HONDA CIVIC

Futott kilométer: 160 000 km

Vegyes fogyasztás: 7 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Pro: - Nagyon megbízható, időjárástól, évszaktól függetlenül az autó minden felszerelésével együtt úgyanúgy működik (tökéletesen). - Könnyű megszokni a vezetését, a megtervezett manővert pontosan végre lehet hajtani vele, legyen szó fékezésről, gyorsulásról, kanyarodásról; úgy fog viselkedni az autó, ahogy azt elvárjuk tőle. Gond nélkül cikázhatunk vele a forgalomban. - Meglepően jól pakolható. A hátsó üléseket vízszintbe lehet dönteni és egy szekrény is belefér. - Jól lehet játszani a fogyásztással és teljesítménnyel, mikor melyikre van szükség. - 2010-ben lecseréltem az első két féktárcsát és -betétet, még a gyári volt rajta mindkettő! Tökéletesen működött, csak már rozsdásodott a tárcsa pereme. (A hátsó tárcsa még most is a gyári) Kontra: - Vannak bizonyos típushibái: Hátsó sárvédőív és küszöb találkozása hajlamos a rohadásra. 20 év alatt keletkezett egy ujjbegynyi foltocska, és a küszöb a műanyag borítás alatt is elkezdett egy sávban korrodálni (tipp: a sárvédőről a gyári gumiívet el kell távolítani, így nem reked meg alatta a víz. Ha már lakatolásra szorul: a sárvédőív peremét vissza kell hajlítani önmagába és a víz többé nem jut be). - A jobbhátsó tárcsafék beragad, majd a fékbetét idő előtt elkopik (szériahiba: CRX, Integra esetében is). - A tompított fényszóró nagyon gyenge. A dzsuvás magyar utakon (ahol ugye még felfestésre se futja néhol) esőben nagyon zavaró; kénytelen az ember reflektorral közlekedni, vagy percenként félrállni, megtörölni. H4-es izzó való bele és erősebbre nem lehet cserélni, csak újravezetékeléssel. - A beltér kárpitja a sűrűn érintett részeknél kopik. Bizonyos műanyag elemek hajlamosak a törésre is, pl: zár, ajtóbehúzó, kesztyűtartó. - 160-200ezer kilómétertől elkezdődik a motor olajfogyasztása. - A teljesítményéhez képest a fék gyenge rajta. A kresszhez mérten viszont még elég jó. - A kasztni vékony lemezből készült, komoly karambol esetén drasztikusan csökken a túlélési esély!

Használó

Születési éve: 1985

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban:

Fogyasztás országúton:

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: A világításkapcsoló fokozatosan elromlott. Amikor hozzámkerült már nem lehetett vele pillanat-reflektorozni. Később néha reflektorról visszakapcsolva 1-2 másodpercig nem volt tompított, csak helyzetjelző. Lerobbanás oka: elektromos rendszerLeírás: A főrelét egyszer meg kellett forrasztani. (Szerencsére otthon romlott el, hideg tél volt, és már pár napja nem használtam az autót.) Indítózott, de nem indult. Az átlag szervízekben nem tudták, hogy mi a baja, szakértőhöz kellett fordulni!

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Nincs kiemelt meghibásodás. Leírás: A jobbhátsó tárcsafék egyszer csak megakad és onnantól nem enged vissza. Aztán csak idő kérdése amíg teljesen le nem kopik a fékbetét, végül cserére szorul. (kb. évente)

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: A baloldali elektromos ablakemelő szorult és nehézkesen emelte az ablakot. A vezetősín görbe volt, többszöri kalibrálást igényelt.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem