Plázacica – Vezettük a megújult Peugeot 2008-at
Peugeot 2008 facelift hazai bemutató és menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett a Peugeot 2008 frissített kiadása. Ránéztünk, hogy mutat az új orral, kipróbáltuk dízelként és benzinesként is.
Kicsit vagányabb lett a Peugeot 2008, de még az új fekete koptatók sem változtatnak azon, hogy leginkább plázaparkolókat fog megmászni, nem hegyeket
Vadító a piros fényezés, a legtöbb tesztautó ilyen volt, kevesebb a króm, több a fekete a megújult 2008-on
| Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
| 4159 | 1829 | 1556 | 2538 | 350, dízel: 360 |
A maszk a jelenlegi Peugeot-divat szerint picit magasabbra került, sokkal szélesebb, látványosabb, mint a régi, ráadásul szinte függőleges, és az oroszlán is lemászott ide a korábbinál erősebben domborított motorháztetőről, bár ezt csak a szakavatott szemek fogják észrevenni. Határozottabbak lettek a "mancsformájú" hátsó lámpák is, a karmolásra hasonlító három sáv sokkal jobban kivehető. Ami kicsit terepjárósabb kinézetet ad a 2008-nak, az a csúcs Allure kivitelekhez járó fekete kerékjárati ív, ilyen eddig nem volt, optikailag elég sokat emel úgy, hogy a kocsi méretei közben egy centit nem változtak. Állítólag a vásárlók véleményére reagálva visszavettek a krómdíszítésekből is, a jellegzetes tetőpúp és az ajtók élén lévő díszítések alapból már feketék, csak a jobban felszereltekhez jár a csillogás. [BANNER type="1"] Az Allure szinten egyébként a műszerek is halványan világító kék keretet kapnak, de a tetőkárpitba is került egy kis hangulatvilágítás, az üvegtetős verziókban pedig a belső szegélyeket világítják meg LED-sorok. Ha már bent vagyunk, az i-Cockpit-nak hívott műszerfal-elrendezés vidító, igazából nem lehet túl komolyan venni, annyira más, mint egy normál autóban. Nekem speciel bejön az apró kormány - ami inkább ellipszis formájú, mint kerek - meg a magasra helyezett műszerek is, de sokan nincsenek így ezzel. Pedig elég jó hangulata van, főleg, hogy kicsit hangoltak a kormányzáson és a futóművön is, így a város közepén is elég jó móka vele forgolódni. Ez persze ízlés kérdése, annyi biztos, hogy egyszer ki kell próbálni, eleinte én is szkeptikus voltam.
Allure felszereltségnél az első lámpák is fekete hátterűek, a hátsók viszont minden szinten újak, határozottabbak a réginél
A motorválasztékot nem túl nehéz megjegyezni, a benzinesek mind 1,2, a dízelek meg 1,6 literesek, teljesítményben viszont elég nagy a szórás. Előbbi 82, 110, és 130 lóerős verzióban érhető el, ráadásul háromhengeresek, a belépő pedig csak szívó. Kellemesen csalódtam benne, igaz rövid városi kört sikerült csak futnom vele, de nem sikerült kellemetlen helyzetbe hoznom, elég jól viszi a 2008-ast, ráadásul a hangja sem szörnyű, inkább karakteresnek mondanám. Nem szokatlan módon a csúcsfelszereltségű Allure kivitelben hozták a bemutatóra, vélhetően a legnépszerűbb választás lesz 5 015 000 forintos bevezető árával, ismerős fogás, hogy akár félmilliót is elengednek használtautó-beszámítással. Ez a motor csakis ötfokozatú kézi váltóval rendelhető,,vagy ugyanilyen robotizált automatával, úgy egy picit kedvezőbb fogyasztást is ígér a gyártó, előbbivel 4,9 litert kér 100 kilométerre, utóbbival 4,4-et. A 110 lovashoz már normális, EAT 6 automata váltót is csatolnak, érdekelt volna, de sajnos nem hoztak belőle. Talán nem is lesz annyira kelendő változat, a maga 350 ezer forintos felárával.
