Megvan a Golf VII ára, eláruljuk, ahogyan felszereltségét is
Már itthon is kapható a Volkswagen Golf VII
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már csak az ára titok - írtuk szeptember elején a Golf VII-ről, nos, most már nem az, sőt, felszereltsége is publikus.
Mindegyik Golf VII kap ködfényszórót, alapáras felnijei 15 colosak
A navigáció akár 8 colos érintőkijelzőn is megjelenhet, az alapverzió nálunk 5 colos érintőpanelt kap
Miután szeptember elején, még a Párizsi Autószalont is megelőzve bemutatkozott a Golf VII, annak részleteit mi, illetve rajtunk keresztül olvasóink is megismerhették már. A korábbinál jóval, hosszát tekintve 5,6, tengelytávjával 59, hátsó lábterével 3 centiméterrel nagyobb, 30 literrel öblösebb, 380 literes csomagterű Golfról már akkor büszkén hirdette a Volkswagen, hogy az újdonság hiába nagyobb, minőségibb és modernebb, mint elődje, alapmodellje pontosan a korábbiéval egyező áron lesz megvásárolható. Nem csak a méretnövekedés miatt jobb bolt az új Golf, értéktartása minden bizonnyal komolyabb lesz, mint a hatodik generáció utolsó példányaié, felszereltsége pedig érezhetően gazdagabb, motorjai mind turbósak, a rögzítőfék mindegyik verzióban elektromechanikus, visszagurulásgátlós.
A konkrét felszereltség persze piacfüggő, ahogyan az ár is. Nem csigázzuk tovább olvasóinkat, a Golf VII alapára (1.2 TSI, 85 LE motorral) 4 299 180 forint. Ez a korábbi verzió listaáránál alacsonyabb, az akciósnál persze magasabb, a Golf VI utolsó példányait már hajszálnyit 4 millió forint alatt is meg lehet kaparintani. A felárat persze már maga az ellátmány-többlet is megéri, ha valaki nem tudna értékelni a generációváltás számos egyéb előnyét. [BANNER type="1"]
Már láttuk itthon is, sok meglepetést kívülről nem tartogatott, technikáját azonban forradalmian újnak mondják
Légzsákból már az alap Trendline verziónál is hét szerepel. Alap természetesen az ESP, mely immár minden verzióban differenciálzárként is szolgál, újdonság az ECO-HMI funkciós, azaz a takarékos vezetést elősegítő funkciós központi kijelzőn keresztül kommunikáló fedélzeti számítógép, továbbá a már említett visszagurulásgátlós kézifék, a másodlagosütközés-védelem (baleset esetén a fékek automatikusan működésbe lépnek, hogy a vezető beavatkozása nélkül is lelassuljon az autó. Immár mindegyik Golf guminyomás-szenzoros, stop-start elektronikás, a generátorok motorféküzemre időzítettek, a hátsó ülések természetesen dönthetők. Komolyabb újdonság, hogy itthon mindegyik Golf 5 colos, érintőképernyős, MP3-olvasós hifivel és fáradtság-érzékelővel, statikus kanyarfényt adó ködfényszóróval, továbbá első könyöktámasszal is fel lesz vértezve. Nem hiányzik továbbá az alapellátámányból a nappali menetfény, a hátsó diffúzorelem, a légkondicionáló, az elektromos tükör- és ablakmozgatás, valamint a magasságában és tengelyirányban állítható kormánykerék, az állítható magasságú vezetőülés és a távirányítós központi zár sem.
Menetfény az alapverzióba is kerül
Mindegyik verzión diffúzoros a hátsó lökhárító
A középső, Comfortline szint (egyebek mellet) motortól függően 15-16 colos alufelnit és krómdíszítéseket ad kívülre, első komfortüléseket, rakodózsebeket, bőr borítású kormányt és váltókart belülre. A csúcs Highline nem csak még több krómot, hangulatfényeket, egyéni stílusú, 16 colos könnyűfém felniket, krómszegélyű kanyarodófény-funkciós ködfényszórókat, sötétvörös hátsó lámpákat, első sportüléseket, multifunkciós kormányt és LED-es belső fényeket is sorol. Extraként különlegesebb tételek, táblafelismerő, araszoló-funkciós tempomat, parkolóautomatika, adaptív futómű, városi koccanásgátló és persze temérdek egyéb is kérhető.
A vezérképviselet kedvező fogadtatásra számít a piacot mintegy háromnegyed részben uraló flottavásárlók körében, ugyanakkor bízik abban, hogy mind több magánvásárló fogja tudni megengedni magának – talán az 1967-es Bogár, az 1993-as Golf (III) után Kovács János is megveheti élete harmadik autóját, a Golf VII-est.




































Igen, ez az 1.2 TSI, 85 LE verzió alapára. A korábbi bemutatóban ([url]http://www.autonavigator.hu/ujdonsag/bemutatkozott_a_hetedik_generacios_vw_golf-8465[/url]) olvashatóan 4,9 l/100 km vegyes fogyasztási értékkel, korrekt, 11,9 s 100km/órára gyorsulással.
Ez az alapár az 1.2 tsi (85 LE) motorral értendő?! Kíváncsi vagyok, hogy ezzel a motorral mit fog tudni az autó menettulajdonságokat, és fogyasztást tekintve, talán nyugodt utazáshoz elég is lehet köszönhetően a súlycsökkentésnek. Kötve hiszem, hogy a 4,9 literes gyári átlagfogyasztás megközelíthető lenne. Egyébként az alapárát jól belőtték a gazdag alapfelszereltséghez kb. megfelelő az árképzés. Nekem egy tesztvezetést mindenképpen meg fog érni az új Golf elég tetszetős kívül belül egyaránt. Sőt a csomagtér is tökéletes méretű, aki ekkora térben nem tud elférni annak tényleg kombira van szüksége. Kíváncsian várom, hogy a szalonokba kerüljön.