Hirdetés

Így már más – Megszépült a nagyobbik BMW GT, kipróbáltuk

Jobb arányok, szebb forma és eggyel magasabb szám, a 6 GT így már kerekebb

Szintet lépett a nagyobbik BMW GT, 5-ös helyett már 6-osnak hívják, de a jó ízlés létráján is följebb lépett néhány fokot. A 6 GT fenséges és kényelmes, akár a 7-es.

Az ormótlan 5 GT-t a 6 GT váltja, nem véletlenül lépett egyet a modellek skáláján, jóval sportosabb és szebb arányú elődjénél

Nem csak a bővítésen jár az eszük a BMW-nél, ami korábban nem sikerült túlzottan jól, azt egy kicsit rendbe szedik az új generációra. Ilyen az 5-ös Gran Turismo is, a magasra húzott tetővel, meg a kupésan hátrafelé lejtő tetővonalával fura szerzet. Nem valami bizalomgerjesztő, ha ránézünk, de mégis kajálta a tehetős vevősereg, szóval a BMW-nél tudnak valamit. Az új széria viszont már a jó ízlés határait súrolja, olyan értelemben, hogy ránézni már nem fáj, sokkal jobban egyben van az új arányokkal, és a sportosabb külső kedvéért már nem az 5-ös sorozathoz, hanem a 6-oshoz tartozik. Hosszabb és alacsonyabb lett elődjénél, a 2 centis magasságcsökkentéstől pedig szélesebbnek is tűnik, pedig ez az adat változatlan. Csomagtere bitang, 610 liter az alap raktér, de 1800-ig bővíthető a hatalmas ajtón át pedig könnyedén pakolható.

Keret nélküliek az ajtók, mint a 4-esen, meg a 3-as GT-n és a 6-oson, csak a 30i lesz négyhengeres, dízelből csak hathengeres jön

BMW 6 GT, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
5091 1902 1538 3070 610-1800

Az első lámpák itt még összeérnek a vesékkel, nem úgy, mint az új X3-ason, ráadásul alapáron LED-esek

Dimenziói közel állnak a 7-eshez, tengelytávolsága például pont ugyanakkora, de valójában már az előd 5 GT is egy 7-es volt a lemezek alatt. A külső sportos, kicsit buci még, de már joggal nevezhető 6-osnak, keret nélküliek az ablakok is egyébként. Az X3-mal[/url] ellentétben itt most épp összeértek a lámpák a vesékkel, ezek szerint így fogják elkülöníteni a szabadidő-autókat a hagyományos modellektől. Az első fényszórók már alapáron LED-esek, ahogy a szép formájú hátsók is. Ugyanitt találunk egy érdekességet, amit csak a Gran Turismókon alkalmaz a BMW, ez pedig az aktív légterelő. Hosszabban nyúlik hátra az ablakvonal, a kilátás bentről remek, ami a szinte függőleges oldalfalaknak is köszönhető.

Hosszabb lett és alacsonyabb, utóbbi érték 2 centivel kevesebb, tengelytávja pedig ugyanakkora, mint az alap 7-esé

Hirdetés

Az aktív szárnyat gombról nyithatjuk, de automatán is kiemelkedik. Az M csomag jófogású kormányt, hangolható futóművet, nagyobb fékeket ad, meg sportos megjelenést

A technika egészen parádés, kezdve a futóművel, ami már itt is alapáron légrugókkal csillapít, de csak hátul, felárért elöl is párnákon libben a karosszéria. Ebben az esetben gombnyomásra 2 centit emelhetjük, vagy éppen egy centit süllyeszthetjük, utóbbit egyébként 120-as tempó felett magától megteszi. Nem elhanyagolható, hogy a

súlya akár 150 kilóval is kevesebb lehet az 5 GT-hez képest,

ami már ilyen teljesítményű motorok mellett is érezhető változás. Alapvetően is igaz a BMW-kre, hogy nehézkesek, masszív érzetűek, ami nem feltétlenül hátrány, most viszont éppen ideálisnak tűnik a hajszál híján 1,7 tonna feletti önsúly. Ez sem kevés, de közel 5,1 méternyi autót kapunk érte, ami ráadásul úgy mozog, mint egy sokkal kisebb modell. Ördögi, ahogy a 6 GT hatalmas testével képes bevenni egy kanyart, száraz úton meg sem csusszan kanyarban, pláne xDrive-val.

Harmonikus az új vonal, de ilyen összeállításban sok a csillogó kiegészítő. Az első ülések masszírozni is képesek és olyan sok irányban elektromosan állíthatóak, mint a nagy limuzinban

BMW 6 GT, 2017 – benzines motorok műszaki adatai
630i 640i
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1998 2998
Hengerek/szelepek száma 4/16 6/24
Váltófajta/-fokozat automata/8
Teljesítmény [LE/RPM] 258/5000-6500 340/5500-6500
Nyomaték [Nm/RPM] 400/1550-4400 450/1380-5200
Gyorsulás 0-100 km/h 6,3 5,4 (5,3)
Végsebesség [km/h] 250 250
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,2-6,6 5,4-6,0 (7,7-8,2)
CO2-kibocsátás [g/km] 142-152 159-169 (177-187)
Saját tömeg [kg] 1720 1770 (1835)
Megengedett össztömeg [kg] 2380 2450 (2515)

Hibátlan a térkínálat hátul, elöl a fejtér és a válltér is hatalmas, a fejtámlák párnája is alakítható, nagyon pihentetőek az ülései

Az új 6-os legkisebb motorja a 258 lóerős 30i, ehhez nincs xDrive, de efölött csak hathengeres benzines és dízel modelleket találunk. Benzinesből van még a 40i, akár xDrive-val is, dízelből a 30d és a 40d érhető el egyelőre, utóbbi csak xDrive-val és persze mindegyik csak a 8-as automatával. A hazai piac számára a 30d a legfontosabb modell, így ezeket próbálhattuk a hazai utakon. xDrive és komplett légrugós futómű is volt, így szinte mindent kipróbálhattunk. A 30d 265 lóereje jól hangzik, a 620 Nm nyomatékot pedig még leírni is jó, pláne megérezni az első gázadásnál. Ez valódi Autobahnra való teljesítmény, 250 km/h a vége, és ezt ki is tudjuk használni.

