0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.

Teszt
Műszaki adatok

Ha nem lenne ott az embléma, senki meg nem mondaná, hogy Opellel van dolga. Ez a példány épp OPC-szpojlerezésű, fehér tetős, fekete felnis és piros díszítésű (még a belső visszapillantó tükör is piros...), de annyiféle opció van, hogy két pontosan ugyanolyan Adam találkozására minimális az esély

Ha nem lenne ott az embléma, senki meg nem mondaná, hogy Opellel van dolga. Ez a példány épp OPC-szpojlerezésű, fehér tetős, fekete felnis és piros díszítésű (még a belső visszapillantó tükör is piros...), de annyiféle opció van, hogy két pontosan ugyanolyan Adam találkozására minimális az esély

Háromajtós, hossza alig 3,7 méter

Háromajtós, hossza alig 3,7 méter

Van értelme kicsi utas- és csomagterű, legfeljebb két felnőttnek kényelmes szuperminit gyártani és piacra dobni, ráadásul nem olcsón? Hát persze, hogy van! Csak menőn kell csomagolni, s kínálni hozzá néhány tucat színt, felnit, kárpitot, dekorelemet, fóliát vagy matricát, hogy ezek variálásával kismillióra (pontosabban vagy 60 ezerre) nőjön a választható kombinációk száma. A kulcsszó: személyre szabhatóság. Ennyi? Ennyi bizony, a többi meg abszolút mellékes. Aki az új (3 ajtós és 4 személyes) Opel Adamban a divatos cukiságot látja, imádni fogja. Aki viszont valamiért még azt is elvárná, hogy technikájával szintén nagyot üssön a nevében a cégalapító Adam Opel emléke előtt tisztelgő csöppség, csalódásra van ítélve.

Szemcsapdás, részletgazdag.Éváknak különösen ajánlott

Szemcsapdás, részletgazdag.
Éváknak különösen ajánlott

Kezdjük a napos oldallal, nézzük a korábban külföldön és itthon is próbált, rövidesen terepes kiegészítőkkel és kabrióként ugyancsak megjelenő verda dizájnját! Ugye, hogy milyen kis aranyos? Nem, nem én mondom, pusztán a teszthét tapasztalatait összegzem. Mert sokan szerették, annyi szent. Nézték, nagyon nézték, láthatólag nem igen tudták hová tenni a feltűnő kisautót. A legviccesebb az volt, amikor a fekete-piros-fehér, piros csíkos felnijével is főleg fekete Adam láttán egy idős hölgy átkiabált a (talán sárga) Corsájából: Jó az autó? Elmosolyodtam, s a kérdés értelmétől/értelmetlenségétől felbuzdulva így válaszoltam: Nem! Elhűlés, visszakérdezés: Neeem? Mondom ismét, széles jókedvvel, hogy nem, majd elsodort a forgalom. Másszor mások, többen is firtatták: Mi ez? Opel? Eeez? Igen, az Adam eléggé olyan… Olyan más.

Egy a kismillió belső dizájnból. Látványos, az biztos

Egy a kismillió belső dizájnból. Látványos, az biztos

Prémiumos anyagok, le-föl automata ablakemelők, jó nagy ajtózseb

Prémiumos anyagok, le-föl automata ablakemelők, jó nagy ajtózseb

Komolyra fordítva a szót, az Adam mutatós, az Adam egyedi, s az Adam van olyan csábító, mint a Fiat 500. Vagy mint az Alfa Romeo MiTo, a Citroën DS3, a Mini vagy a Lancia Ypsilon, mert esetleg még ők szuszakolhatók a kisméretű életstílus-autók skatulyájába. De tuti, hogy az Opelnél főleg a Fiat 500 retrómini zajos sikerét irigyelték meg. Amúgy az 500-asnál úgy is jóval, jelesül 15 cm-rel nagyobb (és 9-cel szélesebb), hogy hossza alig 3,7 méter (míg egy Corsa pl. 4 méteres), viszont tengelytávban nincs köztük érdemi differencia. Magyarul az Adam utas- és alapból 170, osztott támlahajtással bővítve 663 literes, sajnos madzag nélküli kalaptartós, magas peremes, szűk nyílású csomagtere is jelképes. Egy-két szatyrot azért benyel.

Elöl még nem is annyira érezni a törpeséget (mert Corsa-szélességű az autó), de hátul csak gyerekeknek kellemesek az Adamban töltött percek/órák/kilométerek (gyerekülés felső feszítős Isofixszel rögzíthető). Sebaj, egy ilyen autócskában általában egyedül vagy kettecskén fognak közlekedni a garantáltan trendi, az olcsónak mondott hipermarketek akciós polcait messze elkerülő, magukat márkás butikokból kistafírungozó lányok és fiúk. Na meg az idősebb hölgyek.

