Legfeljebb 10 éves kombit 2 millióig? Íme a meglepő kínálat!

Piaci körkép: használt kombik olcsón? Mutatjuk a lehetőségeket!

Körülnéztünk a használt kompakt kombik világában, meglepő, hogy mit kapunk 10 év és 2 millió forint alatt, de még meglepőbb, hogy mi nem fér bele ebbe a keretbe. Mindenre hoztunk példákat, jöjjön a keserédes valóság!

Aki 2 millió alatt keres 10 évesnél fiatalabb puttonyost, azt elkeserítő találati lista várja majd a Használtautó.hu keresőjében, mindösszesen 173 hirdetés akad az adatbázisban, márkát és típust illető igény nélkül. Ebben ráadásul a városi kisautók kombiváltozatai is benne vannak, és lássuk be, nem egy Fabia vagy Clio felpumpált farú változata fogja kompromisszummentesen furikázni a családot. Ezeket kizárva már tényleg alig marad választék, ráadásul egy-két igen meglepő modell is kimarad a listából: egyes modelleket az ennyiért kínált autók állapota zár ki, ám sok típus egyáltalán nem is ér be kétmillió alá.
Hirdetés
Ilyen a második generációs Dacia Logan "MCV", azaz kombi, amelyből meglepő módon egyetlen példány fér bele az árkeretbe, az is fehérben, 1,2 literes, 75 lóerős alapmotorral és utólagos LPG rendszerrel várja új tulaját 2 millió forintért. Pedig egyébként nem lenne rossz bolt a Logan, egyedül a 2,63 méteres tengelytávja tűnik kicsinek, ám a hátsó lábtér hiányosságaiért könnyedén kárpótol az 573 literes csomagtartó. Gyakran hozzák fel a típusnak a gyenge, alacsony hengerűrtartalmú benzinmotorokat is, ám a Clio alapokra épült Logan még kombiként is 1100 kilóról indul, és legfeljebb is csak 1 268 kilós lehet, ám ekkor már a korrekt méretű és nyomatékú, 1,5 literes dCi ketyeg benne. A valódi probléma vele - legalábbis a mi esetünkben - hogy bitang módon tartja az árát, az egykor újonnan 2,5 millió környékéről startoló típust most sem igazán kapjuk meg ezen összeg alatt, a kínálat dereka már inkább a 3 millió forintot közelíti. Ha maradunk az első évjáratoknál, a szebbekért akkor is el fogják kérni a 2,5 milliót. A Logan tehát kiesik, ennél viszont sokkal meglepőbb, hogy a korabeli Mégane kombi kínálatának alja bőségesen beleér a keretbe.
Hirdetés
A 2008-ban bemutatott és 2012-ben frissített, harmadik generációs Mégane puttonyos változata egy jóval komolyabb autó, mint a Logan, éppen ezért ijesztő, hogy jelenleg 15 menetkész, magyar rendszámos, műszakis példány is hazavihető a bűvös 2 milliós határ alatt. Az olcsóbb, de már valahogy ki is néző Mégane-ok ráadásul már 1,5 millió környékén megjelennek. Ha viszont egészen a takaró végéig nyújtózkodunk, akkor akár navigációs, alufelnis, 130 lóerős, 200 ezer kilométer alatti futásteljesítményű dízelt is hazavihetünk belőle, ami hatalmas lépés a román konkurens 0,9-1,2 literes benzineseihez és gyakorlatilag nem létező extráihoz képest. A Mégane ráadásul méreteit tekintve is nagyobb, már a 2,7 méteres tengelytávja és a 4,56 méteres hossza is egy sokkal tágasabb, praktikusabb belteret ígér, ám az igazán fontos adat a szélesség: 1,8 méteres adatával bent 6 centit ver a Loganra, ami a hátsó sorban utazók kényelmén is tetten érhető. Csomagtartója viszont valamivel kisebb, 524 literes, bár lényegében ez is bőven elég a legtöbb hétköznapi helyzetben.
Hirdetés
Ár-érték arányban biztosan a Logan elé tenném, egy lényegesen nagyobbnak és komolyabbnak érződő, kényelmesebb autó a Mégane, az ára pedig valószínűleg a francia autók rossz hírneve miatt ilyen kedvező. Ezzel szemben 10 évesen én sokkal inkább az állapotot venném figyelembe, mint a mítoszokat, főleg egy szintén francia alapokra épülő, Romániában összeszerelt modellel szembeállítva. Sokkal kiegyensúlyozottabb viszont az eredmény, ha a németek hasonló termékeivel versenyeztetjük a Mégane-t, nézzük hát, hogy mit kínálnak Franciaország keleti határának túloldaláról, vajon tényleg zöldebb a szomszéd fűje? Az egészen néhány évvel ezelőttig gyártott Focus generáció legeleje kényelmesen belefér a keretünkbe, 19 eladó autót dob fel a Használtautó.hu keresője. Ebben a listában talán még meglepőbb találatokat láthatunk, mint a Mégane esetében, hiszen ilyen Fordból akár egy 2013 legvégén készültet is hazavihetünk a mágikus kétmillió alatt. Persze az egy híján húsz autó közt 400 ezer kilométer felett járó ex-taxik és bőven kérdéses állapotú, frissen importált példányok is akadnak, ám őket már 1,5 millió környékén elvihetjük, a keret tetejébe pedig már egy-két keveset futott, a képek alapján tényleg szép Focus is belefér. Méreteit tekintve alulmarad a Mégane számaihoz képest, 2,65 méteres tengelytávjával valamelyest szűkösebb belteret kínál, csomagtartója is csak 490 literes. Mindezt a kabin a strapabíróságából adódó, általában korrekt állapotával és modern dizájnjával kompenzálja, az igazán "mai autós" beltér a Focus melletti érvek közt sorakozik. Motorválasztéka ennyiért leginkább az 1,6 literes TDCi erőforrást jelenti, természetesen egy-két 1,0 literes, turbós benzines is becsúszik 2 millió alatt, de nem vagyok benne biztos, hogy egy családi használatra szánt kombiba, közel 10 évesen jobb választás lehet, mint a másfélszer akkora lökettérfogatú gázolajfogyasztó. Összességében szerintem talán a vezethetőségével, az okozott élménnyel emelkedik ki a tömegből ez a modell, amelyhez viszont egyértelműen nem ez a TDCi motor a legideálisabb, ám még így is pontosabb kormányzást és jól eltalált futóműhangolást kínál. A németeknél maradva nem szabad említés nélkül hagyni a Volkswagen csoportot, mert jogosan lesz hiányérzetünk, ám a kínálatot végiggörgetve most meg is kell ragadnunk az épphogy szóba hozás szintjén. Persze, Fabia és Ibiza kombit kapni ennyiért, de aki eddig Focusok és Mégane-ok közt lapozgatott, annak biztosan cseppnyi és butácska hatást keltenek majd ezek a modellek.

