Le Mans-ban a Nissan villany-sportkocsija

Versenypályán az elektromos Nissan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még nem a 24 órás futáson, de ahhoz kapcsolódóan, Le Mans-ban lép elsőként versenypályára a Nissan Leaf Nismo RC.


Már a Nissan Leaf Nismo RC, azaz az első teljesen elektromos versenyautó bemutatkozásakor tudni lehetett, a Nissan versenypályára kíván lépni vele és hosszú távon benzingőz nélküli autóversenyzést kíván teremteni. A jelek szerint már két hónapja sem a levegőbe beszéltek a gyáriak, az Európa nyugatabbi felén már kapható, és általunk is kipróbált Leaf 109 lóerős villanymotorját hátsókerék-hajtással párosító Nismo RC már a jövő héten élőben, Le Mans versenypályáján mutatja be 6,85 másodperces 100 km/órára gyorsulását és 150 km/órás végsebességét. Mivel az elektromos hajtás versenypályás, azaz „padlógázas” forszírozással mintegy 20 perces üzemidőt tud csak jelenlegi akkumulátoraival, a Leaf-átirat nem a 24 órás futamon, hanem az ahhoz kapcsolódó „Le Mans Vers le futur” azaz Le Mans a jövőben demonstráción vesz majd részt. A versenypályára kivitt jövőbeli versenyautók között a Leaf két alkalommal, június 9-én, csütörtökön, helyi idő szerint 21:15-kor és 11-én, szombaton, 12:10-kor is látható lesz néhány kör erejéig.

A Nissan egyébként a 24 órás Le Mans-on is képviselteti magát. A gyári sportrészlege, azaz a Nismo által épített (az előírások szerint legalább 825 kilogrammos, 1,6 méter szárnyszélességű, legfeljebb 3,4 literes 8 hengeres, feltöltő nélküli vagy 2,0 literesnél nem nagyobb, egy turbóval szerelhető hathengeressel hajtható, 15 colos felnire tehető, 80 literes tankkal szerelhető) LMP2-es Signatech Nissan versenyautót Lucas Odonez, a Nissan első GT Akadémiájának bajnoka fogja vezetni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?