T-Prime néven jön a VW nagyméretű SUV-ja
Bemutatkozott a Volkswagen T-Prime Concept
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A német autógyártó a Pekingi Autószalonon leplezte le legnagyobb újdonságát, a T-Prime Concept GTE-t, amely a nagyméretű SUV-okkal száll majd harcba a piacon.
Egyelőre koncepcióként mutatta be T-Prime GTE modelljét a Volkswagen, amely külsőleg már nagyon közel áll a szériaérett változathoz
Néhány nappal ezelÅ‘tt még csak látványterven láthattuk a VW hibrid újdonságát, amelyrÅ‘l fÅ‘ként csak részletfotókat publikáltak. A sajtó számára a mai napon megnyitott Pekingi Autószalonon lehullt a lepel, hivatalosan is bemutatkozott a VW T-Prime Concept GTE. Az újdonságot a Volkswagen a "világ egyik legfejlettebb autója" cÃmmel illette. A koncepció látható módon már nem áll messze a sorozatgyártású modelltÅ‘l.
5,06 méteres hosszával csupán 1 centivel hosszabb, mint a cég korábbi zászlóshajója a Phaeton. ElsÅ‘dleges ismertetÅ‘jele a lökhárÃtó két oldalán lévÅ‘ C-alakú LED-es nappali menetfény, továbbá a 22 colos könnyűfém felnik, melyeken 285/40 méretű abroncsok feszülnek. MeglepÅ‘ módon méretéhez képest csupán négyüléses a T-Prime, amely ennek megfelelÅ‘en fejedelmi kényelmet kÃnál a hátul ülÅ‘knek. A vezetÅ‘ elÅ‘tt 12 colos digitális kijelzÅ‘, mellette pedig egy óriási, 15 colos Ãvelt érintÅ‘képernyÅ‘s infotainment rendszer kapott helyet. A kormánykeréken immáron nem nyomó-, hanem érintésérzékeny gombok helyezkednek el.
A mutatós műszerek korának vége. A cockpit egy 12 colos digitális műszerblokkból és egy méretes, 15 colos érintőképernyős infotainment képernyőből áll
A nagyméretű SUV nem meglepÅ‘ módon ugyanarra az MLB platformra épül, mint az Audi Q7 vagy a Bentley Bentayga. A meghajtásról egy 2,0 literes turbós benzines és egy elektromotor gondoskodik. ElÅ‘bbi 252 lóerÅ‘t és 370 Nm forgatónyomatékot ad, utóbbi 134 lóerÅ‘t. A rendszerteljesÃtmény 376 lóerÅ‘, mÃg a nyomaték kereken 700 Nm. Az erÅ‘ nyolcfokozatú automata váltón keresztül jut el a négy kerékhez, melyekhez önzáró differenciálmű is tartozik. A 0-100 km/órás sprintet 6 másodperc alatt teljesÃti a méretes SUV, végsebessége pedig 223 km/h.
A 2,0 literes turbós benzines és az elektromotor 376 lóerÅ‘s rendszerteljesÃtménye nyolcgangos automatán és összkerékhajtáson keresztül jut el az aszfaltig
Fogyasztás szempontjából igen kedvezÅ‘en alakulnak az értékek. 2,7 l/100 km-es átlagot Ãgér a gyártó, a 14,1 kWh-s akkumulátorral pedig akár 50 km-t is autózhatunk tisztán elektromos üzemben. A lemerült akkumulátort nyolc óra alatt lehet feltölteni, gyorstöltÅ‘vel pedig csupán 2,5 órát vesz igénybe a művelet. A Pekingi Autószalonon a T-Prime mellett a Phaeton utódja, a már korábban megmutatott Phideon is kiállÃtásra kerül.
KÃváncsi vagyok, milyenek lesznek a kormányon lévÅ‘ érintésérzékeny gombok. Gondolom – ha beválik – hamarosan el fog terjedni más márkáknál és olcsóbb kategóriákban is. Én azért kicsit tartanék tÅ‘le, hogy akkor is megnyomok valamit, ha nem is akarom 🙂