Vajon lesz-e elég akku a 2035-ös átálláshoz?
Nem ok nélküli az aggodalom, talán az autóipar valaha volt legnagyobb kihívása közeleg
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hiába szűnne meg a magas üzemanyagár és hiába kerülnénk el a rettegett üzemanyaghiányt is, ha nem lenne tank az autókban: mutatjuk, hogy mitől tartanak leginkább a gyártók a villanyautókra történő átállással kapcsolatban.
A villanyautók egyik legdrágább és legfontosabb alkatrésze az akkumulátor: ha nincs áram, akkor nincs utazás sem
sokkal nagyobb problémát jelent majd a megfelelő mennyiségű akkumulátor előállítása, így leginkább ez állhat majd útjába az elektromos autók elterjedésének.
Az akkumulátorokért ugyanis már most is kiélezett verseny van. Ahogy arról nemrég beszámoltunk "A lítium-ion (EV) akkumulátorok piaca és ellátási lánca" című új Roland Berger tanulmány alapján. A lítium-ion akkuk főbb alapanyagainak bányászata és előállítása majdhogynem az mp3 lejátszók kora óta szinte változatlan a kutatás szerint, az éves várható igénynövekedés pedig 30 százalék feletti, amellyel szinte biztosan nem tud lépést tartani jelen formájában az iparág. Ha ugyanis ideiglenesen elfogy a kitermelt lítium, nikkel, mangán vagy kobalt, az újabb gyártásleállásokhoz, még hosszabb várakozási időkhöz és még borsosabb vételárakhoz vezet, ezzel veszélyeztetheti az autógyártók nyereségét is.A Volkswagen pénzügyi igazgatója nem a sikeres átállást és nem is a villanyautóik népszerűségét kérdőjelezi meg, hanem az akkumulátorellátást
Ha ehhez nem állnak majd rendelkezésükre a megfelelő akkumulátor-gyártó kapacitások, akkor megint nem lesz mit eladni, azt pedig a közelmúltban már láttuk, hogy milyen.
Sajnos még nem tudni, hogy sikerül-e előbb felnőnie a feladathoz az akkumulátor-gyártásnak, minthogy hiány lenne



