Az általunk már tesztelt 1.5 eTSI DSG verzió jelenleg nem elérhetÅ‘ a hazai konfigurátorban, ám az 1,5-ös motor mellé megérkezett az 1,0 literes, ahogyan felszereltségbÅ‘l is van már egy "jóárasÃtott" Start
Eddig Life és Style verziókkal, csakis 1,5 literes TSI motorokkal szerepelt az új, nyolcadik generációs Volkswagen Golf a hazai piacon, most viszont megjelent egy új, kedvezÅ‘bb árú verzió is a konfigurátorban. Azon túl, hogy a négyhengeres, persze hengerlekapcsolásra képes, 130 és 150 lóerÅ‘vel is választható "egyötös" motor mellett immár elérhetÅ‘ az 1.0 TSI háromhengeres (110 lóerÅ‘s), nagyobb testvéréhez hasonlóan részecskeszűrÅ‘s benzinmotor is, egy új, Start névre hallgató alapverzió is érkezett a kÃnálatba.
A Start nem csupán az 1,0 literes motorral, hanem az 1.5 TSI 130 lóerÅ‘s verziójával is választható, ám utóbbi több mint 700 ezer forintos felárat jelent az 5 989 870 forintról induló alapgéphez mérten. A Start széria kötött felszereltséget jelent, extrák nem választhatók hozzá, de alapáron is igen jó ellátmányt kap. Sok más mellett 16 colos alufelniket, sávtartót és távolságtartós tempomatot, digitális műszerblokkot, 6+1 hangszórós, Apple CarPlay és Android Auto funkciós, 16,5 centis érintÅ‘kijelzÅ‘s hifit, LED fényszórót, kulcs nélküli nyitást, 10 szÃnbÅ‘l választható utastéri LED hangulatfényt, automata légkondicionálót, elsÅ‘-hátsó parkolóradart és tolatókamerát, valamint a multifunkciós kormánykerékre és a mindenképp manuális váltó gombjára bÅ‘rhuzatot is ad. Meg persze a Golf alapváltozatával is tudja a Car2X kommunikációt, karosszériaszÃn bármilyen választható hozzá.
Németországban már kapható az ötajtósnál 37 centiméterrel hosszabb, 231 literrel nagyobb, 611 literes csomagterű Variant verzió is, az itthon még az ötajtóshoz sem elérhetÅ‘ dÃzelmotorral
MÃg hazánkban a Golf továbbra is csakis ötajtós karosszériával és benzinmotorokkal kapható, Németországban már az
új kombi verziót is beárazták, ott azt ráadásul csakis dÃzelmotorral, 7 fokozatú DSG-vel és a sportos R-Line csomaggal kÃnálják (egyelÅ‘re), 36.817,8 eurótól, ami 360 forintos euró árfolyammal számolva 13,272 millió forintnak felel meg.
Biztos sokan majd azt Ãrják, hogy még Ãgy is drága, de aki figyeli az újautók árait, az látja, hogy ez most tényleg egy jó ajánlat. A Focus is gyakorlatilag innen indul, márpedig a Golf hagyományosan drágább szokott lenni. Végignéztem a VW honlapján a teljes felszereltségi listát és tulajdonképpen benne van minden, amit amúgy is rendelnék. Szóval nem az a trükk, hogy kihagytak valamilyen, ma már alapvetÅ‘nek számÃtó felszerelést (pl. tolatókamerát).
EttÅ‘l függetlenül persze elkeserÃtÅ‘, hogy mennyire elszálltak az újautók árai. Csöpp vigasz lehet, hogy valamennyire magukkal húzták a használtak árait is. Például én a három évvel ezelÅ‘tt nulla kilométerrel vásárolt autómat gyakorlatilag annyiért el tudnám most adni, amennyiért vettem. Más kérdés, hogy ha ugyanazt a modellt venném újra, akkor is hozzá kellene csapnom 1,3 millió forintot.
