Szedán CVT-váltóval? Ez mégsem a nagyfater autója!

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Executive CVT teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kedvelem a szedánokat, a CVT-váltókat a legtöbben ki nem állhatják, a négyajtós Civic mégis többünknél sikert aratott CVT-vel is.


Azonos áron adja a Honda a Civic csúcsfelszerelt és a Type R kivételével csúcsmotorizált négy- és ötajtósát, így aztán ténylegesen vevői ízlés kérdése lehet, hogy melyik formát választjuk. A szedán 13 centivel hosszabb, 41 literrel nagyobb csomagteret adó és talán valamivel kecsesebb, persze ez már szubjektív. Egy biztos: a már 4,65 méter hosszú négyajtós Civic ugyanúgy kilóg az alsó-középkategóriából, mint egy Skoda Octavia, s az Európában Accord nélkül maradt Hondának erre mindennél jobban szüksége is van. Igazából ettől lesz a Civic jó ajánlat, mert

rejtetten egy már-már Mondeo helykínálatú és persze minőségű autó.

Hirdetés

Utóbbira erősen rá is játszik az világos bézs, akarom mondani elefántcsont színű bőrkárpit, de az tény, hogy az 1,52 méteres belső szélesség még az egyre növekvő méretű autók között is a kompakt kategórián túlmutató. A műszerfal alapvetően letisztult, de egy kicsit mégis megszokást igénylő. Eleinte például agybajt kap az ember, hogy a nem csak szerintem, hanem amerikai tudósok szerint is az egyik legtöbb figyelmet igénylő érintőkijelzőhöz egyetlen tekerentyűt sem tettek, hogy például a hangerőt lecsavarjuk. Aztán csak ámulunk, amikor felismerjük: a kormánykerékre a világ legjobbjának számító érintésérzékeny csúszkája került, amivel még egy tekerőgombnál is gyorsabban és egyszerűbben tolhatjuk le a hangerőt. Van persze telefonvezérlő is a kormányon, meg még két körkapcsoló is, ja és persze hátul ott vannak az automata válthoz való kapcsolófülek is. Ugyanis hiába fokozatmentes automata (CVT) a váltó, kínál programozott fokozatokat (6 darabot), s még automata módban is egész érezhető lépcsőkkel vált, nem pedig kúsztatja az áttételt.
Legalább ennyire furcsa lehet, főként azoknak, akik mai stop-startos autókhoz szokottak, hogy itt bizony olyan nincs. Az alapjárat pedig a négyhengeresség ellenére egészen jól érezhető, van egy kis rezonancia. Ez egy picit ront a Civic amúgy elég hibátlan finomságán. Ugyanis élmény a közvetlen, jó reakciójú kormány, stabil és egészen jól csillapító az elöl MacPherson, hátul igényes multilink futómű, pedig a felnik az Executive szinten 17 colosak, és bizony egész nagy gördülési zajt adók. Pontosabban az a legjelentősebb zaj, de a Civic így is csendes mindenhol. Városban sem nyűgös, bár egy kicsit torkos. Igazán autópályán érzi jól magát: a 130 km/órás tempó 2500-as fordulattal, 7 liter alatti fogyasztással futható, ami abszolút korrekt egy 180 lóerős, automata váltós benzinestől. Ha rálépünk a gázra, innen is nagyon jól húz, a 220 Nm nyomaték 1750-5500/perc fordulat között állandó, 8,1 másodperces 100 km/órára gyorsulásra és 200 km/órás végsebességre elég. Országúton meglepően nagyot tol egy-egy előzésnél, de amúgy nyugisan is lehet vele autózni, nem kényszerít gyorshajtásra. A fogyasztás vegyes üzemben kijelző szerint 7,5, tankolás alapján csupán 7,4 l/100 km lett, ami kedvező, bár a katalógus szerinti 5,8-as értékhez kissé csalódás.
Utazóautónak tehát remek a Civic, városban méretei, elsősorban hossza miatt az Executive első-hátsó parkolóradarja ellenére figyelmet igényel. A hosszú távú utazást egyébként a városban is hasznos holttérfigyelő, sávtartó, táblafelismerő és azzal is összekombinált távolságtartós tempomat segíti. Magyarán a tempomat a táblafelismerő által olvasott értékre is lassíthat. A sávot váltó autók viszont az átlagosnál kicsit jobban zavarják össze, miattuk képes az indokoltnál nagyobbakat fékezni, persze inkább óvatos legyen, mint túlzottan megengedő. Viszont ehhez, illetve az autó egészéhez kevéssé passzol az iszonyatosan tüzes 1,5-ös turbómotor. Olyannyira, hogy ehhez a formához szerintem simán elég lehet az 1,0 literes motor is, amihez szintén választható a CVT váltó is. Ja, de az 1,0 literes eleve nincs a szedánhoz. Már csak utóbbi miatt is ötajtóst kell venni, meg persze a nagyobb csomagtérnyílás és a jó nagyra nyíló, nem pedig visszacsapódó csomagtérfedél miatt is. Persze tudom, sokak szerint az autónak négy ajtaja és lépcsős fara van, ők, főként közülük a japánautó-fanatikusok rajongani fognak a mai Civicért is, amiből turbómotorja ellenére sugárzik az örök életre tervezettség. A full extrás (Exectuive szinten bőrkárpitos, az összes sofőrsegédet is megadó) Civic szedán CVT 8 589 000 forintos ára sem rossz, ilyen méretű, felszereltségű és erejű autót máshol sem kapunk olcsóbban.
Értékelés
Pozitív
Élénk, erős motor, a jelzettnél jobb fogyasztással, tágas és igényes utastér, élénk kormányzás, jó váltó
Negatív
Az ígértnél magasabb fogyasztás, szűk csomagtérnyílás, érezhető alapjárat, visszacsapódó csomagtérfedél
Árak
Tesztmodell alapára
8 589 000 Ft (2017.11.03.)
Tesztautó ára
8 719 000 Ft (2017.11.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
220 Nm 1700-5500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,1 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4648 mm
Szélesség:
1799 mm
Magasság:
1416 mm
Saját tömeg:
1307 kg
Össztömeg:
1770 kg
Terhelhetőség:
463 kg
Tengelytáv:
2698 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
519 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
900-980 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
270 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1380 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
580 mm
Csomagtér hossza:
1040 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
860-1130 mm
Raktérnyílás magassága:
500 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/46
Sebességváltó:
fokozatmentes automata
Nyomaték:
220 Nm 1700-5500 1/min-nél
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,1 s
CO2-kibocsátás:
131 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.03. at 21:40
    Permalink

    Nem a cikkhez szeretnék hozzászólni, hanem az oldal változásához! Persze lehet, hogy nem ez a legjobb hely erre.
    Nem teljesen értem, hogy az eddig használt felhasználói neveket miért kellett lecserélni az e-mail címekre! Erre minden egyes felhasználó engedélyt adott? Csodálkoznék rajta. Én biztos nem adtam ilyen engedélyt! Ettől még lehet, hogy valahol szerepelt egy apróbetűs részben. Ahogy nézem több felhasználónál az e-mail cím a teljes nevet megmutatja. Adatvédelmi szempontból erőteljesen aggályosnak tartom ezt a változtatást. Azt sem találtam meg, hol lehetne a felhasználói adataimon módosítani. Ráadásul számomra áttekinthetetlen, hogy ki melyik hozzászólásra reagált, korábban ez egyértelműen látszott.

    • 2017.11.03. at 22:45
      Permalink

      nekem meg tök más nevem van mint eddig 😀 egyébként sz@r az egész, nem értem miért nem tekerik vissza a régit? designra jobb az új, de ez a forum motor tragédia és valóban az email címek láthatósága aggályos adatvédelmi szempontból. beállítani meg semmit sem tudsz…..

    • 2017.11.04. at 08:37
      Permalink

      Elnézést kérünk a kellemetlenségért! A rendszer sajnos csak egyben volt cserélhető, vannak még finomítandó dolgok valóban. Ha nem kívánja, hogy látszódjon a neve, becenevet (nickname) adjon meg! Beállítások a jobb felső sarokban, az “Adatlapom szerkesztése” fül alatt, ami csak a kurzort oda húzva jelenik meg.

