Már egymillió autót adott el a Genesis, a Hyundai luxusmárkája

A hétszámjegyű volumen eléréséhez nyolc évre volt szüksége a Genesisnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kerítettek nagy feneket az ünneplésnek, még azt sem árulták el, hogy pontosan melyik modelljük lett a jubileumi darab. Ennek ellenére szép teljesítmény egy fiatal luxusmárkától.

A Hyundai 2015-ben döntött úgy, hogy a Genesis típusnévből luxusmárkát farag, ami nyolc év távlatából jó döntésnek bizonyult. Az anyamárkáról leválasztott modelleknek saját formanyelvük van, szó sincs arról, hogy csak átfésült Hyundai-okat adnának szemérmetlen összegért. A márka augusztusban lépte át az egymilliós határt, de ez is csak abból tudható, hogy a Hyundai közleménye szerint a Genesis márka égisze alatt a múlt hónap végéig 1 008 804 autót készült. Más gyártók ilyenkor körbetrombitálják a sajtót, kedvesen mosolygó gyári dolgozók fotózkodnak az autóval, a Genesis viszont egyáltalán nem ünnepel. Még külön kérésre sem árulták el, hogy melyik modelljük lett a jubileumi darab.
Hirdetés
A márka a hazájában a legnépszerűbb, Dél-Koreában 690 ezer modell fogyott, a második legnagyobb piacuk az Egyesült Államok, ott 255 ezer autót sikerült értékesíteni. A márka vásárlói inkább konzervatív ízléssel bírnak, hiába kínálnak háromféle SUV-t, mégis az egyik szedán a legnépszerűbb. A G80 jelenti az arany középutat a G70 és a G90 között, a 2021 óta futó második generáció öt méter hosszú és akár teljesen elektromos hajtással is kérhető. Aki inkább a dugattyúkhoz ragaszkodik, az 2,2-es négyhengeres dízellel vagy a 2,5-ös turbós benzinessel is kérheti, de szintén turbó lélegezteti a 3,5 literes V6-ost is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?