás. A nagyobb számítási teljesítménynek és a gyorsabb reakcióknak köszönhetően megkaphatta a felhőalapú navigációt is. Ez valós idejű közlekedési információkat kínál, így pontosabb és hatékonyabb útvonaltervezést tesz lehetővé.
A szedán világos kárpitozással is rendelhető
Mindegyik Corollában alap a digitális műszeregység
Van beépített hangvezérlés és okostelefon-integráció is (vezeték nélküli) Apple CarPlay és (vezetékes) Android Auto segítségével. A modell ára pedig tartalmaz egy négyéves szolgáltatási előfizetést. A Toyota Smart Connect + a magasabb felszereltségű modellekhez jár, ebben már 10,5 colos az érintőképernyő, és még gyorsabb processzort használ a rendszer. A felhő alapú rendszer mellett beépített navigációval, valamint olyan hasznos funkciókkal is rendelkezik, mint a rögzített sebességmérő kamerák helyének jelzése és az időjárási riasztások. Immár a 12,3 colos digitális műszeregység is az alapfelszereltség része minden Corollában. Ezen a megjelenített adatok elrendezése módosítható. Négy téma áll rendelkezésre: Casual, Smart, Tough és Sporty.
Az érintőképernyő 8 vagy 10,5 colos lehet. A My T alkalmazással pedig sok hasznos funkció elérhető az okostelefonról
A nagy újdonság viszont az 5. generációs hibrid rendszer, ami 1,8 literes, illetve kétliteres benzinmotorral is kérhető. A változtatások közé tartozik az új teljesítményvezérlő egység és a transaxle módosított kialakítása, az erősebb lítium-ion akkumulátor, valamint a vezetési élmény fokozásának érdekében elvégzett finomhangolás. Utóbbit úgy érték el, hogy szorosabbá tették a kapcsolatot a vezető gázpedálhasználata és a teljesítmény leadása között. Magyarán a fokozatnélküli váltó ritkábban engedi visítva pörögni a motort. Az 1,8-as rendszerteljesítménye 15 százalékkal, 140 lóerőre nőtt, ami 9,1 másodperces 0-100 km/órás gyorsuláshoz elég. A kétliteres rendszer maximális teljesítménye 8 százalékkal, 196 lóerőre nőtt, így a 0-100 km/órás gyorsulás csupán 7,4 másodperc.
A Corollát egyszerűen jó vezetni. Kellően dinamikus, pontos a kormányzása, nem túl feszes a rugózása

Toyota Corolla - műszaki adatok
1.8 Hybrid 2.0 Hybrid
Emissziós norma Euro 6d
Hengerűrtartalom [ccm] 1798 1987
Hengerek/szelepek száma 4/16
Teljesítmény [LE (1/min)] 140 (5200) 196 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 185 (3600) 206 (5200)
Gyorsulás 0-100 km/h 9.1 7.4
Végsebesség [km/h] 180 180

Az új Corolla az adott helyzetnek megfelelően tudja szabályozni az akkumulátor töltését és használatát. A rendszer az autó működése közben adatokat gyűjt az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érdekében. Rögzíti és tárolja azokat a pontokat, ahol a járművezető mindig lassít. Amint az autó egy olyan ponthoz közeledik, ahonnan korábban már tárolt adatokat, javaslatot tesz a vezetőnek, hogy engedje fel a gázpedált (ez a jelzés a műszeregység eco-vezetés útmutatójában jelenik meg), majd fokozza a motorfék erejét az energia-visszanyerés maximalizálása érdekében.
A 140 lóerős 1,8 literes motor is bőven elég
A prediktív töltöttség-vezérlés előre jelzi a lejtős szakaszokat és a forgalmi torlódásokat a navigációs rendszer segítségével megtervezett útvonalon. Ez lehetővé teszi az akkumulátor töltöttségének hatékonyabb kezelését, például az akkumulátor visszatöltés optimalizálását egy hosszú lejtős szakasz előtt, ahol több energia nyerhető vissza. A valós idejű forgalmi információk felhasználásával a rendszer az akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartásában is segíthet, hogy megőrizze a feltorlódott szakaszra az akkukapacitást. Ez csökkenti annak a szükségességét, hogy a feltorlódott forgalomban az akkumulátor töltési szükséglete miatt beindítsa a motort a rendszer.
Hirdetés
Városban 3,7 litert fogyasztott az 1,8 literes motorral a menetpróba során
Az új lítium-ion egység tömege egyébként 14 százalékkal csökkent, míg a teljesítménye 14 százalékkal nőtt. Az új hűtőrendszernek köszönhetően az akkumulátor potenciális élettartama megnőtt, működése pedig csendesebb. Kompakt méretei pedig lehetővé teszik, hogy teljes egészében a hátsó ülések alatt helyezkedjen el, így nincs térveszteség a csomagtérben.
A kombi csomagtere alapból 581 literes
A friss Corollában is követi a Toyota azt a filozófiát, hogy a biztonság nem lehet feláras. Így a T-Mate biztonsági csomag az alapfelszereltség része. Ez tartalmazza a legújabb generációs Toyota Safety Sense rendszereket, amelyek figyelmeztetik a vezetőt, és az ütközés elkerülése érdekében szükség esetén aktívan be is avatkoznak akár a fékezésbe, akár a kormányzásba.
Hirdetés
Modern vezetőtámogató rendszerekkel szerelték fel. A biztonság nem lehet feláras
Végül az árak. Hát igen, sajnos a friss Corolla is 10 millió forint fölé drágult. Az 1,8 literes motorral a ferdehátú változat 12,18 millió forintról indul, a kombiért minimum 12 505 000 forintot kell fizetni, a szedán pedig 12 020 000 millió forintért vihető, de az 1,5 literes benzinmotorral felszerelt készletes példányok elérhetőek 8 995 000 forinttól. Persze csak amíg a készlet tart!
Az itthon rendkívül népszerű kombi árai
A szedán árai
A ferdehátú árai
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?