| 1.2 Pure Tech 82 LE | 1.2 Pure Tech 110LE | 1.2 Pure Tech 130 LE | |
| Emissziós norma | Euro 6 | ||
| Hengerűrtartalom [cm3] | 1199 | ||
| Hengerek/szelepek száma | 3/12 | ||
| Váltófajta/-fokozat | kézi/5(robotizált/5) | kézi/5 (EAT6/6) | nincs adat |
| Teljesítmény [LE (1/min)] | 82/5750 | 110/6250(5500) | 130 |
| Nyomaték [Nm (1/min)] | 118/2750 | 205/1750 | nincs adat |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 13,5(15,4) | 9,9 (10,3) | nincs adat |
| Végsebesség [km/h] | 169(170) | 191 (188) | nincs adat |
| Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,9(4,4 | 5,0 (5,2) | nincs adat |
| CO2-kibocsátás [g/km] | 114 | 112 (121) | nincs adat |
| Saját tömeg [kg] | 1045 | 1120 (1160) | nincs adat |
| Megengedett össztömeg [kg] | 1582 | 1655 (1690) | nincs adat |
Az új hűtőrács szélesebb, meredekebb és sokkal látványosabb az előzőnél, még az oroszlánt is befogadta
Dízel vonalon 75 lóerőnél kezdődik a 2008 palettája, csak kézi váltóval kérhető, egy ilyet is sikerült megcsípni. Elég hasonló az alapbenzineshez, persze nyomatékosabb, nagyon jól húz, egyedül a hangjával nem voltam kibékülve, főleg álló helyzetben van meg a tipikus kerregés, az utastérben is tisztán hallható, de talán a 3,7 literesnek ígért fogyasztásba ennyi kompromisszum belefér, aztán majd a hosszabb teszteken meglátjuk, hogyan teljesít. Ugyanakkor még az egyel alacsonyabb Active felszereltégben és minden lehetséges kedvezménnyel együtt is drágább, mint az 1.2-es benzines a csúcs Allure szinten. Ott pedig már olyan extrák is járnak hozzá, mint a kétzónás automata klíma és az automata fényszórók, fényre sötétedő belső tükör, de tolatóradar és elektromosan behajtható külső tükrök is. Valamint a grafikában és gyorsaságban is frissített 7-colos érintőkijelzőhöz a Mirror screen funkció, amivel az okostelefonunk kijelzőjeként használhatjuk az autó rendszerét. Viszont az Active és Allure szinten is jár Bluetooth és USB csatlakozó, de navigációt mindkettőben csak plusz pénzért kaphatunk, a legalsó Access kivitelhez pedig nem is kérhetünk.
| 1.6 BlueHDi 75 LE | 1.6 BlueHDi 100 LE | 1.6 BlueHDi 120 LE | |
| Emissziós norma | Euro 6 | ||
| Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | ||
| Hengerek/szelepek száma | 4/8 | ||
| Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 | |
| Teljesítmény [LE (1/min)] | 75 (3500) | 100 (3500) | 120(3500) |
| Nyomaték [Nm (1/min)] | 230 (1750) | 254 (1750) | 300(1750) |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 13,8 | 11,3 | 9,6 |
| Végsebesség [km/h] | 165 | 180 | 192 |
| Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 3,7 | ||
| CO2-kibocsátás [g/km] | 97 | 97 | 96 |
| Saját tömeg [kg] | 1160 | 1160 | 1200 |
| Megengedett össztömeg [kg] | 1680 | 1700 | 1726 |
A 75 lovas dízellel szerelt verzió Active felszereltséggel szerepelt a bemutatón, itt nincs koptató, se fekete első fényszóró, ráadásul a felnik is acélból vannak, dísztárcsái viszont ezt jól leplezik
Négykerék-hajtást a facelifttel sem kapott a 2008, de van GripControl, ami lényegében az okosított kipörgésgátlót takarja. A talajnak megfelelően választhatunk programot, ha éppen havas vagy sáros helyen járunk a kis pláza terepjáróval. A próbált két alapmotorhoz egyébként nem rendelhető, csak az erősebbekhez, akkor viszont négyévszakos Goodyear abroncsokkal adják. Amit viszont mindenképp érdemes a 2008-hoz megrendelni, az a városi vészfék-asszisztens: 30 km/h alatt akár állóra is fékezi az autót, ha szükséges. Kicsit komolyabb felárért tolatókamerát és City park fantázianevű parkolássegítő-rendszert is kínálnak hozzá, ami nem csak be, hanem kiállásnál is képes segíteni a kormány tekerésével. A tolatókamera is mindenképp hasznos, ugyanakkor a 2008-ban valahogy nem sikerült megfelelően elhelyezni, túl meredeken néz lefelé, így a középső nagy kijelzőre vetített képén jórészt a hátsó rendszámtábla látszik.
