A márka története
1966-ban a Renault a román állammal közösen alapÃtott autógyárat a majdani Renault 12-es gyártására, Uzina de Autoturisme Pitesti néven. Colibasi község mellett elÅ‘bb épült fel az üzem, mint ahogyan elkészült volna a vadonatúj tÃpus, ezért 1968-ban Dacia 1100 néven megkezdték az öregecske Renault 8 tÃpus összeszerelését. 1969-ben végre akadálytalanul beindult a Renault 12 licence alapján a négyajtós Dacia 1300, majd 1973-tól a kombi Break gyártása. A gyár kezdetben bÅ‘vÃtette a kÃnálatot, 1975-ben bemutatták a Dacia 1302 pickup változatot, 1978-ban viszont lejárt a Renault-val kötött szerzÅ‘dés, és ettÅ‘l kezdve a Dacia független gyárként készÃtette a Dacia 1300 módosÃtott változatait - igazából ekkor kezdÅ‘dtek a közismert minÅ‘ségi problémák. Az egyre rondább karosszériával kÃnált 1300-as mellett 1995-ben vezették be a Dacia Novát, az elsÅ‘ teljes egészében román fejlesztésű, de még a hazájában sem népszerű személyautót. A technikailag padlóra került cégben az egykori alapÃtó-partner, a Renault ismét fantáziát látott, ezért 1999-ben megvásárolta a Dacia tulajdonjogát.
Kis lépésekkel indulva, az elsÅ‘ közös munka a francia hajtáslánccal gyártott Nova, a Dacia SuperNova volt, majd 2003-ban már erÅ‘teljes modellfrissÃtés eredményeként következett a Solanza, amit 2004-tÅ‘l az elsÅ‘ újkori Dacia, a Logan követett. Az új korszak nyitánya a régi lezárásával járt, közel kétmillió példány után leállt az 1300-as tÃpus szalagja. Manapság az egyik kedvenc tÃpus a piacon az akár 7 személyes Logan MCV, és a Dacia már a kompakt SUV szegmensben is jelen van a Duster képében.