Tuning, amit már nem lehet elviselni

Hol kellene fellépjen az ízlésrendőrség?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyedi arcberendezésű - szoktuk mondani óvatos, de nem feltétlen elismerő jellemzőként. Nos, a tuning, az autók egyedivé tétele sem mindig eredményez ízléses összképet. Vajon mi az, amit már nem kellene hagyni?

Mielőtt megpróbáljuk azt tisztázni, hogy mi számít ízléses tuningnak, érdemes körüljárni a szó jelentését. Alapvetően finomhangolást jelent, így alkalmazzuk például a hifi hangbeállítására, a rádióadók közötti barangolásra és az autó beszabályozására is. Minden esetben a lehető legjobb beállítást szolgálja, ami az autók esetében nem mást, mint a legnagyobb teljesítmény kihozását jelenti. Aki viszont ennek érdekében kezdi el állítgatni autóját, az előbb-utóbb nem csak a gyári beállításokon, az alkatrészeken is változtathat, azaz a tuning rendszerint a teljesítménynövelésbe megy át, s ma már ennek megfelelően leginkább a teljesítményfokozásról szól a tuning, legalábbis a motortuning.
Külön műfaj lett továbbá az optikai tuning, ami nem elsősorban a technikai paraméterek, így a szerényebb légellenállás vagy a nagyobb leszorítóerő elérését célozza, hanem az autó egyedivé tételét. Hiszen azt mindenki tudja - ha saját tapasztalatból nem, talán a legjobb csajozós autót kereső cikkünkből, hogy sok esetben jól jön, ha egyedi az autó (egy kicsit), hiszen feltűnő, van különlegessége, ami mesélhető a haveroknak, tudják egymásnak regélni a lányok, hogy a tulajdonos rögtön főszereplővé váljon a történetekben.
Nem mindegy azonban, hogy nevetség tárgyaként vagy egy tényleg szép összhatású autó tulajdonosaként említik. Ugyanis az egyediség nem mindig, mondhatni ritkán lesz szép. Kevés embernek van pénze komoly dizájnert bevetni saját autójához, és talán még kevesebbeknek van saját és nem utolsósorban jó fantáziájuk. Így aztán az autótuningolás nem ritkán ízlésrendőrségért kiállt és/vagy öncélú. Még 2008-ban volt szerencsém elzarándokolni a tuning Mekkájának számító, Wörthi tavi GTI-fesztiválra, ahol az annyira rossz, hogy már jó megoldások tömkelegét lehetett látni. A párducszőrrel bélelt motortér ugyan nem épp tipikus finomhangolási elem, ám ott arra is lehetett mintapéldányt találni, s gyakorlatilag az összes tuningfogást meg lehetett tekinteni.