Ne áltassuk hát magunkat, aki kompakt kombit akar ettől a cégcsoporttól, az vagy Golfot, vagy Octaviát keres, csakhogy az kétmillió alatt gyakorlatilag nincs.

Hatodik generációs Golfból ennyiért 1,6 literes CR TDI motorral kínálnak pontosan 4 darabot a cikk készültekor, amelyből két találat is 300 ezer kilométer felett futott, egyik sem igazán vonzó a konkurensek fotói után. A listában ezek mellett egyetlen benzines találat árválkodik, az is az 1,2 literes TSI-vel, szintén 300 ezer kilométer feletti óraállással. Valamivel jobb a helyzet Octavia-fronton, ahol 13 találat hozza pontosan ugyanazt, amit a Golfok esetében láttunk, a dízelek 300 és 500 ezer kilométer közötti óraállással, a benzinesek pedig a korai 1,2 literes TSI erőforrással kelletik magukat, ebből a merítésből már jobb eséllyel találhatunk korrekt autót, ám még mindig nem érjük el a szépnek tűnő példányok ársávját.
Hirdetés
Mindkét autóról elmondható, hogy utastér terén visszafogottabb, megfontolt dizájnnal és a mindösszesen 2,58 méteres tengelytáv ellenére a Focushoz hasonló beltérméretekkel rendelkeznek, a Golf emögött egy 505 literes csomagtartót rejteget, míg az Octavia 580 literes puttonya a legnagyobb az összes itt megjelenő típus közt. A fő problémám ezzel a két modellel, amit már a Mégane esetében is említettem, 10 év környékén már az állapot és az előélet sokkal fontosabb, mint az autó márkája. Éppen ezért, ha mindenképp e kettő közül kellene választanom, akkor én inkább az Octaviák "hadában" keresgélnék, ott több esélyét látom egy jó vételnek. A németeknél maradva elkerülhetetlen az akkor GM alapú, mára már francia génekkel rendelkező Opel. 2012-ben a még amerikai háttérrel készült J Astra futott, amelyből 22 találat felel meg a kritériumoknak. Ami viszont kiemeli a tömegből, hogy a kínálat itt a legszínesebb: szívó- és turbós 1,4 literes benzinmotorral, valamint kétféle - 1,6 és 1,7 literes dízellel is képviselteti magát a listában. A kabinban korrekt anyagokkal és merész, modern formákkal kényeztet, 2,68 méteres tengelytávjának hála pedig megfelelő hátsó lábtérrel is szolgál, ha kell. Mindehhez egy 550 literes, korrekt méretű csomagtartót is párosítottak, így összességében egy nagyon jó választás lehet a konkurenseihez képest. Használtként előnye, hogy rengeteg szaladgál belőle, illetve hogy a megadott keret alatt is találni belőle bőséggel, ám itt is akadnak dögivel sokat futott, kérdéses állapotúnak tűnő példányok. A képek alapján ígéretes Asrák sajnos általában a bűvös kétmilliót súrolják alulról, de még 2015-ös évjáratú, szépnek tűnő darabot is találni ennyiért. Ám ha csak az állapot és az évjárat a kérdés, akkor mindenképp fel kell, hogy hívjam a figyelmet a H Astra "Classic" változatára, amelynek legszebb példányait, konkrétan a kínálat legtetejét árulják már akár 1,2, de legfeljebb 1,6 millióért. Az Astrával kapcsolatos igazi "titkos tippem" mégsem ez, hanem egy műszakilag a J generációval azonos alapokon nyugvó, ám általában diszkontáron kínált modell. Bizony, a sokak által elfeledett Chevrolet márka is képviseltette magát annak idején ebben a kategóriában. Ráadásul ez már nem a Daewoo-féle minőségi problémákkal és kérdéses műszaki megoldásokkal teletűzdelt Lanos és Lacetti rokona, hanem az Amerikában is forgalmazott, ott kimondottan népszerű Cruze, amit ide is eljuttatott a GM. Platform és műszakiság terén a J Astrával szinte azonos, ám modern íveinek, méretes hűtőrácsának és éles fényszóróinak hála annál különlegesebb küllemű, beltere pedig helyenként puritánabb, ám másutt minőségibb, tipikus amerikai autós színvonalat kínál.
Hirdetés
Méreteiben is szinte teljesen azonos a két modell, ám a Cruze csomagtartója a sportos formának hála kisebb, 500 literes. Általában alig találni belőle a feltételekkel, ám ez nem az ára miatt alakul így, egyszerűen újonnan is jóval kevesebbet adtak el belőle. Ami viszont felbukkan a listában, az szinte mindig kimondottan jó állapotban és viszonylag olcsón kelleti magát, lényegében az Astra így egy stílusosabb köntösben is kapható. Sajnos a cikk készültekor mindez egyetlen példányt jelent a keretben, egy 2013-as gyártású, 1,6 literes benzinest, ami mindösszesen 1,6 millióért kelleti magát, ám kicsivel a bűvös kétmillió felett, 2,1 és 2,3 millió közt konkrétan sorban állnak a keveset futott, képek alapján konkrétan újszerű példányok. Ennyiért, ilyen állapotban Astrát (vagy Golfot, Octaviát, Focust...) nagyon ritkán kapni.

