0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kortalan komolyság – Mazda6 Sportkombi

Mazda6 Sportkombi G192 Revolution Top teszt

·

Szívó, vagy turbó? Egyre kevesebb lehetősége van választani annak, aki új autót vesz, esetleg céges keretből választ. A Mazda6 ellenpélda.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Újabb kortalan forma, akárcsak az első Mazda6 volt. Kodo dizájn ide vagy oda, ami szép, azt nem kell magyarázni, és szerencsére a frissítéssel sem rontottak rajta%KA%

Újabb kortalan forma, akárcsak az első Mazda6 volt. Kodo dizájn ide vagy oda, ami szép, azt nem kell magyarázni, és szerencsére a frissítéssel sem rontottak rajta

Meddig vágyunk még rá? Olyanok a Mazdák, mint maguk a japán emberek. Ránézésre nagyon nehéz megsaccolni a korukat, van, aki 50 évesen sem néz ki többnek 18-nál. Engem például teljesen meglepett, mikor a CX-5-ből megérkezett a második generáció – ami egyébként teljesen úgy néz ki, mint előtte. Ennyire rohan az idő, hogy már le is pergett egy modellciklus a Mazda Kodo dizájnját viselő első modellnél? És igen, a következő pedig a 6-os lesz, pedig olyan, mintha épp csak most jelent volna meg, ráadásul frissült is, de hiszen annyira mutatós, új és izgalmas. De telik az idő, csak nem felette. Mindegy mennyit és milyet próbálunk belőle, az mindig ugyanolyan, és ugyanannyira vagyunk vele elégedettek.

%KA%Szigorú orr, jellegzetes, emlékezetes megjelenés. A csomagtérajtó felárral sem nyílik motorosan, csak hagyományosan működik, akárcsak a Skyaktiv benzinmotor%KA% %KA%Szigorú orr, jellegzetes, emlékezetes megjelenés. A csomagtérajtó felárral sem nyílik motorosan, csak hagyományosan működik, akárcsak a Skyaktiv benzinmotor%KA%

Szigorú orr, jellegzetes, emlékezetes megjelenés. A csomagtérajtó felárral sem nyílik motorosan, csak hagyományosan működik, akárcsak a Skyaktiv benzinmotor

%KA%Sportkombi, valamiért így kell hívni egy tisztességes családi puttonyost, mert ha nem sportos, akkor nehéz eladni. Mondjuk a Mazda6 G192 tényleg sportos%KA%

Sportkombi, valamiért így kell hívni egy tisztességes családi puttonyost, mert ha nem sportos, akkor nehéz eladni. Mondjuk a Mazda6 G192 tényleg sportos

Érzelemmel teli. Egy dolog a külső, de pont a Mazda6 az, ami mellett nem lehet elmenni. Sok gyártó szerint az organikus formákat fogadja be legkönnyebben az ember, és a Kodo dizájn színtisztán erre épül. Egy Volkswagen, vagy egy Audi ilyen érzések kiváltására alkalmatlan. Épp gurultam Budapest külvárosának egyik kis utcáján, mikor a távolban megláttam egy fehér szedán 6-ost, és pár pillanatig csak bámultam, hogy mennyire dögös, még messziről is. Jellegzetes, vad, elegáns, mindent el lehet mondani róla csak azt nem, hogy unalmas. Épp csak picit rántották össze az orrát a frissítésnél, változott a nappali menetfény, egy picit a hűtőrács is, de semmi drasztikus, így van ez jól.

