0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Mini Countryman Cooper D teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Megnézik. Tudják, hogy új, vagy azért, mert egyszerűen Mini? Valószínűleg az utóbbi lesz az igazság, mivel hatalmas újdonságot nem hozott külsőleg, de még mindig menő%KA%

Megnézik. Tudják, hogy új, vagy azért, mert egyszerűen Mini? Valószínűleg az utóbbi lesz az igazság, mivel hatalmas újdonságot nem hozott külsőleg, de még mindig menő

Mini? A Countryman már nem mini, sosem volt az, de a második generáció még tovább terebélyesedett minden irányban. Most nagyjából akkora, mint egy BMW X1, tengelytávolságuk pont ugyanakkora, a BMW igaz hosszabb, amiből a csomagtér jött ki jól, 55 litert kapott pluszban. A Mini Countryman viszont még így is tud 450-et, ami már elég a legtöbb cuccnak. Már a 2010-es megjelenéskor is jó helyre lőttek, míg a Clubman formáját a mai napig nem tudták belőni, milyennek kéne lennie valójában, most ott tartunk, hogy 5 6 ajtós. A Countryman bármennyire is tűnik változatlannak, erősen újrarajzolták, leginkább arányai lettek jobbak, szemnek kellemesebbek, és szerencsére az egyen Mini arcot sem kapta meg, lámpáit inkább szögletesebbre rajzolták, így kevésbé bamba, mint a többiek.

%KA%Nem kerek, mint a többi Mini fényszórója, de teljesen LED-es is lehet. A lakkfekete lökhárítókra nem lehet ésszerű magyarázat%KA% %KA%Nem kerek, mint a többi Mini fényszórója, de teljesen LED-es is lehet. A lakkfekete lökhárítókra nem lehet ésszerű magyarázat%KA%

Nem kerek, mint a többi Mini fényszórója, de teljesen LED-es is lehet. A lakkfekete lökhárítókra nem lehet ésszerű magyarázat

%KA%Segítek, a régin a lökhárítón volt a rendszámtábla, és egy óriási síkság volt a csomagtérfedél. Így azért jobb az összhang. Ja, és motorosan, láblendítésre nyitható%KA%

Segítek, a régin a lökhárítón volt a rendszámtábla, és egy óriási síkság volt a csomagtérfedél. Így azért jobb az összhang. Ja, és motorosan, láblendítésre nyitható

Ragaszkodtak hozzá. Egy Mininél a formaterv az egyik legfontosabb, állati nehéz lehet úgy megtervezni valamit, hogy közben réginek kell tűnnie. Több helyen látszik sajnos az erőlködés, amiből csak egyet emelnék ki, méghozzá a lökhárítók lakkfekete betéteit. Ennyire sérülékeny felületet tervezni egy lökhárítóra érdekes döntés. Nem tudom, milyen lenne nélkülük, de fényezetlenként szívesen megnézném. Megvannak a krómkeretes lámpák, a kerek tükrök, a fényezetlen kiegészítők, ahogy kell, a lehető legjobb összeállításban világoskék fényezéssel, 0 forintos extraként ikszelhető fehér tükörházakkal és tetővel. A géptető csíkjai már 40 ezres extrák, de annyira jól mutatnak! Az új Scenicet olyan sokan ekézik, hogy más lett a megszokottnál, a Renault mert lépni, és a maga módján jó is az új egyterű, csak az elődökhöz képest nem. A Mininél nem léptek, a Countryman úgy jó, ahogy van.

