A legjobb próbálkozás is csak 70 km/órával sikerült bójareptetés nélkül az elvárt 77 km/h helyett, ám a videón nagyon látványos, hogy hol lehet a hiba (Fotó: Youtube.com/km77.com)
A km77.com rendszeres jávorszarvas-teszt videói már-már az autós élet mindennapi jelenségeivé váltak, a legújabb epizódban egy Skoda Octavia Combi RS próbál a lehető leggyorsabban átszáguldani a bóják közt. A sportos puttonyos sajnos alulmúlta az elvárásokat, a bóják érintése nélkül egyszer sem sikerült 70 km/h felett átjutnia a kanyarokon, még az opcionális adaptív futómű és a Bridgestone Turanza gumik ellenére sem. Fontos megjegyezni, hogy ebben a formában jelenleg nem kapható nálunk az RS, a tesztelt autó ugyanis a GTE Golf közeli rokona, a 245 lóerős, elsőkerék-hajtásos, konnektoros hibrid változat, amiből nálunk már elfogyott a kvóta.
A tesztelők nem az autó hibájaként tekintenek a lassú legjobb próbálkozásra, szerintük a gumiabroncsok tapadásával volt a probléma (Fotó: Youtube.com/km77.com)
A km77.com mégsem az Octavia RS iV bukásaként könyveli el az esetet: az autó kezelhetetlenné válásának okát a gumik tapadásvesztésének tudták be. Állításuk szerint ilyen gumival egyetlen autó sem teljesített még 75 km/h felett, a 77 km/órás határvonalat figyelembe véve tehát mindegyik megbukott. A lassított felvételeken is jól látszik a tapadásvesztés, hiába fordulnak a kerekek és hiába dolgozik az autó összes biztonsági rendszere, csak csúszik előre irányváltás nélkül a méretes kombi. A tesztelőt külön meglepte az eset, ugyanis a normál, közúti körülmények között az autót és a gumikat is biztonságosnak érezte, egyértelműen jól teljesítettek a hétköznapokban.
Spanyolul nem tudok, de az angol feliratok alapján ez a benzines verzió. Akkor úgy tűnik, jól tettem, hogy miután megvettem az autómat, első utam a gumishoz vezetett lecserélni a Turanzákat. Nem is értem, hogy lehet egy ilyen autót gyárilag ilyen gumikkal kiadni, erre rendes sportgumi dukálna.
A pálya porossága is elég mérvadó tud lenni egy ilyen tesztnél. Nem feltétlenül a gumi hibája.