Bár az egyedi kipufogóhang és a motor valódi teljesítményét háttérbe helyező zenei teljesítményt leadó hifik létjogosultsága is erőteljesen megkérdőjelezhető, lehet még bőven találni olyan megoldásokat, amelyeknek józan ember csakis a betiltását követelhetné. Hogy kinek mi számít az autóátépítés során elkövethető legfőbb bűnnek, az természetesen egyénenként változik, de azt azért elmondhatjuk, hogy vannak olyan fogások, amit jó szemmel senki sem tud nézni. Az Autónavigátor.hu mind tekintélyesebb számú facebook-rajongója szerint például a leginkább elvetendő átalakítás a más márka-/modellnév, illetve embléma felhelyezése. Nem csak a más márkára utalás, a Turbo, ABS, illetve egyéb feliratok is mosolyogtatóak tudnak lenni. Apropó turbó, a teljesítményfokozást célzó, a motornak a több üzemanyag elégetéséhez szükséges többletlevegőt szállító feltöltő hangját utánzó vagy akár az autóban lévőnél komolyabb motor hangját hangszóróval - akár fordulatszámfüggően, vagy a gázpedál elengedésére lefúvó szelepet játszva - imitáló berendezéseket is sokan elvetik. Megjegyezzük, ilyen átalakításokat a profi tunereknél nem is igen lehet látni, ezek inkább a fokozottan ad-hoc módszereiről ismert, s általánosságban is igencsak elvetett sufnituning műfaj eszközeiként említhetők.
Hirdetés
Bevett gyakorlat a mind nagyobb spoilerek és szárnyak felhelyezése is. A hátsó spoiler ugyebár az autó légellenállását hivatott finomítani, míg a fartól elálló szárny leszorítóerő növelésére való – közúti, normál használatban ezek vajmi szerény hatásúak, így bármily óriásiak is, inkább csak az optikai tuning műfajába sorolhatók. Olvasóink és rajongóink szerint az óriási spoilerek és szárnyak viszonylag sok biztosítékot vernek ki, ám a szolidabb küszöbspoilereket már sokan elnézik. Megjegyezzük, sok értelme azoknak sincs, hacsak nem az, hogy általuk a valósnál laposabbnak tűnik az autó, de magas járdán vagy komoly kátyúba hajtáskor nem az autó egész alja, hanem csak a küszöb törik. És persze akár defekttűrő, akár nem, hasonló esetben szakadhat az óriás felnire húzott alacsony oldalfalú gumiabroncs is, melyből ráadásul sokan az előírásokat is megszegve olyan széleset szerelnek fel, hogy akár ki is lógnak a kerékjáratok alól vagy – szintén nem sokkal egészségesebben – a karosszéria azokra épp fel tud ülni a kerékjáratokkal. Nos, az ilyeneket már nem csak a józan ész és az ízlésrendőrség, de a közlekedési felügyelet is szeretné betiltani.
Felni és gumi kapcsán egyébként nem csak az előírásokra érdemes figyelni, míg a „nagy zene”, sportos kipufogó és az optikai tuningok zöme egyszeri beruházásnak tekinthető, a nagyobb gumi nem csak jobban tapad, jobban is kopik, mint a keskeny, s többe is kerül, így aztán többszörösen érdemes megfontolni, hogy érdemes-e a gyáritól eltérni. Még akkor is, ha a tuning nem a gazdaságosságról szól. Pénzbe kerül ugyanis, az autó eladásakor pedig nem, hogy meg nem térül, még bizalmatlanságot is kelt az autó iránt érdeklődőkben, ugyanis a tuningolás nem egyszer az összetört autó helyreállításakor kezdődik. Vagy azért, mert az egyedi akár a gyári alapnál olcsóbb lehet, vagy azért, mert ha már új elemek kellenek, sokan szívesen teszik autójukat sajátossá. Hogy helyesen teszik-e, azt mindenki döntse el saját maga.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    “Ui.: Egyébként tényleg nincs annál jobb érzés, mint a mikor a gazdag gyerek arcára ráfagy a mosoly a 20 éves autóm farának egyre ütemesebb távolodása közben. ;D”

    Ez szimplán kisebbségi komplexus, és kezelendő.Mindig az ilyen zastavába,smartba (eként lehet itt bármilyen öreg rozsdaboglya) épített 200-300LE-s csurik jutnak eszembe róla, akik jól megmutatják a bontó szökevényükkel, hogy jól leverik a lámbórgínis gazdag köcsögöt, és most ők iszonyat májerek.Hát el kell keserítsem őket, h nem májerek, hanem betegek és, ahogy említettem kezelésre szorulnak.AMellett, h azt a pénzt egy moslékos vödörbe öntötte, amiből egy normális (de gyengébb autót) vehetett volna, amellett nem fogja megkapni a különböző extrákat pl. mint lambonál , ami elég sok embernek tetszik,megnézik, nem kell motorgenerál 2 gyorsulás után, kényelmes, hi-tech kütyük is ott vannak.21.századi gép, és akkor nyomja neki, amikor akarja, pályázhat vele gond nélkül stb.Kisebbe, de ugyanez van, ha egy szakadt gsi-s turbós mókolt nyomi mellé áll egy új bmws kiskocsog mellé…én az ilyeneken csak röhögök és szépen tovább csordogálok a géppel 🙂 amit megnéznek az emberek..az olyan hülyék meg ott erölködnek, hogy, de ő most megmutatná a szarával, h mit tud..de mégse mert nem vevő rá senki :D:D:D

    Az izlés pedig úgy van, érdekes, h mindenki tudja, h nem mindenkinek lehet jó az izlése..mégis a tuning gépek 90%ka ocsmány..rommá müanyagozott/üvegszálazott szörnyeteg, ronda felnivel…Ezekből is a legtöbb öregebb autó (7-8évtől akármeddig)…mert ahogy a komplexusos is megcsináltatja a 200LE-s trabantot, úgy az öreg corsás csuri is azt akarja, hogy brutálerősnek nézzen ki a gépe…ezért a műanyagot a földig nyújtja..jobb esetben kap ültetést/futóművet a kocsi (esetek 5%ka) rosszabb esetben nem…olyan lesz mint egy elb*szott holdjáró (esetek 95%ka)…valami “gyönyörű” fekete,ezüst peremes 13-as felnivel :D:D:D:D:D

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    Baromság, az, hogy tuningol valaki, nem az érettségét vagy nem érettségét tükrözi.A józan paraszti eszeddel neked így jött le, de sajnos ez nem így van.Úgyhogy, ha esetleg máshol is megpróbálnál rágyújtani erre a mondandódra, inkább ne tedd, mert normális ember kiröhög.Mondjuk, főleg ne egy AMG,M-Tech,stb fejlesztői,mérnöki találkozón.
    De, hogy számodra is érthető legyen, minden ember más.Van aki a vaniliás fagyit szereti, van aki a csokisat..Ha valaki a csokisat szereti, attól ő még nem rosszabb,éretlenebb,hülyébb stb és, az, h te a vaniliásat szereted, még nem vagy félisten.Ez szárazon…a mai világunkra pedig méginkább jellemző a magamutogatás, és ezt több ember elfogadja..szóval, aki gyári (és abból sem a tuningolt csomagos) verdával megy, az szürke tucat emberke azok szemében, akik az egyediséget vallják (az, h ezek milyen emberek az most mind1).Neked ez nem baj..van akinek ez fontosabb, neked pedig más fontos.Szubjektív nézeteket nehéz objektíven alátámásztani, megvédeni.

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    [i]Öcsém pár hónappal idősebb az ő fiánál (5 éves), szóval azt leszámítva, hogy nem az én gyerekem, ugyan az a szitu, és nem volt még olyan, hogy nem fértünk el az autóban[/i]

    nekem a fiam két éves, így hidd el tudom miről beszélt a barátod…egy pár hónapos gyerekkel, menj el 3-4 napra a szülőkhöz, és kicsi lesz a civic…
    2 utazótáska cucc a gyereknek-ruha, gyógyszerek, babajaja, fürdető apparát stb…,babakocsi, és ha a szülőknél nincs akkor egy összecsukható kiságy, plusz még kettőtök cuccai..hidd el az első ülés is megtelik, mert hátul az asszony és a gyerekülés elfér, és ennyi.A csomitartó tele, és pakolhatsz az anyósülésre…
    5 éves gyereknek mi kell? Annyi ruha mint nektek azt kész..ja meg egy sima ülésmagasító, ami fényévekkel kisebb egy gyerekülésnél.
    Az én csomitartóm 404 literes, de még ekkora méret mellett is volt az anyósülés előtt egy hűtőtáska…

    SwiftII tulaj:
    Nekem egy Mitsu Coltom volt, amin “tuning” kipufogó volt, aminek alapjáraton is a hangja mellett remegett a nadrágom szára…nos 100km autópálya után vettem rá gyárit, mert majd megőrültem hazáig.A többivel is maximálisan egyetértek.
    Viszont egy tuning autót nehéz úgy megcsinálni hogy a mindennapokban is használható legyen…

    Der Milan:
    pontosan..aki milliókat költ egy teljesítmény-futómű tuningra, az vehetne széria nagyteljesítményű kocsit, és a szervizelésével is jobban jár.
    Nekem csak egy házilag tuningolt kismotorom volt (Puch Cobra, 50 ccm, gyárilag is 6 lóerős volt), de alkatrészt szerezni hozzá csak úgy lehetett hogyha tudta az ember melyik más márkából tette bele az alkatrészt.
    Pl.: membránvezérlés Yamaha RD80, karburátor Honda MTX125, csapszeg-tűgörgő Honda Dio, dugattyú és gyűrű pedig egyedei gyártás volt, tehát ahhoz a mesterhez kellett mennem ahol csináltattam.Ezeket persze elmondtam annak aki megvette 🙂

