CITROEN C5

Futott kilométer: 142 000 km

Vegyes fogyasztás: 7.2 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Legjobban a fogyasztás és a nyomaték tetszik 2000-től a turbó hangjával együtt. Utálom, hogy belül nagyon egyhangú.

Használó

Születési éve: 1963

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 3

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 8 liter

Fogyasztás országúton: 6.6 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7.2 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom

Meghibásodás leírása: Előző autóm egy CX 25 GT automata volt. ennek a fényében is írom tapasztalataimat. Átlagos külső, ami azért nem jellemző a citroenre, elég szürke belső tér, ami persze jól áttekinthető és szuperül kihasználható. Az első autóm, amivel egy adott pénzösszegből a legtöbb kilométert tudom megtenni. Ez egy valódi családi "olajkályha". Az én típusom BREAK és a csomagtér maximálisan teljesíti minden elvárásomat. Különösen tetszik a Kombi rész ajtajának nyitása, mivel az üveg rész külön is nyílik. Családi autónak használjuk, sok a városi menet. A család minden tagja szereti, kényelmesnek érezzük. Talán a hátsó ülések kényelme marad el jelentősen a régi CX-től. Családi szempontból nagyon jónak tartom a szellőzőrendszert. Az utastér levegőszűrője és a klíma több kirándulás közben javított gyerekeim közérzetén az allergiás időszakokban. (rendszeresen cseréltetem a szűrőt és tisztíttatom a klímarendszert. Nem egy sportos autó, de a városi közlekedésben "versenyképes". Kezdetben a kombi miatt nehezen parkoltam, kb 30-40 cm-rel közelebb éreztem a mögöttem álló autókat. Egy félév kellett a pontos parkoláshoz. Tetszik az a rendszer mely vigyáz az elektromos fogyasztókra és 30 perc után kikapcsol mindent. 8 éves korában cseréltem a gyári varta akkumulátort ki, mert egy hideg téli napon csak makogott. Két óra múlva elindult és a legközelebbi akkumulátor kereskedőnél cseréltem is. Jelenleg kilencedik éves az autó és kijelenthetem, hogy keveset költöttem rá (persze a tankolás és az infláció nem az én hibám!). Hogy mennyit? Nem titok, egy szerviz, aki nem márka szerviz minden ősszel átvizsgálja az autót, és ellenőrzi a folyadék szinteket is. Ez évente 3.500 Ft-ba kerül. 5 évesen féktárcsacsere volt mindenestől 56.400 Ft volt. 4, 6, 8 évesen szűrőcserék ez minden alkalommal 14.000 Ft volt. Vezérmű vinnyogása 7 évesen jelentkezett, szíj és feszítőgörgő csere 42.000 Ft volt Egy akkumulátort kellett ezidáig vennem az 28.000 Ft volt. Kétszer volt olajcserém, ami 7.000 Ft volt. Egyszer cseréltem gumikat, 4 db good year 17.600 Ft/db. Pár szó a negatívumokról is. Középkonzol pohártartó rugós stabilizáló elromlott, tavaly eltört a hátsó ablaktörlőm (szemmel látható anyagfáradás) első lámpáim kétévente cserére szorulnak, amit házilag végzek de csak türelmeseknek ajánlom. harmadik féklámpa beázott és cserélni kellett volna de egy olcsó led sorral pótolható 3.400 Ft. jobb hátsó ablakemelő gomb meghalt. A vezető ülés nem bírja a sok ki-beszállást a bal szélén megtört a szivacs. A féklámpa izzóit 7 év után cserélni kellett, szintén ment házilag, persze a neten tájékozódtam előtte. Mindent egybevetve jól használható megbízható, gazdaságos IGAZI családi autó ami a vállalkozásomnak is jó szolgálatokat tett. Kevés gázolaj, sok kilóméter kényelmesen. Ha cserélném szívesen vennék egy 3-4 éves C6-ost vagy C8-ast. 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Javítás összege: 56400 Ft. Leírás: Két féktárcsa, betétgarnitúra elől hátul és a munkadíj

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem