Villany Deltával erősítene a Lancia

Tetszhalottból élő és viruló márka lesz a Lancia? Itt vannak a tervek!

10 éves tervet mutatott a Stellantis a Lancia feltámasztására, miután az FCA csoport elhanyagolta a márkát. Kínálata az Ypsilonra korlátozódott az utóbbi években, amelyet csak az olasz piac tartott életben.

Három új modellel indítanák be a Lancia szívverését, amelyek közül az első természetesen az Ypsilon negyedik generációja lesz 2024-es debütálással. Hibrid és teljesen elektromos hajtásút terveznek belőle, de a másik két modellel együtt a piac 50 százalékát szeretnék lefedni első körben. Már csak azért is az Ypsilon lehetne az új „tartógerendája” a márkának, mert annak ellenére, hogy 2011 óta tartják a piacon, Olaszországban még mindig az egyik legkelendőbb autó. Az új Ypsilon debütálásától számítva pedig kétévente érkeznének az új modellek.
Hirdetés
A tervek alapján 2026-ban a márka első szabadidő-autója debütálna Aurelia néven, ami egy 1950 és 1958 közötti modellcsalád nevének feltámasztását is jelenti, hiszen korábban szedán, kupé és kabrió is létezett az Aureliából. A harmadik lépés pedig a legendás Delta név visszahozatala a köztudatba egy kompakt ferdehátú modellként, tisztán villanyhajtással. Ám a Delta csak 2028-ban érkezne, és ez az a dátum, amely után már kizárólag villanyautókat gyártana a Lancia. Mindhárom modell formatervezéséért Jean-Pierre Ploué lesz a felelős, akit nemrég neveztek ki a Lancia dizájnigazgatójává. Arról viszont nem sokat árultak el, hogy milyen lesz az új formanyelv, de valószínűleg megtartják a jellegzetes Lancia hűtőrácsot, igaz ezt már lehet, hogy a ma oly divatos világítós formában, többek között a BMW és a Skoda nyomdokain járva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?