%KA%Markáns és egyedi az új LED-nappali menetfény, valamivel kisebb maga a lámpa és vastagabb a benyúló króm, de valójában semmi komoly nem történt%KA%

Markáns és egyedi az új LED-nappali menetfény, valamivel kisebb maga a lámpa és vastagabb a benyúló króm, de valójában semmi komoly nem történt

%KA%Egészen kicsi és vékony a kilincs, nagyszerű a fogása! Kulcs nélküli nyitás-indítás is van, de nyomógombos az ajtó. A 6-os kiállása elég jó, szépen szólnak a kipufogók%KA% %KA%Egészen kicsi és vékony a kilincs, nagyszerű a fogása! Kulcs nélküli nyitás-indítás is van, de nyomógombos az ajtó. A 6-os kiállása elég jó, szépen szólnak a kipufogók%KA%

Egészen kicsi és vékony a kilincs, nagyszerű a fogása! Kulcs nélküli nyitás-indítás is van, de nyomógombos az ajtó. A 6-os kiállása elég jó, szépen szólnak a kipufogók

Odabent is változott. Ami jót tett a hatosnak a ráncfelvarrásnál, az a műszerfal változása. Korábban egy egészen kicsi kijelző volt beleépítve ugyanilyen magasan, de egészen addig tartott a műszerfal is. Most alacsonyabbra szabták, cserébe tabletszerűen ágaskodik az álló helyzetben érintéssel is irányítható kijelző. Szellősebb így odabent, az már egyszer biztos, ráadásul modernebbnek is hat, és nem annyira gagyi a megoldás, mint némelyik Mercedesnél. Vannak különös megoldások odabent, viszont rendkívül kényelmes tud lenni az üléspozíció. Mivel ez a motor csak a Revolution Top felszereltséghez érhető el, így bőrözött a beltér, ráadásul ez a fehér igazán jól mutat. Jól tart az ülés, de egyszerre komfortos is, az egyetlen furcsaság a középkonzol, amin a könyöklő nem mozgatható és egészen hátul van, 180 centimmel hozzá sem ért a könyököm, de a középkonzol vékony széle is párnázott, azon is kényelmes könyökölni.

%KA%Változott a műszerfal, új a központi kijelző, ami már ágaskodik a vékonyított műszerfal tetején. A fehér bőr kényes, de megéri megtanulni vigyázni rá, ettől is szellősebb és érdekesebb az utastér%KA%

Változott a műszerfal, új a központi kijelző, ami már ágaskodik a vékonyított műszerfal tetején. A fehér bőr kényes, de megéri megtanulni vigyázni rá, ettől is szellősebb és érdekesebb az utastér

%KA%Tágas a hely hátul is, van lábtér rendesen, középre ha nem fontos, ne ültessünk senkit. Jó oldaltartásúak az ülések, hosszú távon is pihentető bennük ülni%KA% %KA%Tágas a hely hátul is, van lábtér rendesen, középre ha nem fontos, ne ültessünk senkit. Jó oldaltartásúak az ülések, hosszú távon is pihentető bennük ülni%KA%

Tágas a hely hátul is, van lábtér rendesen, középre ha nem fontos, ne ültessünk senkit. Jó oldaltartásúak az ülések, hosszú távon is pihentető bennük ülni

Ergonomikus, de valami furcsa. Logikus a belső elrendezése, már ami a műszerfalat, a kezelőszerveket és a gombokat illeti. Nagynak tűnik a kormány. Lehet, hogy az is, de ez inkább csak azért lehet furcsa, mert a markolata vékonyabb, mint amit megszoktunk. Ez viszont nem hátrány, nekem bejön, és szerintem nem vagyok vele egyedül. Súlyosan kattannak a gombok, a volán sincs agyonszervózva. Anyagból sem találunk nagyon silányat, vagy annak tűnőt. Egészen gépszerű az érzet odabent, masszív és biztonságos kocsinak érződik. Látszik, hogy sokat dolgoztak az apró részleteken, elég szépek a varrások és a gombok kialakításai, azok LED-jei viszont a legolcsóbbak, amit bármelyik boltban kapni lehet. Nem tudom hová tenni, olyan fényerejük van, ami még nappal is zavaró, és ebből a középkonzolon elég sok van.