      • 2017.11.06. at 18:47
        Permalink

        A Visszafejlődést mióta nevezzük fejlesztésnek? A fejlesztő kollégák ha jobbat csináltak volna a réginél akkor oké de szerintem rosszabb lett! Kár volt a megszokott oldalt lebutítani, nem értem a lényeget. Mi volt a cél? Kevesebb ember olvassa? Eddig beleolvastam a cikkekbe mert ésszerűen voltak megjelenítve de amióta káosz az egész csak bosszankodni nézek be!

  • 2017.11.03. at 23:36
    Permalink

    Na lássuk ezt az azonósítósdik.

    Szerintem az előző dizájn funkcionálisabb volt.

    A Vezess-en is valamiilyet vezettek be azóta az teljesen hasznélhatalan.

    Ez annál jobb de nehéz megtalálni a régi funkciókat…

  • 2017.11.04. at 08:05
    Permalink

    Uraim, hogyan lehet átírni az emailcímet nicknévre? Látom, hogy vannak itt olyanok akiknek már sikerült…

    De tényleg ez valami felháborító! Mi lenne ha asaját nevem lenne az email címem, valakinek nem vagyok szimpatikus akkor megkeres és leszúr? Olyan egy nulla ez az oldal, istenem

  • 2017.11.04. at 13:44
    Permalink

    hát ezt a forum motort tesztelni kellett volna valamilyen másik címen rendesen! de nem egy éles honlapon!

    ” Beállítások a jobb felső sarokban, az “Adatlapom szerkesztése” fül alatt”

    chrome-ot használom, nincs ilyen fül, plusz a szerkesztés végképp nincs.

  • 2017.11.04. at 22:13
    Permalink

    Hogy a cikkről is írjunk:
    “rejtetten egy már-már Mondeo helykínálatú és persze minőségű autó”

    És ezt a marhaságot még ki is emelte a szerző? Vagy ekkora nagyotmondásokkal szeretnék kiprovokálni, hogy sokan kommenteljenek az új rendszer élesítése után?

    Ennek az autónak semmi köze a Mondeóhoz mérezben vagy akár minőségben. Elnagyolt formák, igénytelen belső, és a legkevésbé sem éreztem a Mondeo tériszonyos belméreteit…

    • 2017.11.05. at 08:17
      Permalink

      Bele kell ülni hozzá! A belső szélesség és a hátsó lábtér egyértelműen Mondeo hatású, de mondhatnánk Avensist is, egy a lényeg: a Civic felfelé lóg ki a kategóriájából.

      • 2017.11.05. at 11:11
        Permalink

        A Mondeo és az Avensis (meg a Passat) sem egy méret. A szerző most kamuzott egy hatalmasat.
        A Mondeo 30 centivel hosszabb, jóval nagyobb tengelytávval és minden más mérettel.

        Nem vagyok rajongója a Mondeónak, de ebben az egyben tényleg messze kiemelkedik (leginkább azért, mert a Volvo S80 platformjára épült).

        Bár csak röviden ültem az új Civiben, a belső egyáltalán nem nyűgözött le (bár sokat rontott a képen, hogy gyorsan átültem egy mellette parkoló NSX-be), sem térérzetében, sem minőségében nem volt sem a Mondeo sem a kivezett Accord szintjén (bár ez szubjktív, jó lenne tisztázni, mit ért alatta a szerző)…

        A fotókon jól mutat a belső, talán jobb lett volna a Hondának több bézs belsejűt kiállítani.

        • 2017.11.05. at 16:41
          Permalink

          A Mondeo és az Avensis is középkategória, nyilván nem 100%-ban azonosak, a Civic pedig eredendően alsó-középkategória, de nagyra nőtt, mint egy Octavia.

          • 2017.11.05. at 19:30
            Permalink

            De akkor miért kell itt hülyíteni az embereket. Ez egy Oktavia konkurens, Oktávia méretekkel. Az sem kicsi és a VW gruppe tudásának jelentős részét hozza. Nincs ezzel semmi baj, csak ne álítsuk be másnak. A Mondeo külméretben és térérzetben egy teljesen más liga, ne essünk túlzásba.

