Nem meglepetés a legmegbízhatóbb autómárka a What Car? listáján

Megbízható autót keresel? Mutatjuk, mit érdemes nézned!

Nem a brit tudósok, hanem a What Car? jelentős mintából merítő felmérése szerint idén is a Lexus a legmegbízhatóbb márka.


Ahogy 1978 óta minden évben, idén is megválasztotta az év meghatározó autóit a brit What Car? autós szaklap. Számos díjat, címet osztanak. A 47 éve alapított kiadvány szerkesztői két tucatnyi kategóriában értékelik az egyes modellek, márkák és szolgáltatások értékét. Minden csoportban hárman – három különböző árkategóriából – juthatnak be a döntőbe, ahol az arra leginkább érdemes jelölt lesz az adott szegmens abszolút győztese. Ez utóbbiak aztán külön, immár mérettől és ártól függetlenül is megmérettetnek, és közülük választják ki az Év Autóját, vannak persze különdíjak is, összességében 98 különféle virtuális serleget oszt ki a What Car? magazin.
A Legmegbízhatóbb Márkák versenyében az olvasók közreműködésével ítélték oda a díjakat. 31 márka 218 típusáról, a legkülönbözőbb korú autókról – összesen több mint 18 ezer egyedi járműről – kaptak részletes információkat. A szerkesztők figyelembe vették a javítás költségét, illetve időigényét. Három ársávban három japán gyártó jutott be a legmegbízhatóbbak döntőjébe. Közülük a Lexus érte el a legjobb eredményt: az öt évnél fiatalabb autók között 99 százalékos hibátlansági arányt érte el, míg a 6-15 év közötti Lexusok lenyűgöző 93,1 százaléka bizonyult hibamentesnek. Márkaszinten a Lexus 96, a Suzuki 95, a Toyota 93 százalékos összesített megbízhatósági eredményt ért el.

A felmérés legfontosabb tanulsága, hogy a hibrid technológia nemhogy megbonyolítaná és sérülékennyé tenné az autókat. Éppen ellenkezőleg: a Lexus hibridek összességében 96 százalékos tökéletességi rátával zárták a felmérést.

Az öt évnél fiatalabb Lexus CT típusok hibaszázaléka nulla (!), de az NX esetében is 99,7 százalékban eseménytelenül telnek az évek. Idősebb korára is megbízható marad a CT: a felmérésben részt vevő autók mindössze 4 százalékánál tapasztaltak meghibásodást (esetükben is csupán a 12V-os akkumulátor volt a probléma). Az RX modell viszont olyan, mint a nemes vörösborok: míg újkorában 5 százalékuknál, öt év fölött már csak 4,3 százalékuknál fordult elő apróbb kellemetlenség – jellemzően a fékek környékén.
Hirdetés
Habár kiemelkedő teljesítményével a Lexus bizonyult a legmegbízhatóbb márkának, a saját ársávjában győztes Toyotának sem kell szégyenkeznie teljesítménye miatt. A 0-5 éves korosztályban a Yaris 100 százalékot, a Prius 98 százalékot ért el; öt év felett a RAV4 (98%) és az Auris (96%) a legjobb választás. A legfeljebb 60 hónapot futott Toyoták körében 98, a hatévesnél idősebb autóknál 88 százalékos a hibátlansági arány.
Ami a hibrid szegmenst illeti, az üzemeltetési költségek, az adókedvezmények szempontjából fontos, szabványos CO2-kibocsátási értékek, a hétköznapi használati érték, valamint a belső égésű és elektromos motorok közötti váltás simasága számított. Pontosan ezek az utóbbi szempontok emelték ki a mezőnyből és tették kategóriagyőztessé a kisebbik teljesítményű új hibrid Corollát, amelynek ugyan takarékossága (4,5 l/100 km) is örvendetes, a tesztelőket mégis kifinomultságával, kényelmével nyűgözte le. Ha az összesített győzelmet át is engedte nagytesójának, a megfizethető autók között nem talált legyőzőre a Yaris Hybrid, amely a What Car? tesztjén városi forgalomban mindössze 3,5 l/100 km fogyasztást produkált.
A Toyota további két szegmensben is árkategória-győzelmet ért el: a Corolla a családi autók, a Toyota Aygo pedig a „budget” kategóriában bizonyult a legkiválóbb közepes árfekvésű megoldásnak. Az utóbbi látványos formatervével, takarékos motorjával, dinamikus vezethetőségével és gazdag felszereltségével hódított, míg alsó-középkategóriás márkatársa kényelmes futóművével, igényes kidolgozásával, gazdag felszereltségével, valamint a hibrid hajtáslánc csendes és takarékos üzemével tudott győzni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2020.01.18. at 13:39
      Permalink

      Még nem dolgozta fel a sokkot, hogy egy Octavia Combi csomagtere nagyobb, mint az XC60-é, pedig a Skoda kisebb. 20 kommenten keresztül kereste a fogást az ADAC teszten, de nem találta, ezért elsunnyogott inkább.

      • 2020.01.21. at 14:27
        Permalink

        Okés akkor a kedvedért egy összefoglaló. Az ADAC egy eléggé hasznos forrás mert ők ténylegesen lemérik a csomagtartót. Ha jól tudom az ő módszerük abban tér el hogy a “csomagtartót” mérik, azaz ami a raklapra ráfér, egyszer elhúzott takarórolóval, egyszer pedig roló nélkül plafonig (plusz ledöntve). Hogy ez miért fontos, azt már leírtam nem itt http://egzostive.com/idealis-csaladi-auto-ii-praktikum/ hogy ne kelljen újra begépelnem.

