Ma már alap, ami régen csúcs volt – Suzuki Ignis összevetés

Régi az új mellett: Suzuki Ignis

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár kisebbnek hat, komolyat fejlődött az új Suzuki Ignis. Nem csak felszereltségben, karakterben és motorban is. Milyen a régi az új mellett?


Tüzecske. A 2003-ban bemutatott, már második generációs Suzuki Ignis tudott igazán híres lenni hazánkban. Bizonyos piacokon Swiftként forgalmazták, ám mivel Európában ez a név foglalt volt, nálunk Ignisként vált ismertté, ami egyébként latinul tüzet jelent. A siker egyik fő oka egyértelműen az volt, hogy az öreg kontinensre szánt darabokat, így a magyar piacos Igniseket is Esztergomban gyártották. Bár karaktere kevésbé volt tüzes, jó ár-érték aránya, praktikussága és hasmagassága miatt gyorsan megszerette a hazai piac. Nem csak itthon aratott nagy sikert, még Super 1600 raliváltozatok is készültek belőle, amik magyar rendszámmal (és egy kicsit több tűzzel) járták a világ versenyeit, hiszen a motorsport részleg európai központja is Magyarországon volt. Városi terepjáróként utódjának az SX4-et tekinthettük, ám a Suzuki mégis úgy döntött, hogy 2016 végén visszahozza a jól ismert nevet, és egy általuk ultrakompakt SUV-nak aposztrofált mókás apróságra helyezi rá. Pontosabban egymás mellé állítva őket, nem is olyan apró az új Ignis. De vajon hasonlít-e bármiben a régihez? Az élet úgy adta, hogy pont volt itthon egy 2005-ös, 1,3-as Ignis, hát összevetettük őket.
Suzuki Ignis - régi és új - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Suzuki Ignis, 2003 3770 1605 1565 2360 236
Suzuki Ignis, 2017 3700 1690 1595 2435 267-1097

Swift után Ignis. Személyes szál, hogy a jó öreg 1995-ös Suzuki Swift szedánunk tavaly sajnos végképp megadta magát (a reggel lábbal belendítős indítást nem annyira értékeltük), így másik autót kellett keresnünk a családnak. Olyan autó kellett, amiben azért elférünk, a Balatonig biztonságban levisz, megfelelő az alkatrészellátása, és amiből 1 millió alatt is találni normál állapotút. Nagy terveink tehát nem voltak, a Suzukiban még a család is megbízott, így esett a választás egy 2005-ös, kb. 157 000 kilométert futott, GLX csúcsfelszereltségű Ignisre, ami ráadásul édesapám azon vágyát is kielégítette, hogy ne kelljen olyan alacsonyra ülni, mint a Swiftben. Komolyat ugrottunk életszínvonalban, az Ignisben már elektromosan állítható tükrök, ülésfűtés, kormányszervó és elektromos ablak is befigyel, külön luxus a körbeműanyagozás, amitől egyértelműen robusztusabb lett megannyi Ignis társával együtt. Egyelőre sajnos a gyárinál egyel kisebb, WagonR+ méretű téligumikon gurul, amely modell egyébként az alapját is adta. Ez egyértelműen kicsi rá, alacsonyabb tőle, és rosszabb a tapadás is, de mentségünkre szóljon, hogy csak nemrég hoztuk el, ebben a formájában. Váltója nem az igazi már, reggel kissé akad, a kuplungnak is hangja van, ám bemelegedés után szinte hibátlan, persze nem olyan, mint egy új autó. Mindez 670 000 forintért. Ennyibe kerül ma egy normális állapotú, csúcsfelszereltségű Ignis, amivel ugyan már foglalkozni kell, de még megbízható.
Praktikusság vs. lifestyle. Egyértelmű volt, hogy bár kevés közük van mára egymáshoz, mókás lenne összetolni a régi és az új Ignist. Végül meglepően sok közös vonásra leltünk, bár a két autó karaktere különböző. A 2017-es modellévű Ignis már inkább lifestyle autó, amit megnéznek az utcán. Sokkal inkább vidám társ, amibe a barátokat is betuszkolhatjuk, és ha kell, az útról letérve is csapathatunk az összkerekes változatokkal. Persze az elődből is volt 4WD, nem véletlenül fut belőlük annyi vidéken, de dizájnfronton nem okoztak maradandót, kétlem, hogy bárki vágyakozva nézne utánuk az utcán. Az enyhe SUV beütést az régebbi Ignis is magán hordozza és csak a mai viszonyokhoz mérten számít apróságnak. Egymás mellé állítva nincs nagy méretbeli különbség a régi és az új Ignis között, igaz, a mait egy kategóriával lejjebbre pozicionálva találjuk, a régi némi jóindulattal, illetve a mi piacunkon még kompakt családi autónak számított, persze valójában egy nyújtott Wagon R+, azaz kisautó. Az újnál 7 centivel hosszabb, ám az 3 centivel magasabb és 6 centivel szélesebb a réginél. Mindkettő formás szélesítéseket visel, a hátsó kerékív feletti vonal például hasonló, más egyezést nem is érdemes keresni. Az új Ignis magasabban hordja az orrát, az övvonalát és a farát is, ettől tömzsibbnek tűnik. A dizájnerek munkáját dicséri, hogy a szinte ugyanakkora autót kisebbnek látjuk a forgalomban a temérdek formás idom és vonal miatt.

