Szalonképes autót épít a nudista sportgépek királya

Új modellel, Ázsia felé terjeszkedik a Caterham

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ali Ansar, a Caterham vezérigazgatója a brit Car magazinnak mesélt arról, hogy Seven-élményt nyújtó, de tisztességes sportautó formájú típussal jönnek pár éven belül.


Ansar Ali, a Caterham vezérigazgatója a brit CAR magazinnak nyilatkozott cégének új tervéről, mely szerint a klasszikus Seven stílusától eltérő, zárt tetős, tisztességesen burkolt kerékjárati íveket hordozó sportkocsival állnak elő a nem is túl távoli jövőben.
Ansar Ali a CAR-nak felfedte, hogy bár az újdonsággal eddig a Caterhamtől szokatlan utakra tévednek, nem feledkeznek meg a márka alapértékeiről: sofőrközpontú, szórakoztató, könnyű építésű és nem utolsósorban elérhető áron kínált autóval fognak előrukkolni. Az egyelőre még ismeretlen nevű Caterhamből készül kupé és kabrió, és egy harmadik, egyelőre még döntés előtt álló karosszériaváltozat. Ali már a Caterhamnél történt 2005-ös hatalomátvétele óta tervezgeti az új típus bevezetésének ötletét, de csak azóta állnak rendelkezésére a szükséges anyagi feltételek, mióta az Air Asia tulajdonosa, Tony Fernandes 2011-ben megvette a Caterhamet.

Nem a Sevent fogják bővíteni, hanem teljesen új padlólemezre és hajtásláncra épülő autót terveznek, s ahogy ez élményautónál illik, a vezetői pozíciótól kiindulva kezdték el megformálni a várhatóan 30-45 ezer fontos sávba eső autót.
Jelenleg az évente körülbelül 500 autót értékesítő Caterham fő piacait Európa és Japán jelentik, de Fernandes üzleti kapcsolataira építve szeretnék éves szinten 2500-ra emelni az eladásokat, aminek zömét az új típus háromféle karosszéria-, valamint versenyváltozata adná. Ennek teljesítéséhez azonban alkalmazkodniuk kell az ázsiai piacokon felmerülő igényekhez: ajtók, ablakok, klímaberendezés. Utóbbi nem lesz az alapfelszereltség része, de gondolniuk kell a távol-keleti és indiai piacokra, ahol a vásárlók egész egyszerűen hőgutát kapnának a légkondi nélküli nyitott sportautók vezetése során. Ugyanez vonatkozik az ESP-t és légzsákokat firtató kérdésre, Ali elmondta, hogy a tervezés során úgy alakítják majd a kasztnit, hogy ezek beszerelése ne okozzon gondot, és ne kelljen a későbbiekben áttervezni az autót.
Az autó formájával kapcsolatban elárulta, hogy több neves tervezőstúdiót is megkerestek, de nem csak azt a feladatot adták nekik, hogy készítsenek skicceket, hanem kifejezetten azzal a kéréssel álltak elő, hogy teremtsék meg a Caterham saját, egyedi formatervezési világát. Közülük többen is lelkesen jelentkeztek a feladatra, de arról természetesen egyelőre nem esett szó, hogy megegyeztek-e már valamelyikükkel. Állítólag a Pininfarina nevének említésére furcsa grimasz futott át Ali arcán.

Annyit még elárult, hogy 1000 kg alatti saját tömeget határoztak meg a kétüléses autónak, és bár eltöprengtek azon, hogy a motort a sofőr mögé helyezzék, végül marad az orrmotoros, hátsókerék-hajtású kivitel, méreteket tekintve pedig a Mazda MX-5 vagy a Ginetta G40R lehet irányadó. Ekkora önsúlyhoz ráadásul könnyű, olcsó, négyhengeres motorok is elegendők lennének, bár Ali szeretné a tömeg/teljesítmény arányt egy szinten tartani a Sevennel, így valószínűleg erősebb motorokat is be kell majd vetniük. Az sem biztos, hogy kitartanak a mai Seveneket hajtó erőforrások mellett, Ali úgy nyilatkozott, hogy a Ford mellett más gyártókkal is tárgyalnak: az alapmodellek szívómotorral készülnek, de későbbi terveik között turbós vagy kompresszoros egységek is szerepelnek, akárcsak az automata váltó: természetesen ez utóbbi is az ázsiai vevők kedvéért, de nem lomha nyomatékváltóra, hanem villámgyors, kétkuplungos szerkezetre gondolnak.
Hirdetés

Egyelőre még nem döntötték el, hogy a nyitott változatot vászon- vagy targatetős kivitelben dobják-e piacra, miként azt sem, hogy ezzel vagy a kupéval jöjjenek-e ki elsőként. Az viszont már eldőlt, hogy a karosszériát nem drága karbonszálas műanyagból formálják, és már alapvetően olyan erősre építik, hogy a kabriót ne kelljen kiegészítő merevítésekkel nehezebbé tenni.

A várhatóan 2015-ben piacra kerülő, immár rendes autó formájú új Caterhamből először várhatóan valamikor jövő év folyamán kapjuk az első ízelítőt, és már az is eldőlt, hogy összeszereléséhez új gyárat létesítenek egy egyelőre meg nem nevezett angol városban. Az viszont biztos, hogy a Caterham hagyományaitól eltérően, otthon összeszerelhető kitként nem fogják forgalmazni, mivel a vásárlók egyes köreiben ez kétségeket ébreszthet a márka imidzsével kapcsolatban. A versenyváltozat és az erre épülő márkakupa megszületésében viszont már biztosak lehetünk, különben nem lenne igazi Caterham, de azon még nem töprengett Ali, hogy rendes nevet adjanak-e az új gyereknek, vagy ezt is csak számmal jelöljék, mint a Sevent.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?