            A belső pedig talán egy Oktávia mellett nem okoz csalódást, de aki mondjuk az Accordhoz szokott, az jobban jár ha körülnéz a prémiumközepesek között, pláne ha kombira van szükség, mert ez csak K-európában “autó”, aki családi felhasználásra vesz autót az kombit vesz akinek meg nem kell, az kompaktot. Civicből most egyik sincs. Akkorát fog bukni a Honda az EU piacon, mint a rend…

    • 2017.11.05. at 10:17
      Permalink

      Persze, hogy semmi köze egy mondeohoz. Már elnézést, de ez egy Honda. A nagysághoz nem tudok hozzászólni, de a tesztelőnek jobban hiszek. A minőség szinonímája a Honda. Persze, hogy nem Ford. Ez 15 év múlva is így fog kinézni, pöccre fog indulni, nem lesz elkopva, lelakva. Persze igénytelen használattal mindent tönkre lehet tenni. De ezt nehezebb. Ennek a váltója (sajnos CVT, inkább kézivel venném, már csak azért is, mert a honda csinálja a világ legprecízebb váltóját), a kormánya, a futóműve ér kb annyit, mint egy komplett Mondeo. Úristen. Fordhoz hasonlítjuk. Persze nem új autóként kell véleményt alkotni semmiről, újként a legtöbb hasonló árkategóriájú autó ugyanolyannak tűnik.

  • 2017.11.04. at 22:39
    Permalink

    Nem értem, hogy miért kellett cserélni a jót a szarra! Aki ezt az oldalt csinálta egy amatőr balek és talán még pénzt is kért a nulla munkájáért!

  • 2017.11.06. at 10:54
    Permalink

    Nem fog bukni a Honda, eddig sem a tömegcikk gyártás volt a cél. Aki nem akar németet, de jó és megbízható kocsit akar, az beválalhat akár egy ilyen szedánt is. Ha nagyobb autót akarok, miért kellene mindjárt kombi? Az Accordot sajnálom, de majd visszatér, rájönnek a Japánok, hogy kell az ide. Méghogy egy szedán Civic kelet európai autó… Ekkora hülyeséget… Az európaiak sem hülyék. Veszik majd, csak a rengeteg német “prémium meg kommersz” márkával szemben nem könnyű.
    Ezt zoldfulunek reagáltam, csak nincs válaszadási lehetőség egy fenti hozzászólására.

    • 2017.11.06. at 20:54
      Permalink

      Most nem azért, de a Honda épp egy tömeggyártó, amely nem különösebben igényes vagy szép autókat gyártl, különösebben nem kiemelkedő műszaki megoldásokkal. Az hogy a történelme során volt kb 5 erős éve amikor gyönyörű, sportos és kiemelkedő műszaki színvonalú és ár-értékű autókat gyártott, nem igazán mérvadó az utolsó három Civic szempontjából.

      Sajnos, mint a legtöbb nem prémiummárka, a Honda is most vergődik, mert Nyugat európában az emberek prémiumautókat vásárolnak, keleten meg elhozzák őket a második-harmadik tulajtól. Az európai Accord egy korrekt autó, volt, de igen drágán adták, egyszerűbb lett volna itt is Acuraként árulni, mint az USÁban (bár ott is megbukott, előbb kivezették, mint Európában).