Az i-Cockpit még mindig érdekes elrendezés, de mindenképp bejövős, az Allure-hoz jár kéken világító műszerkeret és belső hangulatfény a tetőre, az Active-nál viszont még a jellegzetes púpon is fekete a díszléc
Mindenképp a 2008 javára írható a 350 literes csomagtér, ami pótkerékkel is ennyi, mivel alapáron jár hozzá - a benzineshez ráadásul teljes értékű - míg a versenytársaknál ezt csak felárért, vagy egyáltalán nem is kaphatunk. Összességében egy 2008 még mindig elég jó választás annak, aki kicsit ki akar tűnni a tömegből, bár egyelőre úgy tűnik, a Peugeot-nak sem sikerült, amit terveztek vele. Javarészt idősek viszik, csak nagyon kevés fiatal vásárlója van, pedig alapvetően nekik szánták. Ugyanakkor teljesen érthető is, az idősebbeknek jön be a magasabb felépítés, a nagyobb csomagtartó, ráadásul akár két kisebb gyerek is elég jól ellehet a hátsó üléseken. Inkább fiatalosaknak, mint fiataloknak szól.
































Rőzse fórumtárstól akceptálom a humort. 😀
Görény az más. Ő szándékosan keresi, vadássza a konfliktusokat. Micsoda egy nyomorult karakter az ilyen?!
Azokra nem reagálok, mert ez itt nem a lelki sérültekkel foglalkozó konzultációs hely.
Úgy látom TE pont azt nem érted, szerinted Én nem úgy írtam??? OKOSKA!!!
Döbbenetesen buta vagy, meg az a gyogyóból szökött Görény is.
Nem hallottátok még azt a kifejezést, hogy [b]„átvitt értelemben”[/b]???
Jesszus Mariskám…
Te a Frédi, Béni-t nézted, mert a modernebb autókban van ülés is :-DDDDD
Ja, ja, akkor én később néztem sry!
A második mondatodért jár a pont, de szerintem , ha ritkán is kell jó a nagyobb csomagtér kb.: 500l
Én is mint mindenki, minden héten nagyobb bevásárlásra megyek (asszonnyal:-DDD), na az pénz, de legalább befér az anyag a csomagtérbe, nem kell ledönteni a hátsó üléseket.Azért nálam az szempont.
Most mar en sem latom benne…pedig benne volt a 8,5 masodperc. De legalabb javitva lett.
Az aszfalton akkor ülsz, amikor kirohad alólad a fenéklemez! Gondolkozz már milyen ökörségeket beszélsz.
Magasabb üléspozíció, > kényelmes be és kiszállás, nem az aszfalton ülsz.
Véleményem szerint meg ezek a crossoverek meg SUV-ok csak a magamutogatásra jók, legfeljebb a komolyabbak: Q5,Q7,X5…, használhatóak rendeltetésük szerint.A kisebbek,minrt pl ez is sz…ra se jók, még bevásárlásra is kicsi.Akkor meg mire???Egy jó kombi sokkal többet ér.360L csomagtér az vicc.
Esetleg a fogyasztást nézted véletlen nem?Én abban a táblázatban nem láttam 8.5-öt.
Kedves Tamas!
Nem lehet, hogy a benzinmotoroknal a 110 LE verzi gyorsulasi adatai helytelenül szerepelnek?
Meg a 120 LE dizelmotorral is csak 9,6 masodperc a gyorsulas.
Fickos egy jarmü, ha 8,5 alatt van szazon egy haromhengeres 110 LE-s motorral 🙂