Elöl kényelmesek, elég hosszú ülőlapúak, némi oldaltartást is adnak a bőrözött ülések. Az utasoldali is magasságállítós. Hátra be- és onnan kiszállni, ott utazgatni csak gyerekeknek lehet vidám. Hely híján legalább pohártartók vannak Elöl kényelmesek, elég hosszú ülőlapúak, némi oldaltartást is adnak a bőrözött ülések. Az utasoldali is magasságállítós. Hátra be- és onnan kiszállni, ott utazgatni csak gyerekeknek lehet vidám. Hely híján legalább pohártartók vannak

Elöl kényelmesek, elég hosszú ülőlapúak, némi oldaltartást is adnak a bőrözött ülések. Az utasoldali is magasságállítós. Hátra be- és onnan kiszállni, ott utazgatni csak gyerekeknek lehet vidám. Hely híján legalább pohártartók vannak

Az első ülések egész kényelmesek (csak hát nem engedhetők elég mélyre), a második sor se helyben, se komfortban nem éri el a példánál maradva Corsa-féle átlagot. Kárpótol a nem egyen-Opel műszerfal és hangulat, s az anyag-, valamint összeszerelési minőségérzetet sem érheti kritika. A kormányoszlop – a fapados belépőt leszámítva − magasságában és mélységében is állítható, a biztonsági övért háromajtós módra magunk mögé muszáj nyújtózni. Nyilván a hátulról/hátra ki/beszállás sem a legegyszerűbb, na de ez már csak így megy ebben a kategóriában. Pakolórekeszekben nincs hiány, külön dicséretes a középkonzol aljában kialakított USB- és AUX-portos, 12V-os dugót is rejtő méretes mélyedés egy kis műanyag, használaton kívül oldalra húzható határolóval. Nem borul ki semmi, ötletes, jó.

A csomagtartó apró, a perem magas, a kalaptartó madzag nélküli. Az osztott támlahajtással bővítés után lépcsős marad a padló, de már pár bőrönd is befér A csomagtartó apró, a perem magas, a kalaptartó madzag nélküli. Az osztott támlahajtással bővítés után lépcsős marad a padló, de már pár bőrönd is befér A csomagtartó apró, a perem magas, a kalaptartó madzag nélküli. Az osztott támlahajtással bővítés után lépcsős marad a padló, de már pár bőrönd is befér

A csomagtartó apró, a perem magas, a kalaptartó madzag nélküli. Az osztott támlahajtással bővítés után lépcsős marad a padló, de már pár bőrönd is befér

Színes, hangulatos, fiatalos, kellemes, minőségi anyagokból épített

Színes, hangulatos, fiatalos, kellemes, minőségi anyagokból épített

A becsalin jóárasított, hervasztóan mezítlábas Selection szint kivételével bőr multikormányunk van, klímánk, hifink, Bluetooth-kihangosítónk, tempomatunk, fedélzeti számítógépünk, 16 colos alufelnink (a nem Jam, nem Glam, hanem Slam szereltségű tesztautón 17 hüvelykesek feszültek). Visszagurulás-gátlós menetstabilizálónk, fejlégzsákunk. Nem rossz. Aztán meg prémiumos módra szinte minden van kisebb-nagyobb összegekért, így például OPC Line szpojlerezés, ha nem is intelligens, de Adam-feliratos kulcs, helykereső és automatán beálló parkolóasszisztens, holttérfigyelő, érintőképernyős és evidensen okostelefon-kompatibilis IntelliLink cucc, LED-es nappali fény, LED-es hátsó lámpa, a tetőkárpitra akár csillagos égboltot varázsló LED-es hangulatvilágítás, kerítés kolbászból.

Ha nincs mit tartania, oldalra is simítható, remek ötlet

Ha nincs mit tartania, oldalra is simítható, remek ötlet

Agyonkönnyíthetjük a kormányt a City-bombbal, fűthetjük is, mint az első üléseket, stop-start rendszer állítja le és indítja újra a motort. Digit a légkondi, bőr a kárpit, fémes a pedál, le-fel elektromos az ablak, elektromos a tükör, igényes a varrás, modern, színes és még egyszer: kényünkre-kedvünkre alakítható Adam szinte minden porcikája. Hogy az extrák/csomagok neve kínosan szóvicces? Lásd White my fire, James Blond, Greenspotting, I’ll be black, Papa don’t peach, Men in brown, stb. Talán van, aki lájkolja. (Vagy lávolja? Külön köszönet ezért a szóért cégünk grafikusának, aki sajnos nem próbálta az Adamot, pedig csajozhatna vele ezerrel.)