Ma már alap, ami régen csúcsnak számított. Az egyterűs kinézet eltűnt az új generáció esetében, fejtérben mégis erős tudott maradni, csomagtere alapból is 30 literrel bővült. A minőségérzet a 2017-es modellben természetesen jobb, az új Ignis műszerfala egyetlen mai Suzuki modellhez sem hasonlítható. A térérzet viszont érdekes módon a régiben jobb, kevésbé építkezik ránk. Anyagminőségileg körülbelül egy ligában játszanak, 8 év kihagyás után is, csak épp a körítés barátibb. Az egyik legkarakteresebb Ignis jellemző, a magas üléspozíció megmaradt, ám az új ülések nagyobbak, kényelmesebbek. A pohártartók vagy az ülésfűtés gombjainak helye is ugyanott lenne, bár utóbbi az alapmodellben nincs. Érdekesség, hogy ez az egyetlen eltérés, mármint az ülésfűtés hiánya a két felszereltség között. Az új Ignis már alapból közel annyit ad, mint a régi csúcsfelszereltséggel. Mindkét autóban tekerősek a hátsó ablakok, továbbá manuális klímásak és alap digitális kijelzőt kaptak a műszerfalra. Távirányítós a nyitás, ám kulcsos az indítás. Sőt, az új Ignis sofőrablaka már automatán mozog, ellenben a régivel. Pedig az egyik GL, a másik GLX felszereltségű. Jó látni, hogy mennyit fejlődött a kínálat. A mai GLX Ignisek már akár LED-es fényszórókat, sávelhagyás-figyelmeztetést, tempomatot, nyomógombos indítást és 7 colos tabletet is adhatnak.
Hirdetés
Suzuki Ignis - régi és új - műszaki adatok
Suzuki Ignis 1.3, 2003 Suzuki Ignis 1.2, 2017
Emissziós norma Euro 4 Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1328 1242
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5
Teljesítmény [LE (1/min)] 93 (6000) 90 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 118 (4100) 120 (4000)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,1 12,2
Végsebesség [km/h] 160 170
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 6,5 4,6
CO2-kibocsátás [g/km] 155 104
Saját tömeg [kg] 955 810
Megengedett össztömeg [kg] 1470 1330

Hasonló erő, kisebb motor. A leméretezés tökéletes példája, hogy míg a régi Ignisben 1328 köbcenti tudta a 93 lóerőt, addig az újban 1242 köbcenti is elég a 90 lóhoz. Sőt, az új 90 lovas szívómotor gazdaságosabb is, hiszen míg az a teszthét alatt 4,6 liter/100 km-es átlagfogyasztást adott - ami egyébként megegyezik a gyári adattal, addig az idős testvér 6,8-as átlaggal dolgozott, ugyanebben a már enyhén tavaszias, de még hűvös időben. A két motor karaktere nagyjából ugyanaz, városi használtkor élnek igazán, oda is valók. Az új valamivel dinamikusabb, bár 100 kilóval könnyebb is, és a két autó közötti 11 év sem tűnt el hagyaték nélkül. Érdekesség még, hogy a kuplungjuk ugyanolyan csúszósan enged, a fékek ugyanott fognak (lent) és a kormányszervó visszatérítése is minimális mindkét autóban. Futóművük egyszerű, hangos, izgága, nem túl puha. A váltójuk tipikus bekattanós, suzukis, bár az új egyértelműen könnyedebb.
A "ma már minden autó jó" elvnek eleget téve, az új Ignis is tudott fejlődni. Stílusban és hajtásban mindenképp, de felszereltségben is többet nyújt. Bár listaáron nem olcsó, valamivel 3 millió forint felett megkapjuk az alap GL felszereltséget. Nem szabad elfelejteni, hogy ezért egy valóban japánban gyártott kisautót kapunk, nagy hasmagassággal és takarékos motorral. Bár karakteresebb elődjénél, kétlem, hogy olyan népautó lenne belőle, mint a második generációból lett itthon. De ne legyen igazam, hisz mindkét Ignis szerethető; tökéletesen hozzák, amire szánták őket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 21:07
    Permalink

    Nem CSAK kisebbnek hat hanem valóban az. Eddig olyan kisteher formája volt és nagyobb tárgyakat is be
    lehetett pakolni e új modelbe ??
    Annyi változott hogy tele rakták modern kütyükkel ami drága javítást igényel, de kezelése elvonja a figyelmet és baleset-veszélyes akár a nemrégi kamionos rendőr gázolás !!

  • 2017.10.27. at 21:07
    Permalink

    Kicsit utánanéztem, azt hiszem most is ugyanaz a blokk, csak a K12B után odakerült a dualjet szöveg.
    A hengerfej biztos változott, a 2009-től gyártotton csak szívó oldali változó vezérlésű, ez az ignis 2017-es már kipufogó is.
    Hűtött egr-t kapott, de a kompresszió nem változott. Viszont nincs hengerfejbe integrált kipufogóleömlő ha jól láttam a youtube-on.