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    Soha többé tuning autó: nem volt csomagtartó a zene miatt, hangos belzaj hosszú úton fárasztó, sötétített ablak miatt este rosszabb kilátás, nehezebb, nagyobb kerék, érezhetően rosszabbul ment a kocsi, és még lehetett is edzeni a kormánykerékkel parkoláskor…

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    És az még kanyarodni is tud. Valahogy én ezt a gyorsulósdit soha nem tudtam megérteni, főleg nem egy elsőkerék-meghajtású autóval, ami a legkevésbé alkalmas ekkora teljesítmény levitelére. Elismerés illeti az autó építőjét, de én személy szerint nem látom értelmét. Ettől függetlenül valószínűleg beszarnék, mikor először elindulna alattam. 🙂

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    “Egyébként tényleg nincs annál jobb érzés, mint a mikor a gazdag gyerek arcára ráfagy a mosoly a 20 éves autóm farának egyre ütemesebb távolodása közben. ;D ”

    Ez a mondat, nagyon tetszik és egyet is értek vele.

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    Bizony, bizony. Nézzük csak meg például az Rs-Tuning munkásságát. Mondjuk a Coupe Borát. Ha jól tudom világ viszonylatban is csak 3 példány van belőle, és messze a Magyar a legjobb. Vagy mondjuk a teljesen Carbon 3-as Golf-uk. De teljesítmény tuningban is igen szép eredményeink vannak, például Európa legerősebb első kerékhajtású autója (legalábbis 2 éve még az volt, azóta nem tudom épült-e erősebb) Vogelsinger Sanyi 2.0-es turbós Honda Civic-e 680 le-vel, és 530 Nm nyomatékkal. [url]http://vimeo.com/7643369[/url]

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    Na megint egyet kell értsek veled a családos témában. Egyik barátomnak teljesen ugyan olyan Civic-e van, mint nekem (annyi különbséggel, hogy az övé gyári =D ), és le akarja cserélni a gyerek miatt. Mikor kérdeztem miért, azt mondta, majd ha lesz nekem is gyerek, megértem. Öcsém pár hónappal idősebb az ő fiánál (5 éves), szóval azt leszámítva, hogy nem az én gyerekem, ugyan az a szitu, és nem volt még olyan, hogy nem fértünk el az autóban. Erre már ő sem tudott mit válaszolni. Ergo, ő is csak azért cserélné, mert az az általános, hogy ha gyereked lesz, családi kisbuszt kell venned. Marhaság. Rengeteg időt és pénzt ölök a szeretett verdám felújításába, el nem adom semmi pénzért.

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    Egyet értek veled, és is építem a gépemet, most is épp hónapok óta bringázom-e miatt. Nincs azzal semmi baj, ha valaki nem szereti a tuningot, szíve joga, de ne ítélje már el azt, aki foglalkozik ilyennel. Én sem nézem le azt, aki hobbiból mondjuk tollakat gyűjt. Annak sincs igazából semmi értelme, mert minek annyi toll, de neki az tetszik, nekünk meg az egyedi autók. Tény, hogy rengeteg az ízléstelen gép, de hát istenem, nem lehet mindenkinek kifinomult ízlése, és egyébként is valószínűleg neki így tetszik. Akinek meg nem, az örülhet legalább, hogy az övé szebb. Nekem is van olyan barátom, aki megrögzött gyári hívő, és sokszor próbál is lebeszélni az ötleteimről, de attól függetlenül szívesen segít megvalósítani azokat, és kíváncsian várja a végeredményt, majd egy újabb élménnyel gazdagabban vissza ül a kis gyári Astájába. Kár ilyen jellegű dolgokon vitatkozni, mindenki csinálja azt, amit szeret, vezessen olyan autót, amit megengedhet magának, és tetszik is neki.
    Ui.: Egyébként tényleg nincs annál jobb érzés, mint a mikor a gazdag gyerek arcára ráfagy a mosoly a 20 éves autóm farának egyre ütemesebb távolodása közben. ;D

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    Nem olvastam el a cikket, mert a címtől már rosszul lettem… Ez a magyar nyelvtan szabályaitól fényévekre van!!!!
    Megalább ennyit tegyetek már meg, hogy magyarul tudó valaki írjon!