Nehéz feladat tehát manapság 2 millió forint alatt szép állapotú, 10 évesnél fiatalabb kombit találni, de közel sem lehetetlen.

Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a legtöbb esetben az adott modell kínálatának csak a legalját súroljuk ezzel a kerettel, így - amennyiben nem szeretnénk tűt keresni a lelakott példányok szénakazaljában - lehetséges, hogy az évjárat terén egy kicsit engedni kell az elvárásokból, vagy esetleg néhány százezer forintot rá kell dobni az összeghatárra.

Ha ugyanis mondjuk 2,3 millióig megemeljük a keretet, akkor közel 300-ra nő a találatok száma.

Így már beférhetnek a legszebb Cruze-ok, Focusok és Mégane-ok, megjelennek az eggyel korrektebb Astrák, Golfok és Octaviák is, visszatér a versenybe a Logan, sőt, még egy-két Kia Ceed vagy Hyundai i30 is felbukkan, amelyből 2 millióért csak nagyon kérdéses állapotút, vagy csak 10 évesnél idősebbet engedhetnénk meg magunknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.03.01. at 14:37
    Permalink

    Decemberben gyorsan kellett egy használt autó. Körülnéztem, mindenképpen kombit szerettem volna. Sok mindent megnéztem, végül egy 2012-es Kia Ceed 1.6 CRDI lett a befutó. Éppen 10 év alatt volt, de – ahogy a cikk is írja – kicsivel 2 millió Ft fölött. A 2,2-ből az átírást le tudtam alkudni, így kb. 2,13 m Ft volt a vételár. Az autó friss műszakis, viszonylag keveset futott, jól felszerelt (digitklíma, tolatókamera, gyári navi, tempomat, 4 eleltromos ablak), és van vonóhorog is. Kicsit kellett rá költeni, de nem volt vészes. Eddig elégedett vagyok vele.

    • 2022.03.02. at 20:30
      Permalink

      Teljesen reálisnak tartom ezt a történetet. Engem is meglepett, de tényleg aligha elég a 2 millió ma egy jó állapotú 10 év alatti kombira.

    • 2022.03.02. at 20:27
      Permalink

      Üdv! Jelenleg 12 találat akad 2 millió alatt a használtautó.hu keresőjében, amelyből 6 óra szerint is rengeteget futott, akár 400 ezret is, a többiek jelentős része pedig frissen jött külföldről. Ilyen kínálattal legfeljebb csak említeni lett volna érdemes.

  • 2022.03.03. at 13:00
    Permalink

    Mi hasonló gondolatmenettel találtuk meg a Focust. Meglepően hangulatos, remek vezetési élmény, jól eltalált beltér, ami nem kiemelkedő, de 4 felnőtt kényelmesen elfér. Bombabiztos 1.6 szívó benzines, vezetett szervizkönyves. Igaz, éppen kicsúsztunk vele a 10 éves lélektani határon, viszont a garantáltan kevés kilométer és az elmúlt 4 ezer km alapján abszolút megérte. Csupán benzint kér, egy fillért sem kellett rákölteni a vásárlás óta.

Vélemény, hozzászólás?