      • 2017.11.06. at 21:25
        Permalink

        Nem értek egyet. Abban igen, hogy nem “prémium” gyártó. Nem is szorul rá, nem kell félteni. EU-ban alig néhány modellel tényező tud lenni, a mostani kocsimat is németből hozták. Nem kiemelkedő műszaki megoldások? Az iVTEC változó szelepvezérlést a Honda találta ki, amikor a németek még 1.4-es 10 litert fogyasztó “motorokat” gyártottak. Ráadásul pl az 1.8-as motorok annyit fogyasztottak mint mint egy átlag 1.6-os és úgy mentek, mint egy akkori 2.0-es.
        Az a baj, hogy a legtöbb európaiba bele van ivódva ez a prémiummmm autó dolog, még ha a gatyáját rá is költi, fogalma sincs, mi az, hogy megbízhatóság, igényesség, szépség, milyen amikor zenél a motor és nem olyan, mint egy traktor. Magyarországra is behozzák ezeket a levetett ócskavasakat, amiket aztán potom pénzért óccsón eladják a sok igénytelennek, akik pöffeszkednek ezekben a pénztemetőkben. Én meg röhögve körbejárom őket. Füstcsíkot húznak maguk után a szakadt prémiummm autójukban, amik 10 év után úgy néznek ki, mintha 20 évesek lennének. Bírom abból a szempontból is ezeket a prémium gyártókat, hogy van képük egy egy modelváltást úgy eladni, hogy megváltoztatnak egy lámpát vagy egy kerékívet, a sok agyatlan meg megveszi ugyanazt az autót megint plussz 10 000 000-ért. Most az általad preferált nyugati átlagpógárról beszélek, amelyik 8 évente minimum autót cserél, mert elkezdi megenni a pénztárcáját az a prémiummm autó, amit amúgy pofátlanul drágán vett meg annak idején is. A japánok legalább tényleg változtatnak. Újat találnak ki. A Honda motorjairól meg csak annyit, hogy a legmagasabb műszaki színvonalat képviselik, nem a 8 éves autócserére gyártanak. Honda motor olyan, mint a Svájci óra.

        • 2017.11.06. at 22:25
          Permalink

          Komolyan vedd már észre hogy egy azaz 1 darab innováción próbálsz lovagolni, amely ráadásul nem is az első megvalósítás (Alfában 10 évvel korábban is volt), csak az egyik legjobban sikerült. Amellett hogy azért nem A VTi-k adták az eladások gerincét. Nincs még egy szériamotorja a Hondának azóta ami kiemelkedő lett volna, a VTi-ket pedig kinyírták a környezetvédelmi szabályok és LE alapú adók, ki is vezették őket.

          A másik dolog, én 180.000 km-t tettem az előző két PSA dízelbe, és alapjában véve a motorral soha sem volt panaszom a V70-esben (az s40-esben volt egy turbócső-csere, gyertyacserével valahol 150.000-nél, ami mondjuk nem vágott haza anyagilag).

          • 2017.11.06. at 22:54
            Permalink

            Most innovációról beszélsz, talán multinál dolgozol? 🙂
            Tehát az az innováció, hogy az európai prémiummm gyártók bevezették a brutálisan környezetkímélő “nem” füstölő dízelmotorokat? Amiket aztán most ki fognak vágni, mint macskát… Na ezek szerint az volt az innováció? Na ezek aztán teljesítették a környezetvédelmi normákat.
            Az a szomorú tény, hogy ezekkel az innovatív dízelekkel, ezekkel jól átverték a nyugati pógárokat, lassan a pár éves csodákkal sem hajthatnak majd be az európai nagyvárosokba. Vicces látvány lesz…
            Nem csak az a baj, hogy ezek a motorok környezetszennyezőbbek, mint a 80-as évek benzinesei, hanem, hogy simán elhallgaták ezt. Persze itt nincsenek visszahívások (vagy alig), nincsenek perek, kártérítések, mert akkor a sok európai prémiumgyártó örökre eltűnne a Föld színéről. Tehát a japánok, a honda nem innovatív, csak a sok pöffeszkedő álprémium, pofátlanul drága pénztemető, ami átlag 8 évig autó, utána meg jó lesz a kelet európaiaknak. Majd ők megveszik a túlárazott, gyenge minőségű “alkatrészeket”. Kicsit ugyan sarkosítok és általánosítok, talán nem ennyire rossz a helyzet. De a “nagy” európai gyártók képmutatóak. Sehol sincsenek egy japán vagy akár egy Hyundai-al szemben. Csak a régi (amúgy kiérdemelt) nevükből élnek, ezt használják ki, meg a buta nyugat európai sztereotípiákból. De ott van pénz, nem számít, ha pár év után autót cserélnek.

          • 2017.11.06. at 23:02
            Permalink

            Egyébként már az is egy vicc, hogy egy Volvóban (talán az egyetlen őszinte, tiszteletre méltó gyártóEU-ban), egy francia motor van. Ugyan már kérem, akkor az nem Volvó. A franciák meg tanuljanak meg elektronikát, egyáltalán kábelköteget gyártani, ezt sem véletlenül mondom. Na a franciák is aztán tudnak innovatív megoldásokat autókban alkalmazni. Csupa innováció az összes európai gyártó.

