Ismét 10 autót tört rommá a EuroNCAP
Egyetlen esetben nem adott csak 5 csillagot a EuroNCAP
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 10 újdonság töréstesztje után mindössze 1 modellnek, a miniautó Kia Picantónak nem adott 5 csillagot a EuroNCAP.
Egyetlen kivétellel az összes tesztelt modell 5 EuroNCAP csillagos értékelést kapott
Nem nagyon kell magyarázni, hogy milyen fontos oldalütközésnél a függönylégzsák. Utóbbi a Kia Picantóhoz is alapáron jár, az ESP azonban nem - ezért kapott csak 4 csillagot
Csillagszórás
Ebben a hónapban a következő modellek kaptak öt csillagot törésbiztonsági szempontok alapján: Audi A6, BMW X3, Chevrolet Aveo, Chevrolet Orlando, Citroën DS5, Hyundai i40, Opel Ampera, Volkswagen Golf Cabriolet és Jetta. Az alapáron ESP nélküli Kia Picanto teljesítménye csak négy csillagra volt elegendő, a többi szupermini általában ennél biztonságosabb. A EuroNCAP illetékesei szerint már bőven bebizonyosodott ezen berendezés hasznossága a balesetek elkerülésénél, így 2011-től nem véletlenül lesz előírás, hogy az autó kivitelétől, méretétől vagy árától függetlenül alapáron járjon a menetstabilizátor.
Mindössze egy modell, a Kia Picanto nem kapott 5 csillagot a 10 összetört autóból, az eredmények cikkünk alján pdf-fájlban is letölthetők
Áramütésszerű fejlődés
Tovább folytatódik az elektromos és hibrid hajtású járművek tesztelése, és az Opel Ampera maximális oldalütközési pontszámmal, merev karosszériájával, és átfogó biztonsági rendszereivel öt csillagot ért el a teszteken. Nagyot lépett előre a Chevrolet: az előző Aveo 2006-ban hihetetlen gyenge eredményeivel került a szaklapok címlapjára, de most ő és az Orlando is megszerezte a legmagasabb minősítést, különösen a felnőttek védelme és az ostorcsapás sérülések elleni védelem sikerült jól a csokornyakkendős modelleken.
Jövőre bevezetendő szigorításaival elsősorban a gyerek- és gyalogosvédelem fokozását kívánja elérni a EuroNCAP
Mások a gyermekvédelmi szempontokból mutattak kiemelkedően jó eredményeket, a Hyundai i40, a VW Jetta és a Golf Cabriolet is 86 százalékkal zártak. A EuroNCAP közleményében is megerősítette, fontosnak tartják, hogy a gyártók legalább akkora figyelmet fordítsanak a gyermekek, mint a felnőttek védelmére, és ennek érdekében a közeljövőben ezen a téren is szigorítani fogják a tesztkövetelményeket.
A szigorítások azért is szükségesek, mert a korábbi évek eredményein végigtekintve kiderül, hogy a gyártók mindig igyekeznek megfelelni a nehezített feltételekhez, és ezáltal fokozatosan nő a járművek biztonsága. Ugyanakkor, hiába vizsgálják évek óta, a gyalogosokra fordított figyelem egyelőre nem éri el az utasok biztonságát érintő fejlesztések szintjét, és ennek változnia kell. Az Opel Ampera, az Audi A6 és a Citroen DS5 éppen csak csak elérte az ötcsillagos általános minősítéshez szükséges gyalogosbiztonsági értékelést, de jövőre, amikor már 60 százalékot kell elérni e műfajban az 5 csillaghoz, már nem kaphatnák meg a legjobb csillagszámot. Vannak persze kivételek is, az idei Ford Focus 72 százalékkal zárt ezen a területen, és az EuroNCAP reméli, hogy a jó példa ragadós lesz, és mások is igyekeznek több figyelmet fordítani a gyalogosokra.
A EuroNCAP értékelése (nyomtatható pdf-ben)
Ez az euro NCAP-et minősíti. Ez olyan, mint amikor egy Isten háta mögötti falu családi házára is ki van írva, hogy “Zimmer Frei” és “****Hotel”