%KA%Balon a fontos gombok, a start-stop csak akkor állítja le a motort, ha teljesen lenyomjuk a fékpedált megállásnál. Van radaros tempomat és a start gomb is szem előtt van%KA% %KA%Balon a fontos gombok, a start-stop csak akkor állítja le a motort, ha teljesen lenyomjuk a fékpedált megállásnál. Van radaros tempomat és a start gomb is szem előtt van%KA% %KA%Balon a fontos gombok, a start-stop csak akkor állítja le a motort, ha teljesen lenyomjuk a fékpedált megállásnál. Van radaros tempomat és a start gomb is szem előtt van%KA%

Balon a fontos gombok, a start-stop csak akkor állítja le a motort, ha teljesen lenyomjuk a fékpedált megállásnál. Van radaros tempomat és a start gomb is szem előtt van

%KA%Érintős a kijelző, de a tekerővel egyszerűbb rajta matatni. A középkonzol LED-jei rendkívül olcsó hatásúak, egyszerű sárga fénnyel vakítanak vezetés közben%KA% %KA%Érintős a kijelző, de a tekerővel egyszerűbb rajta matatni. A középkonzol LED-jei rendkívül olcsó hatásúak, egyszerű sárga fénnyel vakítanak vezetés közben%KA%

Érintős a kijelző, de a tekerővel egyszerűbb rajta matatni. A középkonzol LED-jei rendkívül olcsó hatásúak, egyszerű sárga fénnyel vakítanak vezetés közben

Hagyományosan szívó. A Mazda továbbra is kitart a hagyományos szívómotoroknál – és ha minden igaz, akkor a Wankelnél is, de ne kiabáljuk el – pontosabban a magas kompressziójú Skyaktiv motoroknál. Tudom, sokaknak már csak a Mazda az autó, éppen ezért. Ez kicsit sarkos vélemény, de valahol igazuk van, mert van egy hagyományos működésű, a korrektnél ebben az esetben kicsit nagyobb, normális négyhengeres motor az autó orrában. Ami ráadásul finoman szólva korrektül, de inkább nagyon jól viszi a hatalmas karosszériát. 2,5 liter, 192 lóerő, ami elég magasan, 5700-as fordulatnál érkezik, de addig vidáman pörög a motor és egy nagyobb gázfröccsre sem torpan meg és csinál úgy, mintha nem hinné el, hogy gyorsítani akarunk. Igazi japán, pörgetni való. És kell is pörgetni, mivel a 256 Nm nyomaték is csak 3500-nál érkezik. Nincs ezzel semmi baj, mert egyáltalán nem lomha, még a hatfokozatú normál bolygóműves automata váltóval sem.

%KA%Sportos karakterű a 192 lovas, 2,5 literes szívó benzinmotor, szereti és bírja is, ha pörgetik, cserébe elég jó menetdinamikát nyújt%KA%

Sportos karakterű a 192 lovas, 2,5 literes szívó benzinmotor, szereti és bírja is, ha pörgetik, cserébe elég jó menetdinamikát nyújt

%KA%Sok a gomb, mégis a műszerek közti kijelzőt egyetlen eggyel kell irányítanunk. A head-up kijelző jó, hogy van, de nem vetít sokkal magasabbra, mint a műszerek%KA% %KA%Sok a gomb, mégis a műszerek közti kijelzőt egyetlen eggyel kell irányítanunk. A head-up kijelző jó, hogy van, de nem vetít sokkal magasabbra, mint a műszerek%KA%

Sok a gomb, mégis a műszerek közti kijelzőt egyetlen eggyel kell irányítanunk. A head-up kijelző jó, hogy van, de nem vetít sokkal magasabbra, mint a műszerek

Élvezhető családi. Valódi családszállító, 522 literes csomagterét bátran pakolhatjuk, és a hátsó sorban sem lesz panasz a helyszűkére. Emellett meg rendes, általában bombabiztos futóműve van, így nem csak gyorsítani, de kanyarodni is elég jó élmény vele. Ráadásul már alap a G-Vectoring rendszer, amivel még biztosabb és egyszerűbb a forszírozott kanyarvétel is. Megszerettem, már csak azért is, ahogy mozog, hogy nem kell minden egyes gyorsításnál életet lehelnem a turbóba, és hogy olyan hangja van, amilyet egy négyhengeres motortól elvárunk, talán picit sportosabb is. A legjobb viszont, hogy normális, kicsit élvezkedős használat mellett 8,2-8,3 literes fogyasztást produkált. Sokan összetennék a kezüket, ha ilyen dinamika mellett ilyen fogyasztást produkálna az autójuk, itt meg még automata váltó is van. Rendkívül autószerű a Mazda6, sőt, megértem, aki ilyennel jár, én is szívesen tenném minden nap.