  • 2017.10.27. at 21:07
    Permalink

    Új a motor teljesen. A régi M13 motorhoz képest magasabb a kompresszió (9.5 helyett 12) és két befecskendező van hengerenként (DUAL JET). Jóval alcsonyabb a fogyasztás és a CO2 kibocsátás.

  • 2017.10.27. at 21:07
    Permalink

    Azt hiszem ez a motor talán még a Splash-ben jelenhetett meg 86Le-vel? ha jól emlékszem ez a cm3, én arra lennék kíváncsi hogy fogyasztásban és rugalmasságban hol van ahhoz képest. Tudom a súlya biztos más 990kg? ez meg 810? de akkor is.
    Elvileg euro 6-al tompább kellene hogy legyen, de valószínű fejlesztettek rajta keményen vagy nem?
    Egy suzukis vagy szuzki szerelő biztos tudná külsőleg is mi más a motoron.

  • 2017.10.27. at 21:07
    Permalink

    Kedves Márk!
    Észrevettem pár hibát a cikkben a régi Ignisszel kapcsolatban, ezeket szeretném leírni. Ignis tulaj vagyok, van alapja amiket írok.
    Először is, az Ignisnek semmiképpen se volt az SX4 az utódja. Hasonló karakterű kocsik, de az SX4 egy mérettel nagyobb (lényegében akkora, mint egy új Vitara). 2 évig gyártották is őket egyszerre. Ha mindenképpen utódot akarunk keresni, akkor a Splashre lehet úgy tekinteni, mint a Wagon R+ és az Ignis közös utódjára. Nekem kicsit ez is necces, mindenesetre a Splash került az Ignis gyártósorára, ahogy leállt a gyártása.
    Már Zotyko is írta, a GLX nem csúcsfelszereltség. A csúcs a GS, amiben van pluszban oldallégzsák és hátsó spoiler. Azt nem említetted, így nem is hiba, de a motor is az alap, van 1,5-ös is, ami bár csak 6LE-vel erősebb, országúton és autópályán érezhetően jobban megy.
    Semmiképpen se degradálni akarom az autótokat, de a 670 ezer a klímás kicsit jobban felszerelt Ignisek közül a kínálat alja, a jobb állapotú (ennek eléggé lelakott az ülése és vannak is hibái, ahogy írtad), de hasonló futásúak 800-900 körül mennek. A késői évjáratos keveset futottak már alulról súrolják a 1,5 milliót, annyit mondjuk nem ér szerintem egy alig futott se, ahhoz túl rossz az első ülés és a futómű is.
    A régi Ignis nem kompakt családi autó, egyértelműen egy kisautó, csak némi crossoveres formai beütéssel. Kompakt családi autónak én a Golf-osztályt mondanám, meg úgy alapon a szaksajtó is azokat nevezi kompaktnak. Attól még persze befér egy család, 4 180 centis ember még pont kényelmesen utazik.
    Nálatok visszatérő dolog, hogy egyterű(s)nek mondjátok a régi Igniseket. Nem az. Inkább az a karakter, ami a Qasqaitól kezdve crossovernek nevez a világ. Egyterűs tágasság és variálhatóság nem jellemző rá, az a kisautók között a Renault Modus, Opel Meriva, Nissan Note terepe volt.
    Ezzel nem azt akarom mondani, hogy rossz a cikk, az összehasonlítás kimondottan jó ötlet volt, már vártam is, hogy melyik autós portál lépi meg először, de ez a pár dolog nem tetszett.

  • 2017.10.27. at 21:07
    Permalink

    Ne tulajdoníts neki nagy jelentőséget, a Suzuki mostanában elég pesszimistán adja meg a gyorsulási adatait, valószínűleg ennél kb. 1mp-cel jobb. A benzines Vitarához 11,5-öt ad meg a gyár, az egyik konkurens oldal saját mérései alapján mégis 10,2-t tud. A régi 1,3-as és az új 1,2-es Ignis gyorsulásban egy szinten lehet (az új könnyebb, a réginek meg rövidebb a váltója).

  • 2017.10.27. at 21:07
    Permalink

    Nem èrtem hogy ennyivel kisebb tömegű autó több mint 1màsodperccel lassabban èr 100ra!!! A vègsebbesèg èrtèket meg végképp nem èrtem mert a règiből az olasz autópályán 2szemèllyel kitiportuk a 200km/h -t igaz óraszerint volt annyi a gps 195km/h-t mutatott!!! A fejlesztèseknèl nekem a dinamika lenne a legfontosabb, ezek az èrtèkek az újnàl inkább szègyelni valóak!

  • 2019.01.13. at 20:49
    Permalink

    A régi jobb volt, sokat eladtak itthon belőle. Az újból valahogy nem látok annyit. A hátulja nagyon ronda! Az új vitara az új ignis de úgy is mondhatnám az új swift. A Vitara telitalálat főleg az új 1,4 motorral. Apropó! Tényleg igaz, hogy többet tud mint 140 lóerő padon???

Vélemény, hozzászólás?