Nem rossz ez motor, de az Adam jobbat érdemelne

Nem rossz ez motor, de az Adam jobbat érdemelne

A motor is olyan, hogy egyesek lájkolhatják, de... Az 1,4 literes, 100 lóerős egység papíron nem is rossz 11,5 mp alatt gyorsul 100-ra, vegyes fogyasztása stop-starttal még ígéretesebb: 5,1 l/100 km. Ő a paletta jelenlegi legizmosabbika, s ha nem akarjuk bántani, így, ezzel a sablonnal írhatjuk le: kellő dinamizmussal mozgatja az 1,1 tonnás kiskocsit. Mert azzal nem vádolható meg, hogy szívesen pörögne fel vagy hogy tépné-marná az aszfaltot. Mindegy, nem is kell a túlerő, de azért hiányoltam belőle valami pluszt. Talán majd a későbbiekben érkező turbós jobb lesz, talán. Akinek dízelre fáj foga, idővel szintúgy megkapja a magáét – most ezen a 100 lóerősön kívül még 70 és 85 lovas benzinesek akadnak. Stop-starttal vagy nélküle.

És hát a fogyasztástól sem voltam elájulva, mert a fedélzeti computer-féle 7,1 sem gyújtott szívemben örömtüzeket, de a tankolást követően számolt 7,5 l/100 km még kevésbé kiváló egy ekkorka és ennyire nem a teljesítményről szóló autótól. Széthajtottam volna? Nem. Kikapcsolt stop-starttal araszolgattam naphosszat a dugóban? Nem. Csakis sztrádán döngettem? Sem. Százharmincnál egyébként közel 4000-et forog a motor, s van zaj bőséggel.

Illő köszöntés, automata parkolás (igen, egy 3,7 méteres autóval...), minden van Illő köszöntés, automata parkolás (igen, egy 3,7 méteres autóval...), minden van Illő köszöntés, automata parkolás (igen, egy 3,7 méteres autóval...), minden van

Illő köszöntés, automata parkolás (igen, egy 3,7 méteres autóval...), minden van

Az 5 fokozatú váltó kapcsolási érzetre és pontosságra is közepes, az elöl MacPherson rugóstagos, hátul csatolt lengőkaros, a Slamnél picit ültetett és keményített felfüggesztés rossz úton pattog, dobál, ráz, mint a kettőhúsz. Túlélhető, de nem kellemes. És Opel-szokás szerint félelmetes, de még durvább, 18 colos felniméret is kérhető. Tartok tőle, hogy jó utakat sajnos felárért sem adnak hozzá. Nem tetszett a fék sem. Nem az a gond, hogy hátul csak dobfék van, s hogy ne lenne elegendő a fékerő. Az adagolhatóságával volt problémám, olyan nyúlósnak találtatott. A kormány ellenben egész közvetlen, a feszes futómű és a rövid tengelytáv pedig szórakoztató kanyarodási jellemzőkkel ruházza fel a raliváltozatával persze igen kívánatos Adamot. Mármint szűk fordulókban és minőségi aszfalton.

Oldalról azért érdekes képet ad a 2,3 méteres tengelytáv kontra 17 colos felniméret

Oldalról azért érdekes képet ad a 2,3 méteres tengelytáv kontra 17 colos felniméret

Lehet LED-es a nappali menetfény, lehet LED-es a hátsó lámpa, nélkülük nem is volna igazán trendi az Adam. Márpedig nagyon az, s ettől, mondhatni csakis ettől lehet sikeres

Lehet LED-es a nappali menetfény, lehet LED-es a hátsó lámpa, nélkülük nem is volna igazán trendi az Adam. Márpedig nagyon az, s ettől, mondhatni csakis ettől lehet sikeres

Ami meg az Adam városba ideális feltevést illeti (merthogy picike): nem az, nem ideális a tapasztalt fogyasztása, nem az a vaskos oszlopok okán korlátolt kilátás, a nem szerény fordulókör, a kis tükör és amiatt sem, hogy egyelőre nincs hozzá automata váltó. Nagyon zölden gondolkodva az is felróható neki, hogy elektromos vagy konnektoros hibrid verzió sincs, cserébe ráfutásgátló és holttérfigyelő is van a már említett parkoló-automatika mellett.

