Könnyebb és pörgősebb a legújabb Suzuki GSX-R 1000

Frissített Suzuki GSX-R 1000

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két kilogrammot veszített tömegéből a Suzuki GSX-R 1000, a könnyebb alkatrészeknek köszönhetően motorja is könnyebben pörög fel, mint korábban.

A Suzuki kétkerekű divíziója bemutatta zászlóshajójának legújabb változatát, a 2012-es GSX-R 1000-et.
A négyhengeres hajtómű két kilogrammal könnyebb elődjénél, ami részben az új, MotoGP-ben megszerzett tapasztalatokra építve kialakított, s az előzőknél 11 százalékkal könnyebb dugattyúknak köszönhető. A motoron ugyanakkor több egyéb alkatrészt is lekönnyítettek, és a vezértengely profilját is módosították, a kompresszió pedig mostantól 12,8:1 helyett 12,9:1. A blokkhoz új, egyetlen, jobb oldalra szerelt dobban végződő kipufogórendszert csatlakoztattak, valamint a szuperbike a tömegcsökkentés jegyégben könnyebb kerekeken és gumikon gördül, a nagyobb fékhatáshoz az új Brembo Monoblock féknyegek segítik a GSX-R 1000-t.
Az új teljesítményadatokat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de igen valószínű, hogy minden szempontból többet tud elődjénél a Suzuki szuperbike-ja, azaz az 1,0 literes 16 szelepes akár 200 lóerős csúcsot is hozhat.
Hirdetés

Európában a november 8-án kezdődő milánói Eicma motorkiállításon lesz először megtekinthető a kiélezett GSX-R 1000, a teljes specifikáció is akkor várható, bár a Suzukitól az is elképzelhető, hogy miként a Swift Sport premierjén, a GSX-R-én sem mond el mindent egyből.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?