Legfeljebb 3,4 méter hosszú, 148 centi széles és 2 méter magas lehet egy kei car, a teljesÃtményt 64 lóerÅ‘ben maximalizáltak, amit dugattyús motor esetén 660 köbcentibÅ‘l lehet kihozni, a turbó engedélyezett
Az elektromos autózás megkerülhetetlen szereplője a Tesla, de mégis van olyan ország, ahol labdába sem rúghat. A japán piacon a tavaly bemutatott Nissan Sakura és testvére, a Mitsubishi eK X dominálnak.
A Nissan Ariya megjelenését és szÃnét is megkapta a Sakura
A két autó a kei car kategóriában versenyzik, ami az ottani eladások körülbelül 40%-át teszik ki, beleértve a benzines modelleket is. A méretek adottak, a hosszúság nem lehet több 3,4 méternél, ahogy a teljesÃtmény is maximalizált, 64 lóerÅ‘ a plafon. Az apró dimenziók miatt csak a dobozforma jöhet szóba, de ez nem gátolta meg a tervezÅ‘ket abban, hogy a Nissan Ariya elejét és hátulját ráoperálják a Sakurára, a Mitsubishinél az aktuális Outlander fizimiskáját varázsolták az eK X-re. A megjelenés divatos, de ezekkel az adottságokkal nehéz szépnek nevezni, ám ez nem a Nissan/Mitsubishi hibája, a kategória méretei torzÃtják el az autókat.
Egyetlen töltéssel legfeljebb 180 kilométer a megtehető távolság, a végsebességet 130 km/h, az akkumulátor kapacitása 20 kWh.
A szögletes forma miatt négy fÅ‘nek kényelmes belteret biztosÃtanak a kei car-ok, amik az európai városokba nem tudta betörni, pedig olcsó megvenni és fenntartani Å‘ket, emellett a parkolóhellyel is takarékosak
A japán vásárlók egyelÅ‘re nem zárták szÃvükbe az elektromos meghajtást, mindössze az új autók 1,5%-át mozgatja áram, ám ez a jövÅ‘ben könnyen változhat. A Sakura és eK X sikerének egyik oka, hogy a konkurencia késÅ‘bb ébredt, jövÅ‘re a Toyota, a Daihatsu, a Honda és a Suzuki is piacra dobja saját elektromos kisautóját. Addig nyugodtan hátradÅ‘lhet a Nissan, a két modellbÅ‘l idén eddig 35 ezer példány fogyott, azaz minden második eladott villanyautó Sakura vagy ek X volt. A jellemzÅ‘en második járműként funkcionáló kisautók megvásárlása nem vágja földhöz a japánokat, átszámÃtva 4,8 millió forint körüli a vételár, de benzines kei cart már 2,5 millió forint alatt is találni.
A Mitsubishi is önmagáról másolt, az Outlander/L200/Eclipse Cross is nagyon hasonló ábrázattal készül