%KA%Fényárban a beltér, a hátul ülők is kapnak a lábtér-világításból, a teljes színskálát képes előadni, hangulatos odabent, a barna bőrhuzattal együtt is%KA%

Fényárban a beltér, a hátul ülők is kapnak a lábtér-világításból, a teljes színskálát képes előadni, hangulatos odabent, a barna bőrhuzattal együtt is

%KA%A hátsók is tologathatóak, hely van bőven, elöl kihúzható combtámaszosak, de kézi állításúak%KA% %KA%A hátsók is tologathatóak, hely van bőven, elöl kihúzható combtámaszosak, de kézi állításúak%KA%

A hátsók is tologathatóak, hely van bőven, elöl kihúzható combtámaszosak, de kézi állításúak

Vitorlás. Míg a menetpróbán csak jól felszerelt összkereses SD-ket próbálhattunk, tesztre egy gyérebb felszereltségű, ám árban viszonylag élhetőbb és ésszerűbb modellt kaptunk. Néhány extrát hiányoltam belőle, persze nem feltétlenül fontos a panoráma üvegtető, de a hangulaton sokat dob, nem mintha nem lenne jó a térérzet odabent. Se sávtartó, se adaptív tempomat, tolatókamera-osztásról szintén lemaradt, nem beszélve az összkerékhajtásról. Automata váltót viszont kapott, amihez vezetési módválasztó is jár, méghozzá Sport és Green fokozattal. Előbbit nem firtatnám, mivel 2,0 literes dízelmotorral kaptuk, így az túl sokban nem segít, anélkül is megy, ahogy kell, a Green viszont elég hasznos. Korábban vált föl, alacsonyan tartja a fordulatszámot, valamint amit nagyon jól csinál, hogy gázelvételre egyből vitorlázni kezd, kvázi kiteszi üresbe, így hosszan gurulhatunk, ami a fogyasztásnak jót tesz. Tenne, mivel a gyári értéket még így sem sikerült megközelíteni, persze a 6,8-as vegyes értéknek is örültem, jellemzően inkább 7-et evett.

%KA%450 liter, nagyjából elég, és még csempészrekesz is van. Mosásnál vigyázni kell, a lándzsát is érzékeli, nem jó, ha éppen akkor nyitja ki az ajtót%KA% %KA%450 liter, nagyjából elég, és még csempészrekesz is van. Mosásnál vigyázni kell, a lándzsát is érzékeli, nem jó, ha éppen akkor nyitja ki az ajtót%KA% %KA%450 liter, nagyjából elég, és még csempészrekesz is van. Mosásnál vigyázni kell, a lándzsát is érzékeli, nem jó, ha éppen akkor nyitja ki az ajtót%KA%

450 liter, nagyjából elég, és még csempészrekesz is van. Mosásnál vigyázni kell, a lándzsát is érzékeli, nem jó, ha éppen akkor nyitja ki az ajtót

%KA%Vörösen pulzál, míg be nem indítjuk, elképesztően jó megoldás a repülőket idéző billenő gombsor, a plafonon is ilyen van%KA%

Vörösen pulzál, míg be nem indítjuk, elképesztően jó megoldás a repülőket idéző billenő gombsor, a plafonon is ilyen van

A jó méretű Cooper. Jobb lett volna az összhang egy benzines motorral, a BMW kétliteres dízele persze bivalyerős, dinamikus, turbólyukról csak nagyon messziről hallott. Gázra azonnal ugrik, a 20 Celsius fokot közelítő kora nyári időben még téli gumikkal kaptuk, így rendszeresen nyikorogtak elöl, hamar érkezik a nyomaték. Viszont csúnyán belerondít az összképbe a hangja, míg bent ülünk, addig jó, mert klasszul leszigetelték az utasteret, fotózás közben volt illúzióromboló a csúnya kerregés. Ez persze nem kell, hogy érdekeljen, ha olyan szerencsések vagyunk, hogy benne ülünk, a kormányzása ugyanis tökéletes, hihetetlenül közvetlen és pontos, futóműve szintén zseniális, kényelmes, ugyanakkor feszes és határozott, amiben a 17-es téli – John Cooper Works kupakos – felnire szerelt ballonos gumik sokat segítenek. Olyan vezetni, mint a normál Coopert, és ez nem túlzás, csak közben van körülöttünk egy normális autó.