  • 2017.10.30. at 17:52
    Permalink

    Egy abszolút elfogult, szemellenzős, a témát abszolút nem ismerő ember által írt, más embereket burkoltan fikázó cikk.
    Egy komoly újságíró tollát ilyen iromány nem hagyhatná el.
    A cikk szerzője el sem tudja gondolni, hogy egy ilyen, szerinte izlésficamos autóban mennyi munka, és mennyi pénz van.
    Az tény, hogy a magyar találkozókon megjelenő autók 90% hányadék, de a maradék 10% igen elismert tuner európa szinten.
    Nem tudom, hogy a cikk írója tudja e például, hogy bizony magyar autó is volt már első helyezett a Tuning World Bodensee kiállításon. És minden sértés nélkül, de ott nem ilyen hozzá értő egyének bíráskodnak.

    Tehát egy kissé körül kéne nézni a témában egy ilyen hangvételű cikk előtt, mert ez ebben a formájában nem erre az oldalra való.

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    Lehet sportosan is gyerekkel : )

    Láttam én már BMW E46 M3 ban is gyerekülést. 🙂

    Nekem Pl E36 320i touringom van és egy 1,5 éves kisfiam, jól elfér benne minden megy is ha kell és nem eszi le a gatyád (sokan nem hiszik el a 8,5-ös átlagot )

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    Minden tisztelettel!
    Lehet csűrni csavarni, ezt a tuning dolgot, hivatkozni a jó ízlésre, és bármire! De ugyanúgy mint az élet bármely más területén, hogy jön ahhoz egy ember, hogy megítéljen, vagy akár elítéljen egy másik embert? Főképp jó ízlésre hivatkozva! Mindenkiben lehet olyan dolgot találni amit egy másik ember elítél, ezeket a köröket vég nélkül lehetne futni! Véleményem szerint egyetlen kérdés megválaszolásával pontot lehet tenni az ügy végére! Az adott dolog bármiről is legyen szó, veszélyezteti, vagy hátráltatja valamiben is a saját vagy mások életét? Ha a válasz őszintén nem, akkor senkinek semmi köze hozzá, hogy ki milyen akár elmebeteg módon éli meg az életét!

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    Minden tisztelettel!
    Lehet csűrni csavarni, ezt a tuning dolgot, hivatkozni a jó ízlésre, és bármire! De ugyanúgy mint az élet bármely más területén, hogy jön ahhoz egy ember, hogy megítéljen, vagy akár elítéljen egy másik embert? Főképp jó ízlésre hivatkozva! Mindenkiben lehet olyan dolgot találni amit egy másik ember elítél, ezeket a köröket vég nélkül lehetne futni! Véleményem szerint egyetlen kérdés megválaszolásával pontot lehet tenni az ügy végére! Az adott dolog bármiről is legyen szó, veszélyezteti, vagy hátráltatja valamiben is a saját vagy mások életét? Ha a válasz őszintén nem, akkor senkinek semmi köze hozzá, hogy ki milyen akár elmebeteg módon éli meg az életét!

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    amúgy Milan, az előzőhöz még annyit, hogy ebben a korban elvárják tőlem (is) hogy gondolkozzam valami családi autóban (kombi vagy valami egyterű stb) mert hogy jön(nek) a gyerek(ek) lassan (nem jönnek még de a környezetem ezt várná el) és hogy le kéne cserélni az autót, meg már családon kéne gondolkozni nem a verdán. Csakhogy engem ez annyira nem köt le, pláne nem úgy hogy elvárásoknak feleljek meg. Ha megnézed sorra találsz olyan autóhírdetéseket neten, hogy “eladó mert bővül a család”…. hülyeség, legalábbis szerintem. Tutira nem adnám el azért a verdámat, amit én építgettem, helyrehoztam több év alatt, hogy valami szutyok pár éves egyterű hátsó ülésein ott nyüzsögjön 2-4 kölök, mert hogy egy ennyi idős embertől ezt várja a családja és a társadalom.