    • 2017.11.06. at 21:18
      Permalink

      Javaslom nézd meg az eladásokat, Kelet-Európában (meg Oroszországban, Törökországban) divat az ilyen lépcsőshátó verda, Nyugaton van ahol nem is árulják pl Corolla nem kapható, csak Auris, ott látni fogod az arányokat (évi 130.000 Auris vs 15000 Corolla, http://carsalesbase.com/european-sales-2016-compact-car-segment/).

      Ez a Corolla/Jetta féle kasztni egy agyrém, mert a legkevésbé sem praktikus, pakolhatalan (pl bármikor kellett az S40 helyett az asszony 147-esével mentem indig nagyobb dolgokért), de a zsigulihoz szokott szemnek valamiért még mindig ez a karosszériaforma a kedves…

      A baj a Civiccel az alábbi: nem praktikus, mint egy lépcsőhátú, de rusnya mint egy japán ferdehátú “liftback” (lásd a régi ötajtós (nem kombi) 88-92-es Lancer vagy az ötajtós E90 Corolla). Ezek jó okkal koptak ki a 90-es években.

      Szóval a Civic egyik piacot sem elégíti ki, vizuálisan nem lépcsőshátú, amit keleten szeretnek, és nem kompakt vagy kombi amit nyugaton. Pl ott az oktávia, ami vizuálisan egy lépcsőshátú, míg a csomagtartónyilás ötajtós megoldás (ráadásul ott a kombi is).

      Sajnos úgy néz ki, a Civic eladásai mellett nem éri meg európai karosszériaváltozat (az előzőből volt külön lépcsős az USÁ-nak és kompakt az EU-nak), ráadásul lehet az egész gyártást bukni fogják Swindonban, ha nem talál valamit ki a brit kormány.

      • 2017.11.06. at 21:47
        Permalink

        Óóó a Civic köszöni szépen megvan. Nem kell aggódni. Nem akar versenyezni a 12 egy tucat németekkel. Igen abban igazad van, a Civic vagy a CR-V, vagy az Accord sosem lesz úgy az utcakép része, mint egy fa, mint egy astra vagy passát. Nincs ezzel gond. Legalább nem jön velem szembe. Bár a Jazz, ahhoz képest, hogy nem túlzottan jól néz ki, mégis egyre több van. Ízlések és pofonok.
        Amúgy én sem ezzel a karosszériával venném, megmaradnék a korábban kihozottal, ugyan merészebb, de érdekesebb. Nekem. Nincs itt semmi gond, aki oktáviát vett, vagy mondeót, vagy dácsiát, esetleg astrát, az ezután sem fog merész formájú, technikailag jóval kifinomultabb autót venni. De a Civicnek meglesz a vevőköre és ha olyan tartós és megbízható lesz, mint mindig, akkor én biztosan ott leszek megint egy használt vásárlásnál. Minden fillért megért a mostani is és egyáltalán nem tömegcikk, nem egy Casio óranyelven szólva, hanem egy Doxa.

  • 2017.11.07. at 08:28
    Permalink

    “a CVT-váltókat a legtöbben ki nem állhatják”
    A legtöbben ki sem próbálták, hogy lehet ilyet állítani?
    Én pl. kipróbáltam egy Jazzben, és bejött.

      • 2017.11.07. at 15:57
        Permalink

        Honnan tudod? Valakinek az jelenti az autózást, nem a C190700737 Volvo 3000 cm3-s traktor motorral. Az megint a megbízhatóságról szól. A hátul alakítható üléslapfelhajtós, hátlaplehajtós ülés meg hatalmas találmány benne. Az én civic-emben is ilyen ülések vannak, be lehet állítani egy biciklit pl. Ha már volt szó az innovációról. Arról nem beszélve, hogy a hátsó ülések alá is lehet pakolni. Van itt nem messze egy autókereskedés, ami hondákra, azon belül is Jazz-ekre szakosodott és viszik, mint a cukrot. Városi, bevásárlós, rövid utas, de amúgy hosszú utas (jól pakolható) autónak tökéletes. Nyilván nem versenyezni kell venni.

