Nagyot robbant Németországban az elektromos autók eladása

Csaknem ötször annyi villanyautó fogy Németországban, mint tavaly

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Németországban is éledezik az új autók piaca, a tavalyi év értékesítési adatait már ott is túlnőtte a piac, leginkább az elektromos modellek eladása nőtt.

Ahogyan arról beszámoltunk, április után az idei év már a tavalyinál jobbnak ígérkezik a hazai autópiacon, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy leginkább azért, mert a tavalyi április nagyon-nagyon gyenge volt. Hasonló arányú, de több nagyságrenddel komolyabb számok érkeztek most a német autópiacról. Miként arról az MTI hírt adott, a VDA (Verband der Automobilindustrie e. V.) legfrissebb havi jelentése szerint áprilisban Németországban 229 650 új autót helyeztek forgalomba, 90 százalékkal többet a tavaly áprilisi, a koronavírus-válság miatt rendkívül alacsony szintre visszaesett számnál. A forgalomba helyezések idén áprilisi eredménye a magas növekedéssel együtt is a második legalacsonyabb áprilisi szám a német újraegyesítés óta, a tavalyi pedig logikusan minden idők leggyengébbje volt. [BANNER type="1"] Az idei áprilisi forgalomba helyezések száma 26 százalékkal marad el a 2019 áprilisitól. Az első négy havi 886 ezer forgalomba helyezés azonban már 8 százalékkal haladja meg a tavalyit. (Nálunk ugyebár 9,9%-os az éves növekedés, az idén áprilisi adatok pedig 70%-kal jobbak, mint a tavalyiak). Elektromos és részben elektromos autót 50,8 ezret helyeztek forgalomba áprilisban, 396 százalékkal többet, vagyis csaknem ötször annyit, mint egy évvel korábban. Az elektromos autók részaránya 22,1 százalék volt a teljes forgalomba helyezésekben. A teljesen elektromos autókból 414 százalékkal, hibridekből 380 százalékkal többet helyeztek forgalomba az idén, mint tavaly áprilisban. [BANNER type="2"] Németországban az autóipar belföldi megrendelései 168 százalékkal nőttek áprilisban, az év első négy hónapjában pedig 10 százalékkal, ugyanakkor a germánok a nemzetközi piacon is jól szerepeltek, a német autógyárak külföldi exportmegrendelései 94 százalékkal nőttek áprilisban, az év eleje óta pedig 34 százalékkal. A termelésben még komolyabb az áprilisi növekedés, de persze volt honnan. Miután a német autóipari termelés tavaly áprilisban 97 százalékos csökkenéssel gyakorlatilag leállt, az idén áprilisban ehhez az alacsony bázishoz képest 2701 százalékkal 316 ezerre emelkedett. A 2019 áprilisi termelési volumenhez képest azonban ez még mindig 22 százalékos elmaradást jelent. Az év első négy hónapjában 1,255 millió autó készült Németországban, 22 százalékkal több a tavalyinál. [BANNER type="3"]
Az autógyárak termelését világszerte hátráltató alkatrészhiány miatt a VDA mérsékelte az idei németországi autógyártás volumenére vonatkozó előrejelzését: 4,2 millió autó helyett 4,0 milliót prognosztizálnak a gyártók, azaz a tavalyihoz képest a korábban becsült 20 százalékos helyett 13 százalékos növekedést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?