Jön az elektromos Suzuki Swift
Suzuki Swift Range Extender
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gyártani fogják, s hamarosan Európában is forgalmazni kezdik a Suzuki Swift Range Extendert. Harminc kilométert megy majd villannyal.
A LED-es első fényszórók, első ködlámpák és kombinált hátsólámpa-egységek tovább csökkentik az energiafelhasználást (idézet a sajtóanyagból)
A mókás Regina/G70-en kívül a Suzuki a mi autónkból készített spórváltozattal villogott a Genfi Autószalonon: a Swift Range Extender egy konnektoros hibrid, amely tisztán elektromos üzemben 30 kilométer megtételére képes. Hívható növelt hatótávolságú elektromos autónak is, ahogy tetszik. Mint például az Év Autója-győztes Opel Ampera/Chevrolet Volt páros.
A Suzuki a tervek szerint továbbfejleszti, és hamarosan bevezeti Európában a Swift Range Extendert (idézet a sajtóanyagból)
Az utastér formavilága a minőséget kulcsszempontként kezelő, minden részletre kiterjedő tervezői figyelemről tanúskodik, és rendkívül kellemes hangulatot teremt (...) A kisméretű, nagy energiasűrűségű lítiumion-akkumulátort a csomagtérben helyezték el, de így is bőven marad hely a csomagoknak (idézet a sajtóanyagból)
A 200 V-os hálózatból másfél óra alatt tölthető autó egyszeri energiafelvétellel mintegy 30 kilométert képes megtenni. Ha az akkumulátor merülni kezd, egy 658 köbcentis, háromhengeres, 75 lóerős benzinmotor gondoskodik az utánpótlásról, s nem mellesleg a továbbhaladás lehetőségéről.
A Swift Range Extender akkumulátorának töltési ideje háztartási konnektorról, 100 voltos hálózatból nagyjából 4 óra, 200 voltos hálózatból mintegy 90 perc
Szerintem az soha nem fogják gyártani.
Életképtelen ez az elgondolás.(szerintem)
Biztosan gyártani fogják nagy tömegben. Az akkumulátorok nagy számú sorozatgyártását kellene megszervezni, hogy nagyságrendekkel lejjebb mehessen az áruk.
A Suzuki egyébként nem gatyázik, hanem elindítja és nyomatja a sorozatgyártást, mert a nagy számokból (kis haszonnal) él meg.
Én nagyon bízom benne. És a többi gyártóban is. Elemi érdekük ugyanis az autógyáraknak, hogy eladható autókat fejlesszenek és hozzanak forgalomba. Szerintem itt fél év leforgása alatt nagy változások beindulásának lehetünk tanúi. Vannak még kis titkos (eddig ismeretlen) gyártók, akik most fognak piacra lépni kizárólag elektromos modellekkel, új akkumulátor típusokkal. Róluk most még nem szólnak a hírek.
Már ez is lepipálja a Toyota Prius új Plug-in Hibridjét, aminek csak 20km az elektromos hatótávolsága.