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    félreértettél. Ha valakinek azért nincs tuningverdája, mert meg akar felelni a társadalomnak, na az a konformista. Az én verdám se az a homasitából felöltöztetett matricás gané. Megvalósítottam rajta az elképzeléseimet, nekem tetszik. Tény hogy sok Vectra A szaladgál, azt nem mondom, hogy ilyen mint az enyém nem, de kivétel nélkül utána fordulnak az utcán meg a parkolóban, tehát kilóg az átlagból, holott semmi csicsázós szutyok nincs benne (kivéve a piros műszerfal és belső kütyü világítás, de az azért, mert szerintem jobban illik az autóhoz mint a gyári koszosfehér). És ez a lényege az optikázásnak. Itt tényleg az a szitu, hogy ebből a keretből, amiben van a verda vehettem volna egy kb 10 éves valamit kifogástalan állapotban (Fabia, Golf, újabb Vectra stb.) de az megint csak 12 egy tucat. Azokkal a verdákkal, amit említettél, hogy szériában sincs belőle sok az a baj, hogy ha valami kell hozzá nehéz beszerezni, és egy kisebb vagyon, így pedig megint a napi használat kerül veszélybe

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    ja, és nem kezelem szégyenként, egyszerűen csak nekem esik jól ha az én autóm jobb mint amit kinéznek belőle.
    És jól mondod, még nem sikerült felnőnöm, pedig közelebb vagyok a 30hoz mint a 20hoz, de tudod mit, így érzem jól magam. Aki csak azt látja, hogy nem tudok felnőni (mint sokan a környezetemből) azt csak sajnálni tudom, hogy rabja a társadalom által támasztott normáknak. Bár az ilyenre még mindig egy szó van: KONFORMISTA!!! És az rossz 😀
    Legalábbis szerintem. De ugyebár kinek a pap, kinek a paplan. Felőlem lehet akárki akármilyen ameddig engem nem akadályoz abban, hogy önmagam legyek. na ennyi 😀

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    nem arról van szó, hogy kizárólag a teljesítmény…
    de azon nagyot röhögne akárki, amit évekkel ezelőtt láttam
    kocka Civic, 80as évek elejéről, rozsdafoltos (nem átrohadt) kaszni, széles LEMEZfelni, 205ös gumi (arra a gépre határeset) és brutális hang. mondtam, hogy na haverom már megint meghülyült ezzel a ganéval (ismertem a srácot) de a rajtnál más volt a sztori. Nem tudom milyen motor volt a kis civicben, de az S8 audit (valami v8-as motorral a hangja alapján) úgy leverte mint vak a poharat. volr is nézés.
    Amúgy nekem Vectrám (’91-es) van. Vectra 2000 bodykit, halk kipufogó, felújított, nagyon picit okosított motor (csak hogy dinamikus legyen), sötét ablakok, alufelni, 195/50 R15 gumi, szolid ültetés, szóval mindennapi használatra alkalmas autó. nem az a tipikus gyalázós autó, de ami nekem kell azt tudja. Így ahogy van, olyan 1,2 millában van megvétellel, rendberakással, zenével, és jobban érzem benne magam, mint egy pár éves, vagy új, jóval drágább, vagy egy pár éves, hasonló árú autóban. Ja, 7 éve megvan, és nem vennék másmilyen autót mindennapi magáncélra. Ha valami történne vele, ugyanezt a gépet venném, max más motorral (91-es 2000ccm 16V, ’93-as 2500ccm V6 vagy 93′-as 2000ccm Turbo) de a ’93-asra azonnal rátenném a 91-es bodykitjét és lámpáit, mert a ráncfelvarrott A2 vectra már nem az igazi