%KA%Jó megjelenésű, élvezetesen vezethető és viszonylag keveset fogyasztó a 192 lovas motor, 8,2 volt a legjobb átlagom vele, nem visszafogottan vezetve. Bőven vállalható%KA%

Jó megjelenésű, élvezetesen vezethető és viszonylag keveset fogyasztó a 192 lovas motor, 8,2 volt a legjobb átlagom vele, nem visszafogottan vezetve. Bőven vállalható

Értékelés

Pozitív
Erős, szép hangú szívómotor vállalható fogyasztással, elég jó anyaghasználat, jó vezethetőség, jó megjelenés
Negatív
Helyenként megkérdőjelezhető alkatrészek, kategóriatársaktól elmaradó extrakínálat

Árak

Tesztmodell alapára 9 899 900 Ft (2017. július 10.)
Tesztmodell ára 10 056 800 Ft (2017. július 10.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4800 mm
Szélesség: 1840 mm
Magasság: 1480 mm
Saját tömeg: 1440 kg
Össztömeg: 2040 kg
Terhelhetőség: 600 kg
Tengelytáv: 2750 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 522-1648 liter
Belső szélesség elöl: 1500 mm
Belső szélesség hátul: 1490 mm
Belmagasság elöl: 920-970 mm
Belmagasság hátul: 980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 175 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1460 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1020 mm
Csomagtér magassága: 690 mm
Csomagtér hossza: 1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1900 mm
Raktérnyílás szélessége: 1040 mm
Raktérnyílás magassága: 800 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2488 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: automata (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 256 Nm 3500 1/min-nél
Teljesítmény: 141 kW (192 LE) 5700 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7.90 s
CO2-kibocsátás: 150 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

Szasza77 írta: 2 hónapja

Sajnos ki kell benneteket àbràndítanom egy flotta kezelő cèg most beszèlt le róla, sajnos voltak olyan 3èves pèldànyok ahol volt rozsdàsodàs, a 3-asoknál igaz jellemzőbb!, Nem èrtem a festèk rèteg is mièrt fele a nèmetekènek!? Mièrt nem hasznàlnak galvanizàlt komponenseket? Japànok gyàrtanak tartós autókat..... !? A motorja minden bizonnyal tartós....

A válaszoláshoz belépés szükséges
totya2 írta: 2 hónapja

Bizony jól sikerült, az új generáció abban fog különbözni, hogy még szűkebb lesz a lámpatest :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hónapja

Kíváncsi leszek majd az új generációra, mert ezt a formát már csak elrontani lehet. Állítólag a Skyactiv-os Mazdáknál már nem jellemző a korábbi rozsdásodási hajlam sem, tehát bitang jól összeállt ez a "Kodo-csomag".

A válaszoláshoz belépés szükséges
SanyóManó írta: 2 hónapja

Nem kérdés ha 10M van és új autó kell átlagos használatra akkor csak ez jönne szóba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda6 G165 Revolution teszt

Merni kell forgatni - Mazda6 teszt

A Mazda forradalma csöndes, de nem eredménytelen. A frissített 6-os legügyesebb változatát tesztelve nem is értem, miért nem fogy még több.


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MAZDA 6 Sport 2.0 Active Xenon. Bose. Ülésfűtés

MAZDA 6 Sport 2.0 Acti...

Ár: 1.998.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

MAZDA 6 Sport 2.2 CD175 Revolution TOLATÓKAMERA! XENON ! F1 VÁLTÓ

MAZDA 6 Sport 2.2 CD17...

Ár: 4.290.000 Ft

Évjárat: 2013 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 Sport 2.0 CD TE

MAZDA 6 Sport 2.0 CD TE

Ár: 900.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!