Mindegy, térünk ezzel vissza a felvezetőben taglalt filozófiához, mert az Adamot a formája, a cukisága és a testreszabási kánaánja adja el. Vagy épp egy olyan extra, mint a LED-ekkel csillagos eget imitáló tetővilágítás. Tesztautónkban mondjuk nem csillagokat, hanem kockákat láttunk. Volna, ha azt néztük volna, s nem az utat. Az árlistát böngészve meg már meg sem lepődtünk azon, hogy a stop-startos 100 lóért minimum 3,67 millió forintot kér az Opel, s a Slam szint már majdnem 4 millióba fáj. Amit aztán prémiumos módra hamar és könnyen megfejelhetünk az extrákkal − a tesztautó-féle konfiguráció bizony 5,4 milliót kóstál. Ez van, persze, hogy drága az Adam. Ahogy nem olcsók a konkurensek sem. Na de akkor a dizájnon túl nem lehetett volna egy kis pénzt költeni még a műszaki fejlesztésre is? Vagy majd akkor lesz fejlesztés, ha bejön az embereknek a kis drágaság? Meglátjuk. Azt én azért már most ki merem jelenteni, hogy az Adam nem lesz, nem lehet olyan sikeres, mint a Fiat 500, de drukkolok.

Értékelés

Pozitív
Jópofa, személyre szabható, gazdagon felszerelhető, szórakoztatón fordul
Negatív
Közepes a váltó, gyenge és szomjas a motor, rázós a futómű, nyúlós a fék, hátra-oldalra nehéz belőle kilátni, hátul csak gyerekeknek jó, mini a csomagtér, drága

Árak

Tesztmodell alapára 3 670 000 Ft (2013. június 9.)
Tesztmodell ára 5 407 000 Ft (2013. június 9.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3698 mm
Szélesség: 1720 mm
Magasság: 1484 mm
Saját tömeg: 1124 kg
Tengelytáv: 2311 mm
Karosszéria-kivitel: Háromajtós
Csomagtér: 170-663 liter
Belső szélesség elöl: 1320 mm
Belső szélesség hátul: 1230 mm
Belmagasság elöl: 900-970 mm
Belmagasság hátul: 860 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 100 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 950 mm
Csomagtér magassága: 510 mm
Csomagtér hossza: 400 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1000 mm
Raktérnyílás szélessége: 930 mm
Raktérnyílás magassága: 690 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1398 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 130 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény: 74 kW (101 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,5 s
CO2-kibocsátás: 119 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,5 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 69 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

ARLFenevad írta: 2013 június 12., szerda 17:34:14
ARLFenevad írta: 4 éve

Feketében se mondanám szépnek elég ronda autó manapság nem nagyon tudnak normális autót gyártani ebben a kategóriában Seat Ibiza Cupra 1.4turbo dsg 180LE :)


bár az Ibiza inkább a Corsa kategória bár ki tudja .

A válaszoláshoz belépés szükséges
ARLFenevad írta: 2013 június 12., szerda 17:29:16

Feketében se mondanám szépnek elég ronda autó manapság nem nagyon tudnak normális autót gyártani ebben a kategóriában Seat Ibiza Cupra 1.4turbo dsg 180LE :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szicsa írta: 2013 június 11., kedd 08:41:32

A feleségemnek régről (2007) Renault Cliója van Monaco verzió (félből ülés, sok extra) 1,2-es turbó 100 LE-s motorral. Na, ez sem fogyasztott még 7,5 liternél kevesebbet. Nem vagyok híve a kicsi, de felturbózott motoroknak. A 140 LE-s Superb-m 5,9 l-el megy közel 2000 cm3, igaz diesel üzemanyaggal hatalmas kasznival, csomagtartóval és hátul is főúri kényelemmel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ÁdiArsenal írta: 2013 június 11., kedd 05:41:03

Egy Fiat 500-nak van hagyománya, ennek nincs, csak próbálták lemásolni, nevet is kell változtatnom :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csokibá írta: 2013 június 10., hétfő 13:14:28
Inaktív felhasználó írta: 4 éve

Köszönet az észrevételekért! Nem az erővel van a baj, hanem az erő leadásával. Sajnos az áttételezés és főleg az eu-normának megfelelés valahogy elveszi az élét... Fiat 500 TwinAir fogyasztással abszolút egyetértek, bizony az is sokat fogyaszt. A helykínálattal kapcsolatban írom is, hogy ettől a méretosztálytól többet várni hiba lenne, de azért mégiscsak meg kell említeni, hogy milyen kevés a hely. Magánvéleményem amúgy, hogy az 500-as semmivel sem jobb, legfeljebb hangulatosabb, ennyi.


