Toyota Mark X G’s – a GT86-on túl is van dögös Toyota
Toyota Mark X harmadik generáció
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megújult a Toyota belpiacos hátsókerekes Camry-méretű szedánja, a Gazoo Racing által átszabott verzió 319 lóerős V6-ossal és sportfutóművel csábít, de csak a felkelő nap országában kapható.
A Toyota felfrissítette a belpiacos Mark X limuzint, a Camry-méretű négyajtós alapkivitelben is vonzó, viszont a Gazoo Racing által tuningolt G's verzióban egyenesen kívánatos. Maga a modell a szintén csak Japánban kapható Crown és az előző generációs Lexus GS padlólemezére épül, kizárólag V6-os motorokkal és hátsó- vagy négykerék-hajtással kapható.
A Toyota dizájnerei új orr-részt passzítottak a Mark X-re, melynek meghatározó elemei a LED-es menetfényeket és bi-xenon fényszórókat kombináló lámpatestek, a módosított lökhárítók, valamint a hűtőrács közepén trónoló, kissé pöffeszkedő hatást keltő X-logó. Az autó farrészét az orrhoz passzoló lámpákkal és új lökhárítóval frissítették, az átalakítást új betétek, ezüstszínű külső díszlécek és az utastérben alkalmazott új színkombinációk teszik teljessé. A pontosabb irányíthatóság érdekében finoman áthangolták a futóműveket, és a korábbinál több hangszigetelő matéria használatával csendesebb lett az utastér.
A Gazoo Racing mérnökei 20 mm-rel lejjebb ültették a karosszériát, a keményebb rugókkal szerelt futómű a vezethetőségre is jó hatással volt. A sportkipufogón kívül azonban nem nyúltak a teljesítményhez, így a G's ugyanúgy 276 lóerős 2,5 literes és 319 lóerős 3,5 literes V6-osokkal kapható, mint az alap Mark X-ek. A hatfokozatú automatával érkező Mark X ára 24 400 euró alapkivitelben 2,5 literes motorral, és 42 700 euró a zászlóshajónak minősülő 3,5 literes G's esetében. Nálunk legfeljebb sajnos csak szürkeimportból származó példány lesz majd látható.