Egyetértek! Ez Ãgy egy nagyon baráti ajánlat és ráadásul tényleg tartalmaz mindent, amire szükség lehet egy alapverzióban. Egyetlen felár a metálfény lehet. Még az 1.5-ös verzió is nagyon jó áron van. Az új autók árai nagyon elmentek idén. Rekord gyenge a forint, sokban vannak a kibocsátási korlátokhoz kapcsolódó költségek, ráadásul a Covid betett valamennyi gyártónak. Februárban rendeltem egy kocsit (pár héten belül jön meg) 6,25 millió volt, ha most rendelném, több, mint 1 millióval többe kerülne, ráadásul a hitel is sokkal kedvezÅ‘bb volt még év elején.
Igen, drága. A szomorú helyzet viszont az, hogy a legolcsóbb Swiftért (akciósan) 4 milliót, a legolcsóbb Fabiáért pedig 5 milliót kell fizetni. Ha Ãgy nézzük, 6 millió forint egy jól felszerelt, tisztességes motorral rendelkezÅ‘ családi autóért, ami hagyományosan a kategória legjobbjai között van, kedvezÅ‘ ajánlatnak tekinthetÅ‘.
Nemrég vett faterom egy ilyen ezres Startot, sokat tipródtak mit kéne venni, én már akkor mondtam neki hogy vegyen egy ilyen 8ast, mikor elÅ‘ször felreppent hogy lesz ilyen Start verzió. Ennél momentán sincs jobb újautó ajánlat, és a Start messze nem start, mert ennél van sokkal lentebb, kint az 5speed 90lovas trendline, ami aztán tényleg full fapad, és tegyük hozzá még az is drágább…
Nekem a Swift mindig az alap újautó-viszonyÃtás, egy kopogós-egyszerű kisautó, annak minden elÅ‘nyével és hátrányával. -nem bántásból Ãrom-
Na most úgy néz ki egy középfelszerelt gl+ dobfékkel, hátul kurblis ablakkal 4.7-4.8 körül áll meg forgalomba helyezve, a GLX már simán 5M fölé csúszik, ha csak nem pirosba veszed, de azt hagyjuk meg a télapónak.
A Golfot 5.9ért odaadják, pár ajándék dologgal, forgalomba helyezve minimálisan 6 felett megáll, és hát nagyon nem egy kávéház. Amellett se menjünk el, hogy egy 2-3éves 7es Golf (gyengébb felszereltséggel, de mondjuk a 130lovas tsi-vel 5-5ésfél milló—-vicc)
Az ezredest 🙂 amúgy trend lenézni, az életbe még csak nem is látta-télen tömegközlekedő nyáron bicikliző megmondóemberek szidják. Tök jó motor, halk de közbe erős, 4ezer fölött kezd darálni, de odáig felesleges pörgetni, már 2ezertől megy mint az öntudat. De ha kell tiltásig tol, közbe fogyaszt 6 max 7litert városba ha kergetve van.
Nyilván +1henger az 1.5, belehet állni a sorba, az az elfogadott, nagyon fontos ám mivel állsz a dugóba, a 4henger amúgy is jellegtelen, de ez az 1.5tsi még annál is jellegteleneb, kipróbáltuk a 130lovast, nem éreztem akkora difit, városba tekeregtünk vele, néha ki-kihúzatva, pörgetve nyers-semmi karaktere, mindezt stabil +1-1,5liter +fogyasztással, sztem nem ér meg +700ezret, és abból nem is volt az alap urano készleten, (ami amúgy tök jó élőbe) csak metállal ami +200, tehát majdnem 1Mval drágább lett volna, de hát kinek mi, itthon amúgy is mindig többet tudó/drágább autót vesznek az emberek maguknak, mint ami amúgy indokolt. Az ülésfűtés mondjuk fura h kimaradt, oké hogy már évek óta nincs az a klasszikus téli időjárás itthon, gyakorlatilag 1-2 valóban hidegebb hónap van amikor indokolt, de azt beleizzadhatta volna a pohu, de értem azt is hogyha az benne akkor túl sok vevő ment volna el a nagyobb felszereltség mellől.