Mi kerül közel 20 millióba ezen a 10 éves, dízel Toyotán?

19,87 millióért hirdetik ezt a 2014-ben gyártott Toyota Land Cruisert

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb gyöngyszemre bukkantunk a Használtautó.hu kínálatában, ezúttal egy 10 éves Toyota kapott szürreálisan magasnak tűnő árcédulát. Vajon reális az eladó elképzelése?

Hogy megértsük, miért kerülhet sokba ez a 10 éves Toyota, ahhoz először le kell szögezni: ez nem "csak" egy 10 éves Toyota. Ez egy 4,5 literes motorral szerelt, 272 lóerős terepjáró, ráadásul sokak szerint a modern kori terepjárók koronázatlan királya. A J200 generációnak különösen nagy a rajongótábora: tökéletes egyensúlyt jelent a modern autók érzete és használhatósága és az egyszerű, megbízható, illetve viszonylag könnyen javítható technika határán.
Hirdetés
Mindehhez egyértelmű, hogy nagyon hosszú extralista is társul a hirdetés tárgyát képző autó esetében, teljes vajbőr belsőt, rengeteg faberakást és egy részben fa kormányt is láthatunk az utastérben, mind-mind gyárinak tűnik. Továbbá az autó mintha igényes, visszafogott, ám tagadhatatlanul hasznos átalakításokon is átesett volna: a levegőt például egyértelműen a jobb oldali A oszlop tetejéről nyeri a motor, ezzel nagyon komoly mélységekig tud átgázolni a vízen egy ilyen Land Cruiser. A címben feltett kérdés megfejtése tehát egyszerű:

Azért kerül ennyibe, mert ez nem egy hétköznapi használati tárgy, sokkal inkább egy különleges hobbieszköz.

Ezáltal nem feltétlenül jelent sokat a hétköznapi embereknek, akik jó eséllyel továbbra is sokallni fogják az árát. Ha viszont téged is szólítanak a járatlan ösvények és a sáros hegyvidéki kalandok, akkor bizonyára te is szívesen birtokolnád ezt a kényelmes, mégis elpusztíthatatlan és megállíthatatlan terepjárót.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.03.22. at 18:55
    Permalink

    Ez pont nem a susnyásban dagonyázásra való. Arra ott a GR vagy valamelyik fapados széria. Ez kifejezetten a szar utakon közlekedésre, lószállító vagy vitorlás hajó vontatására, téli sícentrumok megközelítésére van kitalálva. Persze, bírja a sarat meg a sziklamászást is, csak a fényezése elég hamar összekarcolódik.

Vélemény, hozzászólás?