Összkerékhajtással jött a Hyundai Kona

Drasztikus megjelenést, erős motorokat és négykerékhajtást kínál a koreaiak új SUV-ja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új szegmensben indul a Hyundai Kona, a koreai SUV nem csak a ma divatos külsőt hozza, egész komoly hajtáskombinációkat és technikai felszereltséget is nyújt.


A koreaiak vadonatúj fejlesztésű alsó középkategóriás szabadidő-autói közül elsőként a Hyundai Kona mutatkozott be. Heteken belül érkezik KIA emblémás ikertestvére is, a Stonic, de most lássuk, mit nyújt a Hawaii szigetek egyikéről elnevezett Kona. A teljesen új fejlesztésű padlólemez 2600 mm-es tengelytávot biztosít, emellett a Kona hossza 4165 mm, szélessége 1800 mm, magassága pedig 1550 mm, így némileg rövidebb még a Mokka X-nél is, mégis érdemesebb inkább ahhoz hasonlítani, mintsem a Crossland X-hez. A Kona ugyanis nem csak masszív, terepjárós külsőt öltött, a lemezek alatt is elég jó technikát hord, akár összkerékhajtású is lehet.
Hirdetés

1,6-os turbós benzines motorral érkezik, a 177 lóerős négyhengerest 7 fokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik, 265 Nm nyomatékával igencsak virgoncnak ígérkezik. Benzinesből megkapja a márka 1,0 literes, 120 lóerős háromhengeresét, valamint az 1,6 literes dízelt, szintén 120 lóerővel és hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval. Az európai piacon kívül az alapmotor kétliteres szívó négyhengeres lesz 149 lóerővel. Technikai felszereltsége is igencsak erős lesz, kezdve az osztott, alul felül LED-es lámpákkal, ahol a nappali menetfényt és az irányjelzőt a felső csíkba építették.
Vezetéstámogató rendszerei között fontos kiemelni a külön üveglapra vetítő head-up kijelzőt, a sávtartót és a holttérfigyelőt, valamint a ráfutásgátlót is. Multimédiás rendszere 5-, 7-, vagy 8 colos érintőképernyős fejegységet kaphat, almások és androidosok is tükrözhetik rajta a kijelzőjüket. Emellett az orr és a hátsó kamera képe is ide kerül, emellett parkolóradar figyelmeztet körben. Síkbadönthető hátsó ülések segítenek a jó pakolhatóságban, a beltér helykínálata pedig, a gyártó szerint kategóriaelső. A Hyundai azt is elárulta, hogy 2020-ig érkezik a Kona teljesen elektromos változata is, több mint 380 kilométeres hatótávval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:31
    Permalink

    Nem tudom, hogy a véletlen műve volt-e vagy tudatos, de egy jó adag Citroen is van benne. Tök vicces amúgy, hogy mindenki a Juke skalpját akarja, és mindenki más módszerrel próbálkozik. Ha esetleg nem jönne majd be a piacnak a Kona, B-tervnek ott lesz a Kia Stonic. A nevével nem tudok megbarátkozni, de amúgy rendben van. “A jövő héten viszem műszakira a Konát.” – ez olyan hülyén hangzik:)

Vélemény, hozzászólás?