Előzmények megtekintése

Korrekt válasz, köszönöm!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2013 június 10., hétfő 12:58:51 − szerző
Csokibá írta: 4 éve

Kedves Szerző Úr!



A negatív kritikákhoz pár szó...gyenge és szomjas motor: azt aláírom, hogy tényleg elég szar ez a motor, de melyik ilyen gokartban van ennél erősebb?

Talán a Cooperben 2x ennyiért, de az egy más kategória 10-12m-ért.

Esetleg az 500as wartburg motorja jobb lenne, csak mert turbós? Nem hiszem, főleg, ha fennakadt a 7,5-es fogyin, mert az bever 9et is.

A Skoda Citigo jut még eszembe, de nem hiszem, hogy az a 75 ló feltépi az aszfaltot.



Hátul csak gyerekeknek jó, mini csomagtér: mit vár egy mini autótól? Talán a konkurencia nagyobb?



Írta még a nagy fordulókör hátrányát. Tényleg vicces, de erre is csak a konkurenciával példálóznék: (F500:Aki azért venné meg ezt a kocsit, mert ügyetlenkedni szokott parkoláskor, és a dodzsemnyi méretű 500-astól várja a megváltást, az csalódni fog. Elámultam, mekkora a fordulókör, gyári adat szerint 9,2 méter az átmérője, de mérésünk 10,7-et mutatott, míg például a Fiat Cromáé alig nagyobb ennél, 10,9 méter.)



Egyszóval, kicsit át kéne gondolni és mondjuk a konkurenciához hasonlítani egy ilyen tesztet, mielőtt ilyen badarságokat leír.



Köszönöm.


Előzmények megtekintése

Köszönet az észrevételekért! Nem az erővel van a baj, hanem az erő leadásával. Sajnos az áttételezés és főleg az eu-normának megfelelés valahogy elveszi az élét... Fiat 500 TwinAir fogyasztással abszolút egyetértek, bizony az is sokat fogyaszt. A helykínálattal kapcsolatban írom is, hogy ettől a méretosztálytól többet várni hiba lenne, de azért mégiscsak meg kell említeni, hogy milyen kevés a hely. Magánvéleményem amúgy, hogy az 500-as semmivel sem jobb, legfeljebb hangulatosabb, ennyi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csokibá írta: 2013 június 10., hétfő 12:34:51

Kedves Szerző Úr!

A negatív kritikákhoz pár szó...gyenge és szomjas motor: azt aláírom, hogy tényleg elég szar ez a motor, de melyik ilyen gokartban van ennél erősebb?
Talán a Cooperben 2x ennyiért, de az egy más kategória 10-12m-ért.
Esetleg az 500as wartburg motorja jobb lenne, csak mert turbós? Nem hiszem, főleg, ha fennakadt a 7,5-es fogyin, mert az bever 9et is.
A Skoda Citigo jut még eszembe, de nem hiszem, hogy az a 75 ló feltépi az aszfaltot.

Hátul csak gyerekeknek jó, mini csomagtér: mit vár egy mini autótól? Talán a konkurencia nagyobb?

Írta még a nagy fordulókör hátrányát. Tényleg vicces, de erre is csak a konkurenciával példálóznék: (F500:Aki azért venné meg ezt a kocsit, mert ügyetlenkedni szokott parkoláskor, és a dodzsemnyi méretű 500-astól várja a megváltást, az csalódni fog. Elámultam, mekkora a fordulókör, gyári adat szerint 9,2 méter az átmérője, de mérésünk 10,7-et mutatott, míg például a Fiat Cromáé alig nagyobb ennél, 10,9 méter.)

Egyszóval, kicsit át kéne gondolni és mondjuk a konkurenciához hasonlítani egy ilyen tesztet, mielőtt ilyen badarságokat leír.

Köszönöm.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo teszt

Csinos, csendes, kicsi kocsi - Opel Adam Rocks teszt

Az Adam Rocks a hazánkban gyártott turbós benzinmotorral járt nálunk. Többször is kellemes csalódást okozott a jelenlegi legkisebb Opel.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ADAM 1.4 Jam navi.tulajtól !! 35000km

OPEL ADAM 1.4 Jam navi...

Ár: 2.950.000 Ft

Évjárat: 2014 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ADAM 1.2 Jam

OPEL ADAM 1.2 Jam

Ár: 3.199.000 Ft

Évjárat: 2015 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ADAM 1.4 Glam EURO6

OPEL ADAM 1.4 Glam EURO6

Ár: 4.696.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!