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    A tuning is olyan, mint sok más dolog, lehet jól, és lehet rosszul csinálni. Általában rosszul szokták, mert jól nehéz és drága. Ha a motorerő kell, akkor ott általában már turbósítani kell, amit egyedileg kell megcsináltatni egy hozzáértővel, és nem olcsó mulatság, főleg ha a motor gyárilag nem viseli el a többlet erőt. Ha van motorerő, akkor viszont illik fejleszteni a futóművet és a fékeket is… Csak a tuning könnyedén belekerülhet egy olcsóbb új autó árába. Elég megnézni, mennyibe kerül csak egy minőségi fékszett. Én még nem tuningoltam, de egy-két autónál hallottam megdöbbentő összegeket. Némelyikkel viszont oda is lehet állni egy huszonmilliós autó mellé.
    A legtöbb tuningmatyinak egy garnitúra normális gumi is túl nagy kiadás, inkább vesz egy üvegszálas tyúkrácsos hótolót a kocsi elejére, meg persze belepattintja a homasitából vett ledcsíkot, és szigorúan csak azt kapcsolja be, a tompítottat soha, max. ha már nem lát semmit. Akinek ilyen menő ledcsíkja nincs, az éjjel-nappal ködlámpával jár. Persze szigorúan max. 1.4-es motor, mert azt még épp tudja tankolni. A nagy kipufogó kell, hogy mindenki messziről hallja, hogy ő aztán mekkora király. Ebben a szegmensben az 1.6, netán 2 literes motor az már nagyon májer. Persze mindezt a piacon kapható legolcsóbb használtautóból építi, pl. F astra, ősSwift, renault megane, daewoo lanos…

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    Maximálisan egyetértek veled. Ehhez jön még a vezető, aki fekve vezeti az “autót”, kinyújtott bal kézzel, a kormány tetején. Előző autómmal, (Audi 80 1.9E, szigorúan gyári állapotban) jó néhány ilyet aláztam le a lámpáknál. Szegény, csak az öreg Audit látta, azt nem, hogy 1.9-es, benzines a motor, szemben, az ő, maximum 1.4-esével.

    Igazából, semmi bajom az optikai tuninggal, ha nem viszik túlzásba és nem feszegetik vele a jó ízlés határait. Mire gondolok? A napokban, láttam egy Suzuki Swiftet, a 2. szériából. A hűtőmaszkja volt átalakítva, audisra. Olyan Audira akart hasonlítani, ami az utolsó fotón látható. Régen láttam ennyire ocsmányat.

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    Nem lenne ezzel a tuning-dologgal semmi bajom, ha a telepi gyökerek 99%-a az egész folyamatnak a fricskájaként nem pakolna a 20 éves 1000 ccm 55 lóerős autóra full nyitott 60 as végű sportdobot(ami motorkerékpárra való) mer az jó me’ attó’ jobban megy ám na(amúgy nem, és ha mákja van a sokeszűnek még többet is fogyaszt az autó), nem aggatná tele ízléstelenül undorítóan streetracinges matricákkal meg mellé még egy szemöldökkel (és akkor készen van a tuning gép)és nem akarná a 2es diesel golfos hogy lámpánál elindulás után (mert arra is kell a sportdob)ne lehessen látni tőle fél óráig, ha a tuning 72lóerős swiftes indexelne mer elérné a kapa fogától a bajuszkapcsolót stb… nem a suzuki swifttel és a vw golffal van bajom (nem is az azt vezetők nagy többségével, csak példa volt,írhattam vna astrát is mint kedvelt “tuning-alany”)mert ha a csini barátnőddel sétálnál át a zebrán akkor le lehet padlózni az ilyen trágyadombokat mer kicsi a p*csöm az autóm is hányadék (megint csak nem a fent említett autók GYÁRI megjelenésére kell gondolni) de legalább mindenki hallja hogy mekkora májer vagyok… létezik értékelhető és nem iszonyat drága tuning itthon is, de nincs kultúrája, mert az embereknek nem erre van igénye, hanem a giccsre meg a sok sz*rra. szívesen nézegetek ízléses tuning autókat márkától kortól függtetlenül, de azok inkább a versenypályákok vannak MAX. Aztán most majd lehet köpködni meg fújolni, de remélem 1-2 ember azért magára ismer majd.. peace, széles utat

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    jó érzés lehet tuningolt 25 éves golffal leverni egy “biztos apuka vette neki” bmw-t, amennyiben kizárólag a sebességet tartjuk az autó egyetlen értékének az olcsóság mellett. ha nem haragszol én azt sajnálom kicsit akinek csak ennyi egy autó.

    de ez csak arra az egy mondatodra reakció, azzal hogy ízlésesen egyedivé tegye valaki az autóját, ha szereti, teljesen egyet értek. csak ne világítson az ültetett suzuki alatt lila fény ha szabad kérnem 🙂

