Teljesen új forma, új méretek, a 39 millió példány feletti eladású, a világ legkelendőbb autójának számító Corolla idén Európa és Amerika számára is 11. generációjába lép, a japán verzió már tavaly debütált
Még az év elején, a Detroiti Autószalonon mutatkozott be a
Corolla Furia tanulmány, most pedig már kiszivárgott fotókon is látható a szedán. Az
Auris színre lépése óta csakis négyajtósként létező Corolla a tavaly év végén megismert, idén már a hazai piacra is befutott Auris vonalait hordozza magán. Nem csak ahhoz képest, a Furia tanulmányhoz mérten is visszafogottabb vonalakat, kissé az egy számmal nagyobb Avensishez hasonló frontot tudhat magáénak.
Az Európa és Amerika számára azonos formában, egységesen Törökországban készülő Corolla nem a közelgő Genfi Autószalonon, hanem - mivel legfőbb piaca az Egyesült Államok lesz - kevéssel később a New Yorki Autószalonon mutatkozhat majd be, motorpalettáján - a hibrid kivételével - a Corollából megismert egységeket várhatjuk. Benzinesből 1,33 literes (99 LE) és 1,6-os (132 LE), dízelből 1.4 D-4D (90) és 2.0 D-4D (124 LE) szerepelhet, a váltók kivétel nélkül 6 fokozatúnak ígérkeznek, az 1,6-os benzines CVT automatát, a kisebbik dízel robotizált egységet is tartogat.
Leginkább hátulról árulkodó, hogy ez a Corolla elsősorban Amerikának készült, az első fotók alapján hátul LED-es helyett izzószálas lámpákkal, de elöl diódás menetfénnyel
A Corolla nem csak frontjával, méreteivel is az Avensisre hajaz majd, 4620 mm-es hossza csak 9 centiméterrel 1805 mm-es szélessége mindössze 0,5, 1425 mm-es magassága 5,5 cm-rel fog csupán elmaradni a középkategóriás Toyotáétól, 2700 mm-es tengelytávja pedig az Avensisével egyező. Utóbbi nagyobb motorjaival, jobb,
sofőrsegédeket is kínáló ellátmányával hivatott majd a Corolla nyáron esedékes piacra lépése után hódítani, míg a Corolla jó árral, az alsó-közepes szedánok körében indul majd, azon szegmensben persze az élvonalba kíván majd besorolni, árát nem várhatjuk 4,5 millió forint alá.
Kétlem, hogy a törököknél készülne az USA piacra is. Sztem van gyáruk az USAban is, ahogy a Hondának és a Hyundainak is. De példának okáért Dél Afrikában is gyártanak Corollát. Az USA kivitel több ponton más. A Civic sedanokat is törökben gyártják, meg az USAban (ill asszem Kanada).
Gyönyörü!
Honda Civic reinkarnáció.
Ezt tudja a Toyota!
” 39 millió példány feletti eladású, a világ legkelendőbb autója”
Az új Auris-ban elég mélyen kell ülni (-4cm), ha ez is hasonlóképpen alakul, akkor nem lesz gond!
Képek alapján magasabbnak tűnik, de az ugye mindig csalóka.
1425 mm-es magasság: kevés szabad fejtér lesz vagy nagyon mélyen kell ülni.
Ez inkább kupés magasságra utal. Legalább 1460 magassággal illet volna kihozni. Ez így mellélövés.
El kell felejteni azt az időt, hogy az autók ne hasonlítsanak egymásra. Sok újat nem vállalnak be a gyártók, mindenki figyeli a konkurenseket.
Ennyiből meg a Kia akar hasonlítani az Audira, elvégre a főtervezőjük pont onnét érkezett!