%KA%Az ajtók alá hátul is világít, emblémával csak a sofőrt lepi meg%KA% %KA%Az ajtók alá hátul is világít, emblémával csak a sofőrt lepi meg%KA%

Az ajtók alá hátul is világít, emblémával csak a sofőrt lepi meg

%KA%Úgy kanyarodik, akár klasszikus kistestvére, súlypontja alacsony, kormányzása közvetlen és pontos, a magas orr kicsit zavar a kilátásban, de őrülten jó vezetni%KA%

Úgy kanyarodik, akár klasszikus kistestvére, súlypontja alacsony, kormányzása közvetlen és pontos, a magas orr kicsit zavar a kilátásban, de őrülten jó vezetni

Vetítő. Hogy kicsit magasabban ülünk, annak sokan örülni fognak, hátra rendesen be lehet szállni, tologathatjuk is az üléseket ott is, van rendes lábtér és fejtér is. A hangulatról a sportos, elöl állítható combtámaszos ülések gondoskodnak, a barna huzat szerintem nagyon jól passzol, többen valami élénkebb árnyalatra szavaznának. Nem értek a színekhez, de a legtöbbet, amit ismerek, azt meg tudja jeleníteni hangulatfényként odabent, a középső, már érintőképernyőt magába foglaló tányér karimája folyton játszik velük, a billenőkapcsolóra tett indító meg pulzál, amíg be nem indítjuk. Mini emblémát vetít az ajtó elé – de csak a sofőrnek – valamint az összes ajtó alatt van világítás, így biztos nem lépünk gyanús dolgokba sem sofőrként, sem utasként. Irtó hasznos, ahogy a láblendítésre nyíló-és záródó csomagtérajtó is.

%KA%Apróságok, de sokat dobnak a hangulaton a skótkockás fenekű tárolók és a sportkormány Union Jack zászlója%KA% %KA%Apróságok, de sokat dobnak a hangulaton a skótkockás fenekű tárolók és a sportkormány Union Jack zászlója%KA%

Apróságok, de sokat dobnak a hangulaton a skótkockás fenekű tárolók és a sportkormány Union Jack zászlója

Az apróságok teszik színessé. Például a feláras bőr sportkormány brit zászlója, vagy a rekeszek skótkockás padlója is ügyes kiegészítő. A billenőkapcsolók még mindig őrülten jók, a fura kerek belső kilincsek szokhatóak, egy Mini sosem lesz unalmas. A Harman/Kardon hifit azért érdemes hozzá megrendelni, az alap sem rossz, főleg, hogy bluetoothon is rendesen képes zenét lejátszani, de mély hangja lényegében nincs. Az antenna villogását azzal magyarázzák, hogy így könnyebben megtaláljuk a parkolóban, ezt sajnos nem tudtam kipróbálni, mindig emlékeztem, hová raktam le, és különben is hamarabb látjuk meg a virító fehér tetőt.

Egy valódi Mini; nem is, maga az életstílus-autó.

Emellett sportos, legyen benne bármilyen motor, egy elsőkerekes autónak így kell kanyarodnia. A vételárnál persze elvérzik, 10 millió alatt nem érdemes vele számolni, de legalább a Mininél úgy válogathatjuk össze az extrákat, ahogy szeretnénk, nincs túl sok összefüggő tétel. Így kaphatunk kézi váltós háromhengeres benzineshez is összkerékhajtást, de városba bőven elég a próbált elsőkerekes kivitel is, bár nem kétlem, hogy terepen is jól boldogul.