        • 2017.11.07. at 17:13
          Permalink

          Az UFO Civic engem is meglepett pl praktikumával, de rengeteg furcsasága volt ami összessgében a elmebetegen magas árral együtt egy esélytelen ajánlattá tette. Szóval lehet szidni a PSA dízeleit, de azok remekül beváltak BMW-től Volvóig, míg a Honda egy értelmetlen 2.2est erőltetett a pici CIvic kasztniba.

          Kb két éva kaptam kölcsön egy használt Jazzlet, és azért el tudom helyezni azóta, ezért is mertem megjegyzést tenni rá 🙂

          Nem szoktam versenyezni, de azért egy miniális igényem van az autókkal szemben. És azért annyi km-rel nem volt egy szépen öregedő darab.

          • 2017.11.07. at 22:21
            Permalink

            Bár a rugalmassága jobb a 2.2-es dízelnek, de a felhasználás mikéntje és a honda benzinmotorjainak megbízhatósága egyértelművé tette azt, hogy az 1.8-as a befutó. Ráadásul nem vagyok oda a dízelekért, ez azt hiszem kiderült… A teljesítmény meg ugyanaz. Plussz a dízelben ott a kettőstömegű, a turbó, nem tudom, hogy van e benne részecskeszűrő, de lehet, hogy az is van. Ez mind kizáró ok volt. A magas árat nem tudom kommentálni, mint írtam én sem olcsón vettem meg a korához képest, de senki meg nem mondaná, hogy lassan már 9 és fél éves. A német nagyon vigyázott rá, vételkor patika volt.
            Ha már egyébként túlárazásról van szó, az a szégyen, hogy megveszel tizen-huszon millióért egy prémiumnémetet, tönkremegy ez az, eladja a német a buta kelet-közép európainak, nem véletlen, hogy nem ajánlják ezek megvételét, mert évente milliós nagyságrend ezek fenntartása. Ez az igazi túlárazás.

  • 2017.11.09. at 07:49
    Permalink

    Zöldike, már megint az agymenés… A Honda nem Alfa, hogy Európától függ a léte 🙂 Javaslom, nézz rá az amerikai és a kínai eladási adatokra is, és miután megtetted, keresd fel a szakorvosodat. Komolyan mondom.

    • 2017.11.09. at 09:53
      Permalink

      Hát ja, biztosan ott üldögélnek a Honda Europe fejesei és egymás vállát veregetik a Civic európai eladásai miatt, meg várják a bonuszt, amiért kivezetik a márkát az Európai piacról :).

      Az Alfának ott a FCA csoport, hogy kigazdálkodja, a Hondának nincs ilyen. Mellesleg nem mondha az Acura jobban állna földrajzi reprezentáció (de akár írhatnám a modelpalettát is, pl az infiniti finom és rpopogós modelljei mellett) terén…

      • 2017.11.11. at 10:00
        Permalink

        A Honda fejesei köszönik megvannak és ha bárhol is veregetik egymás vállát, az biztos hogy nincs szükségük orvosra. Igen, a Honda önállóan elvan, lehet, hogy nem a legnagyobb, de nem is kell neki támogatás, az már nem a Honda lenne. Szegény Opelt sajnálom, francia Opel… Lehetne még sorolni. De neked mindegy ki, hogyan próbál érvelni, felesleges. (Kivezetik EU-ból a Hondát, ekkora baromságot. Majd én is álmodok hülyeségeket és leírom.) Még jó, hogy a másik oldalon (Vezess) nem szóltál hozzá az UFO Civic-es cikkhez…

      • 2017.11.11. at 15:34
        Permalink

        “Az Alfának ott a FCA csoport, hogy kigazdálkodja, a Hondának nincs ilyen.”

        ?????? A Honda egymagában akkora, vagy még nagyobb is, mint az FCA – aminek a jövőjéről elég kétes infók jöttek ki mostanában, biztos te is olvastad.

        Édes drága jó Istenem, melyik bolygóról jöttél, te szerencsétlen!?

Vélemény, hozzászólás?