Márciustól kapható az 5,5 milliós családi Toyota, csak nem Magyarországon

Kínában ilyen Toyotát kaphatsz Dacia áron: te hová áraznád a hazai piacon?

A GAC-Toyota összefonódás eredménye a bZ3X, ami rengeteg olyan technológiát tud felmutatni, amellyel a hazánkban jóval drágábban, 17,75 millió forinttól elérhető bZ4X sem büszkélkedhet.

A GAC-Toyota bZ3X teljesen elektromos SUV modell forgalmazása március 3-án kezdődik meg Kínában a CarNewsChina értesülései szerint. Három felszereltségi szinttel startol, ezek a 430 Air+, 520 Pro+ és 620 Max. Az előrendelések már tavaly decemberben megkezdődtek, az árak pedig 100 000 és 200 000 jüan között mozognak, ami azt jelenti, hogy alig 5,5 millió forintért hazavihető a  4,6 méter hosszú, 1,88 méter széles, 1,65 méter magas és 2,78 méteres tengelytávval rendelkező, kombi-szerű crossover. Érdekesség, hogy a jutányos ár ellenére megkapta a Momenta 5.0 fejlett vezetői asszisztens rendszert, amelyet egy Nvidia Drive AGX Orin X chip vezérel, illetve 27 érzékelőn keresztül látja a világot. Ez 11 nagyfelbontású kamerát, 12 ultrahangos radart, 3 milliméteres hullámú radart és egy lidart jelent. A rendszer nem támaszkodik térképre, kizárólag a környezetét felmérve 25 funkciót támogat, beleértve az ütközésmegelőző rendszert, a holttérfigyelést, a távoli parkolást, a vészhelyzeti leállást, a közlekedési lámpa asszisztenst, a sávtartó asszisztenst és a sávváltó asszisztenst. A hajtásról egy 201 lóerős, első tengelyen hajtó elektromos motor gondoskodik. A lítium-vasfoszfát akkumulátorok 50,03 kWh, 58 kWh és 67,9 kWh kapacitással érhetők el, amelyek a CLTC szerint 430 km, 520 km és 610 km hatótávolságot kínálnak. Mindemellett akár 24 perc alatt 30%-ról 80%-ra lehet tölteni az akkucsomagokat. A belső tér is modern és letisztult, a 8,8 colos LCD műszerfal és a 14,6 colos lebegő infotainment uralja a műszerfalat. A szórakoztató rendszer szíve egy Qualcomm Snapdragon 8155 processzor, ami támogatja a hangfelismerést és a távoli frissítéseket is. Kérhető még 32 színű hangulatvilágítás, hét légzsák, 11 Yamaha hangszóró, vezeték nélküli telefontöltés, panoráma napfénytető és a hátsó ülésekhez összecsukható kartámasz is. Tipikus Kínának szánt különlegesség ez, amiről itthon hiába álmodunk, főleg azért az összegért, amiért a Népköztársaságban árulják a belpiacos Toyotát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?