%KA%Dízellel kívülről kicsit illúzióromboló, de már 150 lóval is nagyon megy, 7 liter körül eszik és legalább belefér az egész család%KA%

Dízellel kívülről kicsit illúzióromboló, de már 150 lóval is nagyon megy, 7 liter körül eszik és legalább belefér az egész család

Értékelés

Pozitív
Stílusos, mutatós külső, tágas beltér, nagy csomagtartó, erős dízelmotor, jó vezetési élmény
Negatív
Sérülékeny külső alkatrészek, kívülről hangos dízelmotor, gyér felszereltség mellett is magas ár

Árak

Tesztmodell alapára 7 730 000 Ft (2017. április 22.)
Tesztmodell ára 12 898 000 Ft (2017. április 22.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4299 mm
Szélesség: 1822 mm
Magasság: 1557 mm
Saját tömeg: 1430 kg
Össztömeg: 2030 kg
Terhelhetőség: 600 kg
Tengelytáv: 2670 mm
Karosszéria-kivitel: crossover
Csomagtér: 450 liter
Belső szélesség elöl: 1440 mm
Belső szélesség hátul: 1420 mm
Belmagasság elöl: 950-1020 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 290 mm
Ülőlap hossza elöl: 530-580 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1020 mm
Csomagtér magassága: 450-720 mm
Csomagtér hossza: 800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1700 mm
Raktérnyílás szélessége: 1000 mm
Raktérnyílás magassága: 700 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1995 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: automata (8 fokozatú)
Nyomaték: 400 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7,7 s
CO2-kibocsátás: 125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,8 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 64 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Mini Countryman John Cooper Works teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

octi írta: 5 hónapja
pernye írta: 6 hónapja

Kívül-belül nevetséges giccshalmaz. Megérdemli, aki ennyiért megveszi.


Nekem kicsit a Smart örületre hasonlít: kicsi ronda és semmire sem jó.Ez kb. olyan, mintha valaki venne egy kopasz kutyát, mert neki az mennyire tetszik...

A válaszoláshoz belépés szükséges
pernye írta: 6 hónapja

Kívül-belül nevetséges giccshalmaz. Megérdemli, aki ennyiért megveszi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p
Hirdetés

MINI tesztek

Mini Cooper D Clubman Steptronic teszt

Bandázásra fel! Mini Clubman teszt

Tavaly megújult, és végre teljes értékű hátsó ajtóval bír a hatajtós maxi Mini. Nagy és tágas, de mi kerül benne közel 13 millióba? Mutatjuk!


Mini Cooper SD ötajtós teszt

Így lett Törpillából egy vaddisznó - Mini Cooper SD teszt

Hiába dízel, hiába ötajtós; Cooper SD változatban is benne van minden a Miniben, amiért szeretni lehet a típust. Sőt, annál több is.


Mini Paceman Cooper S All4 teszt

Miért ne? Mini Paceman teszt

A Mini mintha sportot űzne abból, hogy észérvekkel megmagyarázhatatlan autók sorával lepje meg a világot. Ez a valami épp egy Countryman két ajtóval, s úgy hívják, hogy Paceman. Cooper S-ként és összkerekesen próbáltuk.


Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Ballábféket mindenkinek! - Mini Cooper Aaltonen Edition teszt

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Mini Cooper S Coupé teszt

Neked bejön ez a szitu? Mini Coupé teszt Videó

Egy kabriónak látszó kupét, egy kétüléses trendtárgyat teszteltünk 184 ütős-turbós lóerővel, automata váltóval és hátsószárny-billegetéssel. A Mini Coupé sok mindenre nem jó, mégis szerethető autó.


Még több MINI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

23 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

Tegnap – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

3 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MINI COUNTRYMAN Cooper1.6 S Gyári Fényezés. Áfá-S !!

MINI COUNTRYMAN Cooper...

Ár: 5.499.999 Ft

Évjárat: 2015 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

MINI COUNTRYMAN Cooper1.5 (Automata) Azonnal elvihető ÁFA-s Szalon

MINI COUNTRYMAN Cooper...

Ár: 10.405.900 Ft

Évjárat: 2017 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

MINI COUNTRYMAN Cooper2.0 SD ALL4 (Automata)

MINI COUNTRYMAN Cooper...

Ár: 5.290.000 Ft

Évjárat: 2012 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!