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    ja, az a Mazda tényleg szép, csak sajnos a 21. században nagyon kevés maradandó forma hagyja el a szalagot.
    Lemaradt az előző hozzászólásomból:
    A motortuning is ésszerű keretek között jó. De ha nem is ésszerű, és csak hobbiautó, akkor sem elítélendő. Mi a nagyobb szégyen, ha egy 20 éves Opelt lever egy új BMW, vagy fordítva? Én speciel jót röhögök akkor, amikor a “papa alám rakta az új BMW-t” stílusú kis gyökeret lealázza egy múlt századi “rozsdakupac”.
    Aki egyetért velem jelezze, aki meg nem, azt is megértem, de kicsit sajnálom is.

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    Üdv mindenkinek!
    Nem tudom ki írta a cikket, nem is érdekel. Pár dologban igaza van, de azért….
    Mint már mondtam, nem tudom ki vagy kedves barátom, de nem is akarom megtudni. Konformista vagy, az tuti. Az autók átépítése egyértelműen az egyediségről szól. Lehet itt ízlésficamról beszélni, de meg kell nézni pár GYÁRI hulladékot (akár újat), hát a macskám különbet köhög föl. De ezekből a rusnyaságokból is lehet szép autót faragni egy kis hozzáértéssel.
    A cikkedben a gazdaságosságra utalásról annyit, hogy legtöbbször aki autót épít, főleg szélsőségekkel, az csak hobbiautót épít. Nagyon kevesen járunk naponta épített autóval, de akkor általában az ésszerűség határain belül maradunk. Ültetési gondok? Minden maradi ember felhozza, hogy “nem való a magyar utakra” stb. Tény, vannak korlátai, ésszel kell vezetni. Nekem 6 éve van alatta ültetés (-6cm elöl, -4cm hátul) és semmi bajon nincs vele. Amúgy, ha nem ülteted az autót és kátyúba hajtasz, ugyanúgy kicsaphatod a futóművedet a helyéről, és leverheted az alját az autónak. Amúgy nekem jobban tetszik így az autó viselkedése. Spoilerek? Kinek a pap, kinek a paplan. Tuning autót ne vegyünk? Nem csak gombóccá tört autóból építenek át. Mellesleg inkább vennék egy 30 év körüli sráctól tuning verdát, mint pl egy 50es-60astól gyárit.
    Míg a tuning autóra vigyáznak, karban tartják, addig sok esetben a széria gépeket pürévé hajtják, itt koccolják, ott koccolják, nem foglalkoznak vele, mert ahogy mondják az ilyen majmok “csak egy használati tárgy”. A gyári meg általában tényleg olyan, hogy 12 egy tucat. De a konformistáknak ez kell.

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    nem, a kék az egyik ismerősömé, a sötétszürke az enyém.Csak azért a kéket linkeltem, hogy lássa a jóember hogy nem kell mindent kézzel otthon fabrikálni, adnak ki gyárilag szépen tuningolt autókat is.

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    [i]irigy ember írta a cikket mert neki se pénze se ideje se tudása se fantáziája nincs tuningolni hanem marad a gyári szar kocsijában amiből egy nap legalább 100 jön szembe[/i]

    apám, huszonharmic éves autóim vannak,voltak….még hogy több 100 jön szembe? Örülök ha egy évben egyet látok….de a régi Opelemből (Ascona B 1.9 benzin) 1995-óta egy sem jött szembe velem..De volt egy ugyanilyen Ascona B 2.0-ás, na abból találkoztam kettővel…ja, 50 és 120 ezerért vettem őket :)))
    vagy tessék egy gyári Mazda 1986-ből ..a spoilerszett is gyári rajta :))

    [url]http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=76134#!76134-89[/url]

  • 2017.10.30. at 17:53
    Permalink

    ez a cikk mekkora baromság…
    a tuningolt mindig leveri a gyárit.
    irigy ember írta a cikket mert neki se pénze se ideje se tudása se fantáziája nincs tuningolni hanem marad a gyári szar kocsijában amiből egy nap legalább 100 jön szembe

Vélemény, hozzászólás?