        A lényeg az hogy a katalógus adat csak a kék részt tartalmazza, de egy meglehetősen elvont adattal: beleszámít az is ami a kék rész alatt van. EZ azért hülyeség mert ha rápakolsz a raklapra, akkor nem férsz hozzá ahhoz ami alatta van. A gyakorlatban én a nagy utak elején néha berakok egy két dolgot, de van hogy pár hónap múlva jut szembe kivenni (és reménykedek hogy nem csoki volt 🙂 ).

        Egyrészt a fenti okok miatt a raklap alatt rész nem igazán használható. Másrészt ez gyakran egy elméleti adat, mert csak pótkerék nélkül létezik (vagy szükségpótkerékkel). Így lesz pl a GLC vagy a Lexus NX papíron “komoly” csomagtartója inkább kisautós. Mert alul van egy böhöm raktér egy pótkeréknek, ami sem nem elérhető se nem létező.

        Az ADAC adat viszont egy megbízható objektív mérés amire te is én is szívesen hivatkozunk. Elvégre legalább ők nem csalnak ha már a gyártók trükköznek (bár ezt csalásnak nem nevezném, csak a szabályok adta mozgástér kiahsználásának).

        • 2020.01.21. at 14:37
          Permalink

          Briliáns mellébeszélés, persze nem stimmel, ugyanis az általad “raklap” névvel illetett fedél mindössze két felé osztja a csomagteret (ha szeretnéd, nem kötelező), a térfogata ettől nem változik. Szóval az a sok liter nem feláras.

          Mi a helyzet ezzel a megjegyzéseddel, amire fentebb már reagáltam :

          “ami viszont a Lexust illeti, évi pár modellel nehéz statisztikát csinálni”

          https://www.whatcar.com/news/2019-what-car-reliability-survey-electric-and-hybrid-cars/n20068

          • 2020.01.21. at 14:46
            Permalink

            Nem két felé osztja a csomagteret hanem ez a csomagtér fedele. Az XC60 ban is van alatta raktér, pláne a GLC-ben (ahol fill size kerének hagytak egy böhön nagy helyet).

            De ha épp bőröndöt akarsz bepakolni akkor ez a vályat nem lesz valami előnyös, és ez igaz az Octira is…

          • 2020.01.21. at 14:49
            Permalink

            A pár modell így is úgy is igaz, azt valóban nem számoltam bele hogy a Lexus már minden motort kikukázott az európai kínálatból.

            Az egyetlen bibi viszont hogy a Whatcar berakta a nullemissziós autók közé, ami szerintem nem korrekt.

            Persze ha ugyanúgy megkapja a congestion feltételeket mint egy I3 akkor az más. De általában a PHEV és az EV szokott ebben a kategóriában versenyezni, és teljesen jogosan ki is szokták venni a Toyota nem tölthető hibridjeit.

            Ha a Whatcar ide tette akkor legyen. Tényleg nem ittt kerestem volna.

      • 2020.01.21. at 14:38
        Permalink

        És itt jön az új szitu, amire neked sikerült felhívni a figyelmemet (köszi). Egy minden méretben kisebb (és fent linkelt cikkben is ekézett kupéfaros) Octavia nagyon lelépi az ADACnél az XC60-ast. Persze, van olyan hogy a csomagtartóra van kihegyezve az utastér (az S80-asra épülő V70-esnél is előrébb van a hátsó támla), de ekkora eltérés nekem soknak tűnt.

        Ezért is hívtam fel a figyelmed erre: „variabler Ladeboden in unterer Stellung”. Ennek alapján a Skoda valami ügyes trükkel meghekkelte a módszert és csalás nélkül kimaxolva a szabályokat készített valami csodakütyüt amivel nagyobb csomagteret tud tenni. Gondoltam én.

        Ha jól értelmezem ezzel a vario izével a Skoda elérte azt hogy az ADAC a raklap alatti részt beszámítsa. Ami ugyanúgy megvan egy XC60-asban vagy egy GLC-ben, csak ott ezt nem vették bele.

        Innentől kezdve pedig a módszer nem ér semmit, mert egy olyan tételt számolnak bele ami másnál is megvan csak ott nem számít bele az adatba.

        Az Octavia csomagtartója pedig nem is olyan tágas, mint gondoljuk (?)

        Ennél kicsit jobban aggaszt, hogy hogy a képeken ez a vario izé nem is látszik. A fotón simán a raklapon húzzák be a nyilakat, és egyáltalán nem látszik hogy bármi mélyebben lenne. Innentől kezdve pedig hajlamos vagyok némi összeesküvési elmélet feltételezésére, tekintettel az ADAC (pláne egyes német szaksajtó) egyáltalán nem honvédő mentalitására…-

        • 2020.01.21. at 15:22
          Permalink

          “Nem két felé osztja a csomagteret hanem ez a csomagtér fedele.”

          De, kétfelé osztja, opció. Ha nem kéred, akkor egyben marad a kurva nagy üreg :

          https://auto-diva.de/wp-content/uploads/2013/07/OcC_032_.jpg

          Az oldalt látható fekete műanyag peremre fekszik fel a feláras fedél felső állásban, esetleg leteszed alulra, vagy kiveszed. Mit lehet ezen meghekkelni? A beméretezett rajzon ezért van két magasság, teccik érteni? Sajnos továbbra is érvényes, amit mondtam, az XC60 kívül nagyobb, nehezebb, drágább, a csomagtartója kisebb és ugyanakkora teljesítménnyel 26 km/h-val alacsonyabb sebességre képes :-))))

Vélemény, hozzászólás?