Gyorsítani nem nagy feladat, előzni országúton szintén stresszmentes,

általában sikerülni fog megelőzni bármit. Csak figyeljünk a pedálra, mert 90-ről a százötvenet elérni kevesebb időbe telik, mint ezt a mondatot elolvasni. A 30d az a motor, amihez mostanában többször volt szerencsém, és mindig meglepő, hogy mennyire halk és kiegyensúlyozott, fogyasztása pedig ekkora test mellett is 9 liter alatt tartható, xDrive-val.

Itt jól látszik, hogyan szintezi ki az autót a légrugós felfüggesztés, ami itt mind a négy sarkon dolgozik és állítható magasságú, de a hátsó felfüggesztés már alapáron is légrugós

BMW 6 GT, 2017 – dízelmotorok műszaki adatai
630d 640d xDrive
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 2993 2993
Hengerek/szelepek száma 6/24 6/24
Váltófajta/-fokozat automata/8
Teljesítmény [LE/RPM] 265/4000 320/4400
Nyomaték [Nm/RPM] 620/2000-2500 680/1750-2250
Gyorsulás 0-100 km/h 6,1 (6,0) 5,3
Végsebesség [km/h] 250 250
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,9-5,3 (5,5-5,9) 5,8-6,2
CO2-kibocsátás [g/km] 129-139 (144-154) 153-163
Saját tömeg [kg] 1825 (1880) 1935
Megengedett össztömeg [kg] 2510 (2580 ) 2615

A BMW azoknak való, akik tényleg szeretnek vezetni ezzel, és saját szlogenjükkel teljesen szembe megy az, ami mostanában az autógyártásban zajlik. A vezetéstámogató renderek, segédek mellett már keveset kell igazán vezetnünk. Autópályán beállítjuk a radaros tempomatot, a sávtartót, és a hibátlan Bowers & Wilkins hifit; csak tespedünk a hatalmas fotelben, pihentetve kezünket a kormányon. Ezek persze még nem önvezető rendszerek, de ügyesen össze tudnak dolgozni és együtt kimozogni olyan helyzeteket, amik alapvetően fárasztóak lehetnek. Ilyen a dugóban araszolás, vagy a finom korrigálás autópályán, de egy

elnyújtottabb felhajtón is képes végig vezetni a sávtartó, a radaros tempomat pedig körforgalomban sem dobja le a láncot

és kezd el gyorsítani, ha eltűnt előlünk a követett autó, több márka modellje azt csinálja. A BMW jól csinálja amit kell, és emellett ott egy elég nagy felületű head-up display, ami a digitális műszeregység adatait szinte maradéktalanul kivetíti, a 3D-s grafikákkal együtt.

Sok a fém részlet odabent, ilyen szépen kivitelezve, a Bowers & Wilkins hifi is hibátlan, nem csak kinézetre. Sok a kijelző, mindegyik jó, de a műszeregységen sokat nem segít, hogy teljesen digitális, a head-up display viszont színes és nagyon gazdag információkat mutat

BMW 6 GT, 2017 - motorválasztéka és indulóárai
Motor Ár [Ft]
630i 18 700 000
640i 20 550 000
640i xDrive 21 400 000
630d 20 200 000
630d xDrive 21 050 000
640d xDrive 22 300 000

610 liter, persze elektromosan nyíló ajtón keresztül, ebből könnyedén csinálhatunk 1800-at is

A menettulajdonságok mellett a 7-esből ismert kényelemmel találkozunk. Az ülések felső-, vállrésze külön is állítható, na meg persze itt is megvan a masszázs-funkció is, a gombokat fogdosva pedig kivetíti, mit készülünk csinálni. A magas plafon és a meredek oldalfal miatt a térkínálat fekete tetőkárpittal is zavarba ejtően bőséges. A hátul ülők is jól ellesznek, a fejtér teljesen rendben van, a lábtér pedig az alap 7-esénél bőségesebb.

Itt is megvan a gesztusvezérlés, meg az érintőképernyő,

ami továbbra is remek, ám amikor már ennyi funkció van a fedélzeten, mint a vezetéstámogató rendszerek és a masszázs, elég zsúfolt a rendszer és a head-up display beállításaihoz kényelmetlenül mélyre kell túrnunk a menüben, pár dedikált gomb még elfért volna erre a műszerfalon. A 6 GT is hamisítatlan BMW lett. és a felszereltségek mellett természetesen az Individual részleg is a segítségünkre áll az egyedi összeállításért.

Kényelmes, akár egy 7-es, de annál jobban pakolható, persze kevésbé elegáns. A 6 GT jóval kerekebb összképet ad, mint elődje, teljesítménye és kényelme is hibátlan

Hirdetés

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?